SUPERBRANDS SLOVENIJA: ZADNJA RAZISKAVA PO IPSOS

Aktualno, Prispevki

📅 15.03.2022

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki bo v letu 2022 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša kopico zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je ponosen na vnovič zanimiva mnenja, ki so jih podali slovenski potrošniki: “Ti odgovori potrjujejo, da so potrošniške navade še kako vrtijo okrog izbranih ali priljubljenih znamk, ki jih kupujejo in konzumirajo. Najbolj me pa razveseljuje to, da smo na osnovi Ipsos raziskave, ki bazira na spontanem priklicu potrošnikov, dobili več odgovorov kot lani – skupaj kar 14.027 odgovorov, kar je 836 več kot lani.”

Boško
Vir slike: Uroš Rojc – Muvi Media

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2022:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu (n=1.000) potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 14.027 odgovorov oziroma 1.212 različnih blagovnih znamk, kar je 75 blagovnih znamk več kot lani. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo.

Superbrands Slovenija 2022

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsos raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands:

  • KVALITETA
  • ZANESLJIVOST
  • RAZLIKA
  • ČUSTVENI UČINEK

Člani strokovnega sveta so v novembrskem ocenjevanju podali skupaj kar 11.128 ocen. Od 125.000 možnih točk pa so jih podelili 80.722, kar dodatno potruje, da so svojo nalogo vzeli skrajno resno, odgovorno, celovito in pri tem imeli izredno stroge kriterije končnega ocenjevanja.

Vir slike: unsplash.com

V zadnji, tretji fazi, sledi celovita analiza pridobljenih podatkov, pri čemer velja izpostaviti, da imajo ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena  znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V sklopu celotne raziskave Superbrands Slovenija 2022 je bilo tako  analiziranih  25.155 podatkov (257 več kot lani) in tudi letos je zgolj 200 blagovnih znamk prešlo cenzus Superbrands Slovenija 2022. 

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 11.128 ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Večina (kar 77 %) potrošnikov je podala sledeče, ponavljajoče odgovore, kaj oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja:

  • Kakovosten izdelek
  • Najboljša znamka
  • Dober izdelek/znamka
  • Preverjena znamka
  • Zaupanja vredna
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Priznana blagovna znamka
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 60 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (8 % več kot lani), 83 % le-teh zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26 do 64 leta). 2) 92 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi  takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši tabelarni prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 1.212 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.