SUPERBRANDS SLOVENIJA: ZADNJA RAZISKAVA PO IPSOS

Aktualno, Prispevki

📅 15.03.2022

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki bo v letu 2022 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša kopico zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je ponosen na vnovič zanimiva mnenja, ki so jih podali slovenski potrošniki: “Ti odgovori potrjujejo, da so potrošniške navade še kako vrtijo okrog izbranih ali priljubljenih znamk, ki jih kupujejo in konzumirajo. Najbolj me pa razveseljuje to, da smo na osnovi Ipsos raziskave, ki bazira na spontanem priklicu potrošnikov, dobili več odgovorov kot lani – skupaj kar 14.027 odgovorov, kar je 836 več kot lani.”

Boško
Vir slike: Uroš Rojc – Muvi Media

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2022:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu (n=1.000) potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 14.027 odgovorov oziroma 1.212 različnih blagovnih znamk, kar je 75 blagovnih znamk več kot lani. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo.

Superbrands Slovenija 2022

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsos raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands:

  • KVALITETA
  • ZANESLJIVOST
  • RAZLIKA
  • ČUSTVENI UČINEK

Člani strokovnega sveta so v novembrskem ocenjevanju podali skupaj kar 11.128 ocen. Od 125.000 možnih točk pa so jih podelili 80.722, kar dodatno potruje, da so svojo nalogo vzeli skrajno resno, odgovorno, celovito in pri tem imeli izredno stroge kriterije končnega ocenjevanja.

Vir slike: unsplash.com

V zadnji, tretji fazi, sledi celovita analiza pridobljenih podatkov, pri čemer velja izpostaviti, da imajo ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena  znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V sklopu celotne raziskave Superbrands Slovenija 2022 je bilo tako  analiziranih  25.155 podatkov (257 več kot lani) in tudi letos je zgolj 200 blagovnih znamk prešlo cenzus Superbrands Slovenija 2022. 

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 11.128 ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Večina (kar 77 %) potrošnikov je podala sledeče, ponavljajoče odgovore, kaj oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja:

  • Kakovosten izdelek
  • Najboljša znamka
  • Dober izdelek/znamka
  • Preverjena znamka
  • Zaupanja vredna
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Priznana blagovna znamka
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 60 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (8 % več kot lani), 83 % le-teh zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26 do 64 leta). 2) 92 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi  takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši tabelarni prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 1.212 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

Ostali prispevki

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja