Znamke na družbenih omrežjih pod drobnogledom: Zakaj, kako in kaj vas zares prepriča?

Aktualno, Prispevki, Tema

📅 13.05.2024

Pomislite na čas, ko družbenih omrežij še ni bilo. Ko so se znamke bile primorane oglaševati in kazati svoja prepričanja ter osebnost na naraven, ali, če lahko temu rečemo, vsaj naravnejši način. 

Bi rekli, da so znamke lažje ali težje skrivale in odkrivale svojo resnično, iskreno, pristno osebnost? Na prvi pogled izgleda, da je bilo lažje. Ker zdaj lahko skoraj za vsak izdelek ali storitev najdemo oceno, v zvezdični ali zapisani obliki. Če pa pogledamo malo globlje, prav zaradi te poplave informacij, veliko težje ocenimo, kateri znamki lahko zares verjamemo in zaupamo, kar jim daje še težjo nalogo. V nasprotju pa dajemo tistim, ki bi radi potrošnika malce zaslepili, veliko lažjo nalogo.

Vir slike: Unsplash, Ian Schneider.

Kupujete prek spleta?

V praksi je znano, da (trenutno) največ prometa podjetja, pri katerih prodaja temelji na spletu, naredijo preko Facebook (posledično tudi preko Instagram) oglaševanja. Delovnih mest za to področje je vedno več, dobrih oglaševalcev, ki znajo pretentati kupca, tudi. Zapeljive grafike, besedilo, ki prevzame pozornost, in gumbi, ki peljejo na skrbno oblikovane povezave, z vsebino, ki prepriča še kako skeptičnega kupca. Saj ne pravim, veliko je tudi znamk, ki se oglašujejo pristno in iskreno, pokažejo dušo znamke ter zato prepričajo kupca. Pa vedno čutite razliko? Se kdaj vprašate, če vam je to na koncu koncev sploh pomembno?

Zdaj lahko za skoraj za vsak izdelek/storitev najdemo oceno, v zvezdični ali zapisani obliki. Če pa pogledamo malo globlje …

Čustva, ki jih kažemo na Instagramu

Instagram je prostor, platforma, ki že leta velja za sproščeno okolje, kjer posamezniki prikazujejo svoja življenja. Vendar je že zelo znano, da so to le sekunde, minute, delčki naših življenj, naših čustev, ki jih dan za dnem, doživljamo. Za znamke pa je lahko ta, še zelo mlada platforma, super prostor, kjer lahko prikažejo svojo osebnost, prepričanja in čustva, ki jih doživljajo ob različnih družbenih vprašanjih, ter predvsem vrednote, ki jih odsevajo. Na tak način privlačijo istomisleče, ki jim začnejo slediti (»followati«), obenem pa tiste, s katerimi ne delijo istih vrednot ali prepričanj, nenamerno (ali namerno) preusmerijo h konkurenci. 

Kot so v knjigi Social Media Marketing: A Strategic Approach (2012) opredelili avtorji (Melissa Barker, Donald I. Barker in Nicholas F. Bormann), podoba znamke na Instagramu je lahko definirana kot celostno dojemanje znamke s strani uporabnikov platforme Instagram, kot se oblikuje skozi vizualno vsebino, interakcijo z uporabniki, s tonom glasu, čustvi, slogom komunikacije ter s splošnim vtisom, ki ga znamka pušča na tej družbeni platformi. 

Vir slike: Unsplash, Alexander Shatov.

Prava moč znamke na Instagramu pa leži v tem, kako uspešno prenaša svoje vrednote, osebnost in čustva preko vizualnih elementov, kot so fotografije in videoposnetki, ter preko subtilnega, ali direktnega, odtenka v komunikaciji s svojimi sledilci in drugimi, ki zaidejo na njihov profil. Na Instagramu ne gre le za promocijo izdelkov in/ali storitev, temveč za gradnjo skupnosti, ki temelji na skupnih vrednotah in čustvenem doživljanju. Če se vrnemo na začetek. Opazimo, kako so v teh izražanjih znamke pristne? Nam je to pomembno?

Kupci soustvarjamo znamko in prevzemamo del odgovornosti, ko kupimo ali uporabljamo storitev.

Cena osebnosti znamke

Na hitro bi vsi rekli, da nam je zelo pomembno. Da imamo enake vrednote, sprejemamo čustva in odzive znamk. Ampak nam velikokrat ni. Kupujemo tudi zato, ker je nekaj ceneje. Ker je neka storitev prepoznavna in družbeno cenjena. Ker smo zvesti ali tako hudo navajeni, da se sploh več ne vprašamo, če je znamka, ki jo jemljemo, pristna in iskrena. 

Vir slike: Unsplash, Sticker Muler.

Saj ne zatrjujem, da je s tem kaj narobe. To je le opomnik na to, da smo kupci tisti, ki soustvarjamo znamko in prevzemamo del odgovornosti, ko kupimo ali uporabljamo storitev. Ko znamka ni pristna in ji to dovoljujemo, bo tako še naprej. Ko jo opozorimo, še posebej preko družbenih kanalov, kjer lahko glasno povemo svoje mnenje ali pustimo zasebno sporočilo (ki naj bo vedno spoštljivo), se bodo mogoče celo tiste znamke, ki niso pristne, vprašale, če bi lahko kaj postorile drugače in pokazale zmoto. Ali ubrale drug pristop. Kljub temu, da bi to za nekaj časa pomenilo nižji, še kako pomemben, dobiček. 

Tistim, ki bi radi potrošnika malce zaslepili, dajemo lažjo nalogo. In obratno.

Vse na svetu bi se moralo truditi biti pristno, ali vsaj pristnejše. Vse bi lahko bilo bolj iskreno, z izražanjem čustev, ki nam dajejo misliti. Prav tako bi na to tudi morale pomisliti znamke. Mi, kupci pa vsi tisti, ki bi to večkrat podprli, tudi če s kakšnim evrom več. Verjemite, na dolgi rok se bo izplačalo.

Ostali prispevki

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

HEYDUDE, ki v ZDA velja za eno najbolj priljubljenih in najbolj zaželenih znamk čevljev, je prišla tudi v Slovenijo. Maja so jo predstavili v ljubljanskem BTCju, sama znamkina filozofija pa je že omrežila prve navdušene uporabnike in kupce.

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

Balkan Campers je izviren retro koncept, ki ohranja kulturno dediščino. Je strasten v prizadevanjih, da se ohranja planet srečen in nedotaknjen. Spodbuja popotnike, da ga ohranjajo čistega in nedotaknjenega. Rad išče in raziskuje kraje z dušo in nedotaknjeno naravo…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja