📅 09.11.2023

Kaj so povedali slovenski potrošniki

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki je v letu 2023 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša novo serijo zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je zadovoljen, da so se slovenski potrošniki tako neposredno sprostili in podali svoje odgovore: “Ti odgovori potrjujejo, da se potrošniške navade nedvomno vrtijo in se bodo še naprej vrtele okrog izbranih ali priljubljenih znamk”. Spontani priklic potrošnikov v raziskavi, ki jo izvaja Ipsos, je vnovič postregel z veliko različnimi odgovori, kar je dodaten dokaz, da je svet znamčenja dinamična panoga, ki se nikoli ne ustavi.  

Vir: Superbrands Slovenija

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2023:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 12.358 odgovorov oziroma 567 različnih znamk. Bistvena razlika, ki ob tem še posebej izstopa (v primerjavi z letom poprej) je, da so tokrat potrošniki nanizali manjše število različnih znamk, kar pomeni, da so bili v svojih odgovorih bolj poenoteni (večkrat so podali mnenje za isto znamko). S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, katere znamke slovenski potrošniki prepoznavajo in jim zaupajo.

Vir: Superbrands Slovenija

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsosove raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands. Več o strokovnem svetu v prihodnji številki revije Super Znamka.

Tretja faza pa zaokroži evalvacijo slovenskih potrošnikov in strokovnega sveta.

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 12.358 odgovorov oz. ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Skupno (kar 77 %) potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja (odgovori so nanizani po vrstnem redu, glede na največje število podanih odgovorov):

  • Kakovosten izdelek
  • Dober izdelek/znamka
  • Najboljša znamka
  • Zaupanja vredna znamka
  • Preverjena znamka
  • Priznana blagovna znamka
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka
  • Izbran izdelek
Vir: Superbrands Slovenija

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, vnovič potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 66 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (16 % rast v zadnjih dveh letih), 85 % le-the zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26. Do 64. Leta). 2). 91 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 567 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

1001 Cvet, A1, About You, Adidas, Afrodita, Akrapovič, Alpina, Alples, Alpsko mleko, Ana Roš, Apple, Argeta, Ariel, Armani, Audi, AVE, Barcaffe, Barilla, Bauhaus, Beko, Benetton, Big Bang, BMW, Bosch, Calvin Klein, Cedevita, Champion, Chanel, Chio, Ciciban, Citroën, Coca-Cola, Cockta, Čokolino, Decathlon, Dell, Desigual, Diesel, Dior, Disney, dm, Domaćica, Donat Mg, Dorina, Dove, Droga Kolinska, Elan, Eta Kamnik, Eucerin, Ferrari, Ferrero, Ford, Frosch, Fructal, Garmin, GEN-I, Google, Gorenje, Gorenjka, Gucci, Guess, H&H (Hely Hansen), H&M, Heineken, Hervis, Hofer, HP, Huawei, Hugo Boss, Ikea, Illy, Interspar, Intersport, iPhone, I-robot, Jack Daniel’s, Jaffa, Jaguar, JBL, Jošt, Karl Lagerfeld, Kinder, Knorr, Kraš, Krka, Lacoste, Laško, Lavazza, Ledo, Lego, Lek, Lekadol, Lenor, Lenovo, Leone, Lesnina, Levi’s, Lexus, LG, Lidl, Lindt, Lisca, Ljubljanske mlekarne, L’Oréal, Loto, Lumpi, Lušt, Manner, Mastercard, McDonald’s, Medex, Mercator, Mercedes Benz, Merkur, Michael Kors, Microsoft, Miele, Milka, Mimovrste, Mladinska knjiga, Mlinotest, Mr Pet, MU, Müller, Mustang, Nama, Nescaffe, Nestle, Nike, Nivea, NKBM, NLB, Nutella, Obi, Old Spice, Oreo, Paloma, Pampers, Pekarna Pečjak, Pepsi, Persil, Perutnina Ptuj, Perwoll, Petrol, Peugeot, Philips, Pipistrel, Planica, Podravka, Poli, Pomurske mlekarne, Porsche, Proteini.si, Puma, Radenska, Radgonska penina, Ray Ban, Red Bull, Renault, Riko, Rio Mare, Rolex, S. Oliver, Salomon, Samsonite, Samsung, Scott, Siemens, Silan, SKB, Smoki, Sony, Spar, Škoda, T-2, Telekom Slovenije, Telemach, Tesla, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Toyota, Tuš, Under Armour, Union, Versace, Vileda, Volkswagen, Volvo, Xiaomi, Zala, Zalando, Zara, Zavarovalnica Generali, Zavarovalnica Sava, Zavarovalnica Triglav, Z’Dežele, Zelene doline, Zlatarna Celje, Zlato polje, Žito.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.