Vsi drugačni, vsi s potenciali

Aktualno, Prispevki

📅 06.11.2023

Projekt Vključen svet se osredotoča na vključenost, enakost in raznolikost ter opozarja na težave invalidov, s katerimi se srečujejo pri zaposlovanju in pri izvajanju delovnih obveznosti. To posledično vodi v njihovo marginalizacijo in skrajno nedopustno pomanjkanje možnosti za dostojno življenje. Skupni cilj tako invalidov, delodajalcev in države je doseg dolgoročnih sprememb v sistemu trga dela, ki bodo invalidom omogočile popolno vključitev v delovno silo in družbo ter izkoristile ves njihov karierni potencial.

Vir: Projekt Vključen svet.

V Evropski uniji živi več kot 15 % invalidov, medtem je v Sloveniji ta delež med 12 in 13 %, kar ni bistveno manj kot povprečje v EU, od tega je le približno 4 % zaposlenih v Sloveniji invalidov. Zaposlovanje invalidov v Sloveniji je še vedno izjema in ne razširjena praksa. Leta 2019 je bilo registriranih 12.989 brezposelnih invalidov, do konca leta 2022 pa se je ta številka zmanjšala na 8.751. Ob pomanjkanju kadrov je za nadaljevanje trenda potrebno ustvariti vključujoče gospodarstvo, ki ceni potencial vseh posameznikov. Vključenost invalidov na trg dela prinaša pozitivne učinke za vse: za invalide je ključnega pomena, ker delo vpliva na njihovo osebno identiteto, občutek pripadnosti, neodvisnost in izboljšuje splošno kakovost njihovega življenja. Obenem ima pozitiven vpliv na gospodarstvo, saj predstavljajo raznoliko skupino talentov, kar pomaga zapolniti vrzeli v spretnostih, povečuje produktivnost ter prinaša raznolikost perspektiv in izkušenj, kar spodbuja inovativnost in ustvarjalnost na delovnem mestu. Država ima pomembno vlogo pri spodbujanju socialne vključenosti in zmanjševanju diskriminacije. Invalidni posamezniki se pri zaposlovanju in na delovnem mestu soočajo z miti in ovirami, ki otežujejo njihovo aktivno vključevanje. Težave se pojavljajo na več področjih, vključno z neinformiranostjo delodajalcev in delojemalcev glede zaposlovanja invalidov. Velika ovira je dolga poklicna rehabilitacija, dolgotrajni postopki zaposlovanja in obilo birokracije, skupaj z nejasnostmi v postopkih pa lahko invalidne iskalce zaposlitve vodijo v obup. Nekateri invalidi se tako odločijo, da ne želijo delati zaradi udobja, negotovosti ali finančne podpore, ali pa se po rehabilitaciji raje upokojijo. Izjemno pomemben dejavnik ostajajo predsodki delodajalcev, zato je ključni cilj projekta prav ozaveščanje.

Za nami je že uspešno lansiranje projekta, ta je namreč uradno zaživel s posvetom meseca marca v Državnem svetu, prisotni pa so bili predstavniki vseh sodelujočih, s tem pa se je začela nacionalna kampanja pod sloganom “Vsi drugačni, vsi s potenciali”. Projektu je moč slediti tudi na uradni spletni strani in družbenih omrežjih projekta, uspešna pa je bila tudi medijska kampanja – o poteku ustvarjanja vključujočega sveta za vse ste lahko brali v medijih, slišali radijski oglas ali pa nas opazili na Billboard oglasih po Sloveniji.

Vir: Projekt Vključen svet.

Za projektom stoji velika množica ljudi, obraz pa mu dajejo srčni ambasadorji, ki s svojimi zgodbami navdušujejo ter imajo izkušnje s področja zaposlovanja, od samozaposlenih do tistih, ki so imeli pri zaposlitvi srečo, do tistih, ki  so se morali za to precej namučiti. Vsi predstavniki projekta so združeni tudi v strokovnem odboru projekta, katerega glavna naloga je iskanje sistemskih rešitev, ki jih je za reševanje problematike smotrno nasloviti. Strokovni odbor sestavljajo Alenka Vidic Praprotnik, direktorica o28 komunikacijske skupine, Igor Miljavec, predsednik Društva MDSS Nova Gorica, Marko Mikulin, samozaposlen, Barbara Zupančič, direktorica Listine raznolikosti Slovenija, Helena Porenta, podsekretarka, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Direktorat za invalide, Sonja Vidonja, Združenje manager, Tanja Kovačič, strokovna sodelavka, Zveza paraplegikov Slovenije, Lea Kovač, Zavod RS za zaposlovanje in Mitja Gorenšček, izvršni direktor Gospodarske zbornice Slovenije.

Moči pri ustvarjanju bolj vključujočega sveta so združili Zveza paraplegikov Slovenije, Ministrstvo za delo, družino, socialne zadeve in enake možnosti, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje, Listina raznolikosti Slovenije, Združenje Manager ter o28 komunikacijska skupina.

Vir: Projekt Vključen svet.

Ostali prispevki

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja