Vsi drugačni, vsi s potenciali

Aktualno, Prispevki

📅 06.11.2023

Projekt Vključen svet se osredotoča na vključenost, enakost in raznolikost ter opozarja na težave invalidov, s katerimi se srečujejo pri zaposlovanju in pri izvajanju delovnih obveznosti. To posledično vodi v njihovo marginalizacijo in skrajno nedopustno pomanjkanje možnosti za dostojno življenje. Skupni cilj tako invalidov, delodajalcev in države je doseg dolgoročnih sprememb v sistemu trga dela, ki bodo invalidom omogočile popolno vključitev v delovno silo in družbo ter izkoristile ves njihov karierni potencial.

Vir: Projekt Vključen svet.

V Evropski uniji živi več kot 15 % invalidov, medtem je v Sloveniji ta delež med 12 in 13 %, kar ni bistveno manj kot povprečje v EU, od tega je le približno 4 % zaposlenih v Sloveniji invalidov. Zaposlovanje invalidov v Sloveniji je še vedno izjema in ne razširjena praksa. Leta 2019 je bilo registriranih 12.989 brezposelnih invalidov, do konca leta 2022 pa se je ta številka zmanjšala na 8.751. Ob pomanjkanju kadrov je za nadaljevanje trenda potrebno ustvariti vključujoče gospodarstvo, ki ceni potencial vseh posameznikov. Vključenost invalidov na trg dela prinaša pozitivne učinke za vse: za invalide je ključnega pomena, ker delo vpliva na njihovo osebno identiteto, občutek pripadnosti, neodvisnost in izboljšuje splošno kakovost njihovega življenja. Obenem ima pozitiven vpliv na gospodarstvo, saj predstavljajo raznoliko skupino talentov, kar pomaga zapolniti vrzeli v spretnostih, povečuje produktivnost ter prinaša raznolikost perspektiv in izkušenj, kar spodbuja inovativnost in ustvarjalnost na delovnem mestu. Država ima pomembno vlogo pri spodbujanju socialne vključenosti in zmanjševanju diskriminacije. Invalidni posamezniki se pri zaposlovanju in na delovnem mestu soočajo z miti in ovirami, ki otežujejo njihovo aktivno vključevanje. Težave se pojavljajo na več področjih, vključno z neinformiranostjo delodajalcev in delojemalcev glede zaposlovanja invalidov. Velika ovira je dolga poklicna rehabilitacija, dolgotrajni postopki zaposlovanja in obilo birokracije, skupaj z nejasnostmi v postopkih pa lahko invalidne iskalce zaposlitve vodijo v obup. Nekateri invalidi se tako odločijo, da ne želijo delati zaradi udobja, negotovosti ali finančne podpore, ali pa se po rehabilitaciji raje upokojijo. Izjemno pomemben dejavnik ostajajo predsodki delodajalcev, zato je ključni cilj projekta prav ozaveščanje.

Za nami je že uspešno lansiranje projekta, ta je namreč uradno zaživel s posvetom meseca marca v Državnem svetu, prisotni pa so bili predstavniki vseh sodelujočih, s tem pa se je začela nacionalna kampanja pod sloganom “Vsi drugačni, vsi s potenciali”. Projektu je moč slediti tudi na uradni spletni strani in družbenih omrežjih projekta, uspešna pa je bila tudi medijska kampanja – o poteku ustvarjanja vključujočega sveta za vse ste lahko brali v medijih, slišali radijski oglas ali pa nas opazili na Billboard oglasih po Sloveniji.

Vir: Projekt Vključen svet.

Za projektom stoji velika množica ljudi, obraz pa mu dajejo srčni ambasadorji, ki s svojimi zgodbami navdušujejo ter imajo izkušnje s področja zaposlovanja, od samozaposlenih do tistih, ki so imeli pri zaposlitvi srečo, do tistih, ki  so se morali za to precej namučiti. Vsi predstavniki projekta so združeni tudi v strokovnem odboru projekta, katerega glavna naloga je iskanje sistemskih rešitev, ki jih je za reševanje problematike smotrno nasloviti. Strokovni odbor sestavljajo Alenka Vidic Praprotnik, direktorica o28 komunikacijske skupine, Igor Miljavec, predsednik Društva MDSS Nova Gorica, Marko Mikulin, samozaposlen, Barbara Zupančič, direktorica Listine raznolikosti Slovenija, Helena Porenta, podsekretarka, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Direktorat za invalide, Sonja Vidonja, Združenje manager, Tanja Kovačič, strokovna sodelavka, Zveza paraplegikov Slovenije, Lea Kovač, Zavod RS za zaposlovanje in Mitja Gorenšček, izvršni direktor Gospodarske zbornice Slovenije.

Moči pri ustvarjanju bolj vključujočega sveta so združili Zveza paraplegikov Slovenije, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje, Listina raznolikosti Slovenije, Združenje Manager ter o28 komunikacijska skupina.

Vir: Projekt Vključen svet.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.