Kulturno znamčenje je v svetu marketinga in znamk vse bolj priljubljena tema

Aktualno, Prispevki

📅 31.10.2023

Beseda ustanovitelja

Kulturno znamčenje je v svetu marketinga in  znamk vse bolj priljubljena tema, ki odpira številna vprašanja o tem, kaj znamka predstavlja in kako se izraža. V ospredju te debate sta dva temeljna koncepta – “kultura  znamke” in “kultura znamkinega podjetja”. Ti dve kategoriji predstavljata srce in dušo znamke, v katerih se prepletajo vrednote, odnosi in doživetja ter oblikujejo zgodbo znamke, ki jo zaznamuje in ločuje od drugih na trgu.

Kaj torej predstavlja kultura znamke? V svojem bistvu je to skupek vseh dejavnikov, ki oblikujejo njen slog, delovanje in videz. Kultura znamke zajema vse od vizualne podobe in marketinškega sporočila do notranje kulture podjetja, ki odraža njegove vrednote, cilje in misijo. S tem se gradi dolgoročna zvestoba strank, ki se z znamko identificirajo.

Pomemben del kulture znamke je tudi njen odnos do družbenih, okoljskih in kulturnih vprašanj ter vprašanj verske in politične narave. Znamke se vse bolj zavedajo, da imajo lahko velik vpliv na družbo in so zato vse bolj angažirane v družbenih gibanjih, ki jih podpirajo. S tem se gradijo močne in dolgotrajne vezi s strankami, ki delijo enake vrednote in prepričanja.

Kulturno znamčenje je tudi pomemben vidik »storytellinga«, ki je bistven za uspeh znamke. S prizadevanjem za zgodbo znamkine kulture, ki se odvija v ozadju, se plete mreženje in povezovanje določene skupine ljudi – na ravni vrednot, pa tudi čustev.

Ključen vidik kulture znamkinega podjetja pa je v tem, da se v vrednotah znamke prepoznajo tudi zaposleni sami. Tako lahko tudi navzven dodatno krepijo prizadevanja znamke in skupaj tvorijo močno skupnost, ki prepoznava in soustvarja kulturo znamke.

Za zaključek lahko rečem, da je kultura znamke ključnega pomena za uspeh vsakega podjetja. Če želi podjetje graditi dolgoročno zvestobo strank, mora graditi tudi svojo znamčeno kulturo, ki odraža vrednote, odnose in doživetja. Pomembno je, da se podjetje zaveda vpliva družbenih in družabnih trendov na njegovo znamčeno kulturo ter da se zna prilagajati in inovirati v skladu z njimi.

Znamka mora s predstavitvijo svoje kulture graditi zaupanje in povezovanje s svojo ciljno skupino. Obenem pa se mora zavedati tudi tveganj, ki lahko ogrozijo njeno kulturo in mora biti pripravljena na spopadanje z izzivi (in konkurenco). Kultura znamke je torej ključni element, ki določa, kako znamka razume svojo vlogo v družbi in kako se odziva na spremembe in priložnosti v okolju.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.