📅 31.01.2024

Robotika v nakitu

Maja lani je v Ljubljani, Mariboru, Izoli, Radovljici in Slovenj Gradcu potekal Slovenski teden nakita 2023, ki je postregel z razstavami, tečaji, delavnicami in predavanji, podelili pa so tudi nagrade v več kategorijah.

Osrednjo temo dogodka, tj. Sodobna alkimija, so razdelili v tri dele: 1. PreteklostTradicija v nakitu; 2. Sedanjost Trajnost v nakitu; 3. PrihodnostZnanost in tehnologija v nakitu. Glede na to, da je osrednja tema tokratne številke AI v znamčenju, se posvetimo 3. delu tega dogodka, ki je obiskovalce pospremil s predstavitvami robotike, umetne inteligence in digitalizacije pri oblikovanju sodobnega nakita.

V nadaljevanju predstavljamo enega od domačih in enega od tujih ustvarjalcev na to temo.

Absolvent magistrskega študija Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti, Anže Mrak, je že med študijem razvil zanimanje za nove tehnologije, kot sta 3D tisk in delo z laserjem. Razstavljeni projekt v okviru Slovenskega nakita 2023 je del njegove magistrske naloge, pod mentorstvom prof. Nataše Peršuh. Izhaja iz tematike video igric in znanstveno fantastičnih modnih dodatkov, v kombinaciji s plezalno opremo. Njegova ideja izhaja iz prepričanja, da dodatki pripomorejo k fizični sposobnosti nosilca, kot v video igrici Death Stranding.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Prvi korak izdelave je vizualizacija v programu blender, potem sledi načrt za laserski izrez v Adobe Illustratorju, po izrezu pa se s pomočjo industrijskega fena določeni elementi ukrivijo. Na koncu doda trakove za pritrditev na telo in z vijaki izrezane kose sestavi skupaj. Končni izdelki so zložljivi kosi, ki se na telo pritrdijo s pomočjo nastavljivih trakov, obenem pa se lahko pritrdijo tudi na oblačila iz kolekcije. Ne glede nato, da kosi niso klasično kvalificirani kot nakit (prstan, ogrlica, zapestnica), jih šteje kot body jewelry, ker telo dekorirajo in ne dodajajo nobene funkcije.

Kitajska oblikovalka, Xinyi Chen, poklicno ustvarja v Londonu. Na Kitajskem je diplomirala iz umetniškega oblikovanja, specializirala se je za nakit in srebrnino, nato pa je na univerzi Central Saint Martins pridobila magisterij iz oblikovanja nakita. Zadnjih sedem let eksperimentira in na novo opredeljuje uporabo elektronskih komponent kot draguljev za izdelavo nakita. Je prejemnica nagrad, ki v ospredje postavljajo prihodnost in trajnostne rešitve (Bright Young Gems as Sustainable Eco-Heroes, London; Talente Masters of the Future, München).

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Namen njenih stvaritev je širjenje optimizma s ponovnim recikliranjem sestavnih delov e-odpadkov, barv in digitalne duhovnosti v očarljive, drzne naglavne okraske. Uporaba najdenih predmetov in recikliranih kovin ne predstavlja le prihodnjih draguljev – “umetnih inteligenc”– , temveč je tudi simbol identitete, z močno sporočilnostjo. Naglavni okraski prikazujejo nov način življenja v digitalnem občudovanju in užitku, v upanju, da bi se ljudje iz virtualne resničnosti lahko vrnili v to zemeljsko realnost, ponovno premislili, kaj pomeni živeti v tem hitro spreminjajočem se svetu, in razmislili o bistvenih elementih tega, kdo so. Okras za glavo je namenjen prihodnji generaciji, ki se sprehaja po fizičnem in digitalnem svetu. Danes je mlada generacija označena kot “Genaration Me”, ki išče stik v harmonični skupnosti – z  občutkom pripadnosti, večkulturnosti in za trajnostni življenjski slog.

Naj služijo kreativni presežki v nakitu kot razmisleki o možnih uporabah ali izraznosti umetne inteligence tudi v svetu znamčenja.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.