📅 31.01.2024

Robotika v nakitu

Maja lani je v Ljubljani, Mariboru, Izoli, Radovljici in Slovenj Gradcu potekal Slovenski teden nakita 2023, ki je postregel z razstavami, tečaji, delavnicami in predavanji, podelili pa so tudi nagrade v več kategorijah.

Osrednjo temo dogodka, tj. Sodobna alkimija, so razdelili v tri dele: 1. PreteklostTradicija v nakitu; 2. Sedanjost Trajnost v nakitu; 3. PrihodnostZnanost in tehnologija v nakitu. Glede na to, da je osrednja tema tokratne številke AI v znamčenju, se posvetimo 3. delu tega dogodka, ki je obiskovalce pospremil s predstavitvami robotike, umetne inteligence in digitalizacije pri oblikovanju sodobnega nakita.

V nadaljevanju predstavljamo enega od domačih in enega od tujih ustvarjalcev na to temo.

Absolvent magistrskega študija Oblikovanja tekstilij in oblačil na Naravoslovnotehniški fakulteti, Anže Mrak, je že med študijem razvil zanimanje za nove tehnologije, kot sta 3D tisk in delo z laserjem. Razstavljeni projekt v okviru Slovenskega nakita 2023 je del njegove magistrske naloge, pod mentorstvom prof. Nataše Peršuh. Izhaja iz tematike video igric in znanstveno fantastičnih modnih dodatkov, v kombinaciji s plezalno opremo. Njegova ideja izhaja iz prepričanja, da dodatki pripomorejo k fizični sposobnosti nosilca, kot v video igrici Death Stranding.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Prvi korak izdelave je vizualizacija v programu blender, potem sledi načrt za laserski izrez v Adobe Illustratorju, po izrezu pa se s pomočjo industrijskega fena določeni elementi ukrivijo. Na koncu doda trakove za pritrditev na telo in z vijaki izrezane kose sestavi skupaj. Končni izdelki so zložljivi kosi, ki se na telo pritrdijo s pomočjo nastavljivih trakov, obenem pa se lahko pritrdijo tudi na oblačila iz kolekcije. Ne glede nato, da kosi niso klasično kvalificirani kot nakit (prstan, ogrlica, zapestnica), jih šteje kot body jewelry, ker telo dekorirajo in ne dodajajo nobene funkcije.

Kitajska oblikovalka, Xinyi Chen, poklicno ustvarja v Londonu. Na Kitajskem je diplomirala iz umetniškega oblikovanja, specializirala se je za nakit in srebrnino, nato pa je na univerzi Central Saint Martins pridobila magisterij iz oblikovanja nakita. Zadnjih sedem let eksperimentira in na novo opredeljuje uporabo elektronskih komponent kot draguljev za izdelavo nakita. Je prejemnica nagrad, ki v ospredje postavljajo prihodnost in trajnostne rešitve (Bright Young Gems as Sustainable Eco-Heroes, London; Talente Masters of the Future, München).

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Namen njenih stvaritev je širjenje optimizma s ponovnim recikliranjem sestavnih delov e-odpadkov, barv in digitalne duhovnosti v očarljive, drzne naglavne okraske. Uporaba najdenih predmetov in recikliranih kovin ne predstavlja le prihodnjih draguljev – “umetnih inteligenc”– , temveč je tudi simbol identitete, z močno sporočilnostjo. Naglavni okraski prikazujejo nov način življenja v digitalnem občudovanju in užitku, v upanju, da bi se ljudje iz virtualne resničnosti lahko vrnili v to zemeljsko realnost, ponovno premislili, kaj pomeni živeti v tem hitro spreminjajočem se svetu, in razmislili o bistvenih elementih tega, kdo so. Okras za glavo je namenjen prihodnji generaciji, ki se sprehaja po fizičnem in digitalnem svetu. Danes je mlada generacija označena kot “Genaration Me”, ki išče stik v harmonični skupnosti – z  občutkom pripadnosti, večkulturnosti in za trajnostni življenjski slog.

Naj služijo kreativni presežki v nakitu kot razmisleki o možnih uporabah ali izraznosti umetne inteligence tudi v svetu znamčenja.

Vir slike: slovenianjewelryweek.com.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja