PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

ZNAMKA V INDUSTRIJI OBRTI

Artboard 25

Robotika v nakitu

Maja lani je v Ljubljani, Mariboru, Izoli, Radovljici in Slovenj Gradcu potekal Slovenski teden nakita 2023, ki je postregel z razstavami, tečaji, delavnicami in predavanji, podelili pa so tudi nagrade v več kategorijah.

Osrednjo temo dogodka, tj. Sodobna alkimija, so razdelili v tri dele: 1. PreteklostTradicija v nakitu; 2. Sedanjost Trajnost v nakitu; 3. PrihodnostZnanost in tehnologija v nakitu. Glede na to, da je osrednja tema tokratne številke AI v znamčenju, se posvetimo 3. delu tega dogodka, ki je obiskovalce pospremil s predstavitvami robotike, umetne inteligence in digitalizacije pri oblikovanju sodobnega nakita.

V nadaljevanju predstavljamo enega od domačih in enega od tujih ustvarjalcev na to temo.

Absolvent magistrskega študija Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti, Anže Mrak, je že med študijem razvil zanimanje za nove tehnologije, kot sta 3D tisk in delo z laserjem. Razstavljeni projekt v okviru Slovenskega nakita 2023 je del njegove magistrske naloge, pod mentorstvom prof. Nataše Peršuh. Izhaja iz tematike video igric in znanstveno fantastičnih modnih dodatkov, v kombinaciji s plezalno opremo. Njegova ideja izhaja iz prepričanja, da dodatki pripomorejo k fizični sposobnosti nosilca, kot v video igrici Death Stranding.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Prvi korak izdelave je vizualizacija v programu blender, potem sledi načrt za laserski izrez v Adobe Illustratorju, po izrezu pa se s pomočjo industrijskega fena določeni elementi ukrivijo. Na koncu doda trakove za pritrditev na telo in z vijaki izrezane kose sestavi skupaj. Končni izdelki so zložljivi kosi, ki se na telo pritrdijo s pomočjo nastavljivih trakov, obenem pa se lahko pritrdijo tudi na oblačila iz kolekcije. Ne glede nato, da kosi niso klasično kvalificirani kot nakit (prstan, ogrlica, zapestnica), jih šteje kot body jewelry, ker telo dekorirajo in ne dodajajo nobene funkcije.

Kitajska oblikovalka, Xinyi Chen, poklicno ustvarja v Londonu. Na Kitajskem je diplomirala iz umetniškega oblikovanja, specializirala se je za nakit in srebrnino, nato pa je na univerzi Central Saint Martins pridobila magisterij iz oblikovanja nakita. Zadnjih sedem let eksperimentira in na novo opredeljuje uporabo elektronskih komponent kot draguljev za izdelavo nakita. Je prejemnica nagrad, ki v ospredje postavljajo prihodnost in trajnostne rešitve (Bright Young Gems as Sustainable Eco-Heroes, London; Talente Masters of the Future, München).

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Namen njenih stvaritev je širjenje optimizma s ponovnim recikliranjem sestavnih delov e-odpadkov, barv in digitalne duhovnosti v očarljive, drzne naglavne okraske. Uporaba najdenih predmetov in recikliranih kovin ne predstavlja le prihodnjih draguljev – “umetnih inteligenc”– , temveč je tudi simbol identitete, z močno sporočilnostjo. Naglavni okraski prikazujejo nov način življenja v digitalnem občudovanju in užitku, v upanju, da bi se ljudje iz virtualne resničnosti lahko vrnili v to zemeljsko realnost, ponovno premislili, kaj pomeni živeti v tem hitro spreminjajočem se svetu, in razmislili o bistvenih elementih tega, kdo so. Okras za glavo je namenjen prihodnji generaciji, ki se sprehaja po fizičnem in digitalnem svetu. Danes je mlada generacija označena kot “Genaration Me”, ki išče stik v harmonični skupnosti – z  občutkom pripadnosti, večkulturnosti in za trajnostni življenjski slog.

Naj služijo kreativni presežki v nakitu kot razmisleki o možnih uporabah ali izraznosti umetne inteligence tudi v svetu znamčenja.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.