📅 09.11.2023

Kaj so povedali slovenski potrošniki

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki je v letu 2023 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša novo serijo zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je zadovoljen, da so se slovenski potrošniki tako neposredno sprostili in podali svoje odgovore: “Ti odgovori potrjujejo, da se potrošniške navade nedvomno vrtijo in se bodo še naprej vrtele okrog izbranih ali priljubljenih znamk”. Spontani priklic potrošnikov v raziskavi, ki jo izvaja Ipsos, je vnovič postregel z veliko različnimi odgovori, kar je dodaten dokaz, da je svet znamčenja dinamična panoga, ki se nikoli ne ustavi.  

Vir: Superbrands Slovenija

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2023:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 12.358 odgovorov oziroma 567 različnih znamk. Bistvena razlika, ki ob tem še posebej izstopa (v primerjavi z letom poprej) je, da so tokrat potrošniki nanizali manjše število različnih znamk, kar pomeni, da so bili v svojih odgovorih bolj poenoteni (večkrat so podali mnenje za isto znamko). S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, katere znamke slovenski potrošniki prepoznavajo in jim zaupajo.

Vir: Superbrands Slovenija

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsosove raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands. Več o strokovnem svetu v prihodnji številki revije Super Znamka.

Tretja faza pa zaokroži evalvacijo slovenskih potrošnikov in strokovnega sveta.

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 12.358 odgovorov oz. ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Skupno (kar 77 %) potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja (odgovori so nanizani po vrstnem redu, glede na največje število podanih odgovorov):

  • Kakovosten izdelek
  • Dober izdelek/znamka
  • Najboljša znamka
  • Zaupanja vredna znamka
  • Preverjena znamka
  • Priznana blagovna znamka
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka
  • Izbran izdelek
Vir: Superbrands Slovenija

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, vnovič potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 66 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (16 % rast v zadnjih dveh letih), 85 % le-the zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26. Do 64. Leta). 2). 91 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 567 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

1001 Cvet, A1, About You, Adidas, Afrodita, Akrapovič, Alpina, Alples, Alpsko mleko, Ana Roš, Apple, Argeta, Ariel, Armani, Audi, AVE, Barcaffe, Barilla, Bauhaus, Beko, Benetton, Big Bang, BMW, Bosch, Calvin Klein, Cedevita, Champion, Chanel, Chio, Ciciban, Citroën, Coca-Cola, Cockta, Čokolino, Decathlon, Dell, Desigual, Diesel, Dior, Disney, dm, Domaćica, Donat Mg, Dorina, Dove, Droga Kolinska, Elan, Eta Kamnik, Eucerin, Ferrari, Ferrero, Ford, Frosch, Fructal, Garmin, GEN-I, Google, Gorenje, Gorenjka, Gucci, Guess, H&H (Hely Hansen), H&M, Heineken, Hervis, Hofer, HP, Huawei, Hugo Boss, Ikea, Illy, Interspar, Intersport, iPhone, I-robot, Jack Daniel’s, Jaffa, Jaguar, JBL, Jošt, Karl Lagerfeld, Kinder, Knorr, Kraš, Krka, Lacoste, Laško, Lavazza, Ledo, Lego, Lek, Lekadol, Lenor, Lenovo, Leone, Lesnina, Levi’s, Lexus, LG, Lidl, Lindt, Lisca, Ljubljanske mlekarne, L’Oréal, Loto, Lumpi, Lušt, Manner, Mastercard, McDonald’s, Medex, Mercator, Mercedes Benz, Merkur, Michael Kors, Microsoft, Miele, Milka, Mimovrste, Mladinska knjiga, Mlinotest, Mr Pet, MU, Müller, Mustang, Nama, Nescaffe, Nestle, Nike, Nivea, NKBM, NLB, Nutella, Obi, Old Spice, Oreo, Paloma, Pampers, Pekarna Pečjak, Pepsi, Persil, Perutnina Ptuj, Perwoll, Petrol, Peugeot, Philips, Pipistrel, Planica, Podravka, Poli, Pomurske mlekarne, Porsche, Proteini.si, Puma, Radenska, Radgonska penina, Ray Ban, Red Bull, Renault, Riko, Rio Mare, Rolex, S. Oliver, Salomon, Samsonite, Samsung, Scott, Siemens, Silan, SKB, Smoki, Sony, Spar, Škoda, T-2, Telekom Slovenije, Telemach, Tesla, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Toyota, Tuš, Under Armour, Union, Versace, Vileda, Volkswagen, Volvo, Xiaomi, Zala, Zalando, Zara, Zavarovalnica Generali, Zavarovalnica Sava, Zavarovalnica Triglav, Z’Dežele, Zelene doline, Zlatarna Celje, Zlato polje, Žito.

Ostali prispevki

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja