BESEDA UREDNICE: Uspešno znamkino vedenje je manifestacija njenega bistva

Aktualno, Prispevki

📅 19.04.2024

Ines Markovčič, urednica

Znamke kažejo razpoloženje, sproščajo čustva, stališča do družbe in kulture (če so kolikor toliko odprte). Ta skupek odstira znamkino vedenje, znamkino obnašanje. Če so lastnosti, ki jih znamke odstirajo skozi njeno uporabo, uglašene s tem, za kar se predstavljajo, potem imajo pozitivno podobo. In dobro kondicijo pri ohranjanju lojalnosti. V nasprotnem primeru se zgodi neuglašenost, ki se hitro prelevi v neavtentičnost, kar v skrajnem primeru vodi do tega, da potrošniki znamki več ne zaupajo. Zato strokovnjaki znamčenja tako pogosto poudarjajo, da je treba znamkina prepričanja, vrednote premišljeno in avtentično pretvarjati v akcijo, delovanja, vedenjske nastope na trgu.

Zlasti v tem digitalnem svetu, ko skorajda nihče več ne more nikomur ali ničemur uiti; znamke so praktično pred toliko večjimi pritiski in izzivi, kako se obnašati najbolje. Tudi, ko obstaja močno zakoreninjeno vodilo, kako naj se znamka obnaša v svojih ključnih javnih nastopih, lahko prihaja do prekinitev povezav. Slaba uporabniška izkušnja, žaljive pripombe in opazke, pomanjkanje preglednosti in transparentnosti … vse to ustvarja končni splošni vtis v očeh potrošnika. Ne glede na to, ali gre za B2B ali B2C znamko.

Še tako naučene in dobro negovane tehnike ustreznega delovanja in komuniciranja vseh, ki sodelujejo pri ustvarjanju in prodaji znamkine zgodbe, niso zagotovilo za uspeh. Delno so. Ne pa povsem. Tisto nekaj več, tista dodana vrednost, ki vpliva na končni obstanek znamke na trgu, je v infrastrukturi in reprezentaciji obljub, ki prihajajo od znotraj. Potrošniki začutijo, kdaj je znamkino vedenje manifestacija njenega bistva. Kot pri človeških odnosih. Še tako natreniranega posameznika, ki v resnici v sebi ne čuti tistega, kar skozi dejanja izkazuje, bo takšna nepristna poza pahnila v drugi pol. Kljub vsem dobrim namenom. Zato sleherna dobra znamka odgovorno stremi k angažirani ekipi ljudi, ki za samo znamko ne samo skrbi (po nekem osnovnem popisu delovnih nalog), temveč jo tudi doživlja, podoživlja in se vsakič znova k njenim izzivom rada vneto vrača ter išče rešitve. (Pre)oblikovanje odgovornosti in vlog v tem pogledu je umetnost in dinamičen proces, a na koncu prinaša največje nagrade, ko se lahko vse izide in funkcionira. Današnje in prihodnje uspešne zgodbe znamk bodo tiste, ki bodo najprej človeške.

 

Ostali prispevki

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

Z izražanjem svojih lastnosti, posebnosti, drugačnosti, stališč in mnenj znamka izrazi kdo je, postane bolj poosebljena in tako se lahko približa ciljnim javnostim ter splete tesnejše vezi na podlagi skupnih lastnosti, zanimanj in prepričanj. Seveda se približa določenim javnostim, od drugih pa se lahko z jasnim izražanjem svojega jaza oddalji, ampak tesnejše vezi s prvimi lahko zagotovo pomenijo večjo pripadnost, dolgoročen odnos, zvestobo, tudi zagovorništvo. To velja tako za eksterne kot interne javnosti.

VEDENJSKO V ZNAMČENJU

VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Nobena, še tako spretna, »kao« pristna (ali čista) izjava, dikcija ne bo prepričala znamkinega občinstva, v kolikor komuniciranih vrednot znamka dejansko ne bo izkazovala. In dokazovala. Dosledno. V praksi – s svojo komunikacijo in s svojo interakcijo s potrošniki, končnimi kupci. Načini ravnanja, načini vključenosti so tisti, ki dokazujejo to sinhronost, harmonijo.

MESSVJU: V.DVOJE

MESSVJU: V.DVOJE

»Travel couple«, ki že tretje leto s pristnim ustvarjanjem vsebin na Instagramu in TikToku gradi skupnost, deli uporabne informacije, ponuja priložnost za samorefleksijo in navdihuje lepe zgodbe parov za zmenke, oddihe, celo zaroke…saj, kot pravita, imamo v Sloveniji toliko različnih romantičnih, kulinaričnih, aktivnih in zabavnih doživetij, ki jih marsikdo sploh ne pozna.

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

KAJ PRAVI: KATJA KUHAR, oblikovalka in lastnica istoimenske blagovne znamke

Katja Kuhar je modna oblikovalka in avtorica blagovne znamke Katja Kuhar. Idejni koncept znamke črpa v slovenski kulturni dediščini, kar velja še posebej izpostaviti, saj se premalo, mnogo premalo vračamo k lastnim koreninam. Pa ne zaradi neke »must-be« patriotskosti (lahko, seveda, tudi – vsekakor nič narobe tudi s takšnim ponosnim odnosom, je prej dobrodošel kot ne) kot tega, da se tudi v naši slovenski pretekli in polpretekli zgodovini zarisujejo marsikatere dobre vsebine, dobre zgodbe.

Za Katjo je bil usoden obisk Pokrajinskega muzeja Celje, kjer je odkrivala dediščino Slovenke Alme.

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

KAJ PRAVI: kreativna ekipa agencije Internavti

Agencija Internavti je v osmih letih svojega delovanja uspela iz butične digitalne agencije prerasti v agencijo, ki ponuja široko paleto komunikacijskih storitev. Pri svojem delu profesionalnost velikih komunikacijskih agencij združujejo s fleksibilnostjo start-upov in stavijo na strateško kreativnost. Imajo stabilen portfelj naročnikov, med večjimi lahko omenimo NLB, Ljubljanske mlekarne, Hofer, A1 in Petrol. Pri svojem delu pa niso zgolj ponosni na svojo profesionalno rast, kar potrjujejo številna priznanja in nagrade iz raznih festivalov, temveč tudi na rast posameznikov, ki delajo v njihovem okolju.

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja