📅 09.11.2023

Kaj so povedali slovenski potrošniki

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki je v letu 2023 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša novo serijo zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je zadovoljen, da so se slovenski potrošniki tako neposredno sprostili in podali svoje odgovore: “Ti odgovori potrjujejo, da se potrošniške navade nedvomno vrtijo in se bodo še naprej vrtele okrog izbranih ali priljubljenih znamk”. Spontani priklic potrošnikov v raziskavi, ki jo izvaja Ipsos, je vnovič postregel z veliko različnimi odgovori, kar je dodaten dokaz, da je svet znamčenja dinamična panoga, ki se nikoli ne ustavi.  

Vir: Superbrands Slovenija

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2023:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 12.358 odgovorov oziroma 567 različnih znamk. Bistvena razlika, ki ob tem še posebej izstopa (v primerjavi z letom poprej) je, da so tokrat potrošniki nanizali manjše število različnih znamk, kar pomeni, da so bili v svojih odgovorih bolj poenoteni (večkrat so podali mnenje za isto znamko). S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, katere znamke slovenski potrošniki prepoznavajo in jim zaupajo.

Vir: Superbrands Slovenija

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsosove raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands. Več o strokovnem svetu v prihodnji številki revije Super Znamka.

Tretja faza pa zaokroži evalvacijo slovenskih potrošnikov in strokovnega sveta.

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 12.358 odgovorov oz. ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Skupno (kar 77 %) potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja (odgovori so nanizani po vrstnem redu, glede na največje število podanih odgovorov):

  • Kakovosten izdelek
  • Dober izdelek/znamka
  • Najboljša znamka
  • Zaupanja vredna znamka
  • Preverjena znamka
  • Priznana blagovna znamka
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka
  • Izbran izdelek
Vir: Superbrands Slovenija

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, vnovič potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 66 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (16 % rast v zadnjih dveh letih), 85 % le-the zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26. Do 64. Leta). 2). 91 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 567 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

1001 Cvet, A1, About You, Adidas, Afrodita, Akrapovič, Alpina, Alples, Alpsko mleko, Ana Roš, Apple, Argeta, Ariel, Armani, Audi, AVE, Barcaffe, Barilla, Bauhaus, Beko, Benetton, Big Bang, BMW, Bosch, Calvin Klein, Cedevita, Champion, Chanel, Chio, Ciciban, Citroën, Coca-Cola, Cockta, Čokolino, Decathlon, Dell, Desigual, Diesel, Dior, Disney, dm, Domaćica, Donat Mg, Dorina, Dove, Droga Kolinska, Elan, Eta Kamnik, Eucerin, Ferrari, Ferrero, Ford, Frosch, Fructal, Garmin, GEN-I, Google, Gorenje, Gorenjka, Gucci, Guess, H&H (Hely Hansen), H&M, Heineken, Hervis, Hofer, HP, Huawei, Hugo Boss, Ikea, Illy, Interspar, Intersport, iPhone, I-robot, Jack Daniel’s, Jaffa, Jaguar, JBL, Jošt, Karl Lagerfeld, Kinder, Knorr, Kraš, Krka, Lacoste, Laško, Lavazza, Ledo, Lego, Lek, Lekadol, Lenor, Lenovo, Leone, Lesnina, Levi’s, Lexus, LG, Lidl, Lindt, Lisca, Ljubljanske mlekarne, L’Oréal, Loto, Lumpi, Lušt, Manner, Mastercard, McDonald’s, Medex, Mercator, Mercedes Benz, Merkur, Michael Kors, Microsoft, Miele, Milka, Mimovrste, Mladinska knjiga, Mlinotest, Mr Pet, MU, Müller, Mustang, Nama, Nescaffe, Nestle, Nike, Nivea, NKBM, NLB, Nutella, Obi, Old Spice, Oreo, Paloma, Pampers, Pekarna Pečjak, Pepsi, Persil, Perutnina Ptuj, Perwoll, Petrol, Peugeot, Philips, Pipistrel, Planica, Podravka, Poli, Pomurske mlekarne, Porsche, Proteini.si, Puma, Radenska, Radgonska penina, Ray Ban, Red Bull, Renault, Riko, Rio Mare, Rolex, S. Oliver, Salomon, Samsonite, Samsung, Scott, Siemens, Silan, SKB, Smoki, Sony, Spar, Škoda, T-2, Telekom Slovenije, Telemach, Tesla, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Toyota, Tuš, Under Armour, Union, Versace, Vileda, Volkswagen, Volvo, Xiaomi, Zala, Zalando, Zara, Zavarovalnica Generali, Zavarovalnica Sava, Zavarovalnica Triglav, Z’Dežele, Zelene doline, Zlatarna Celje, Zlato polje, Žito.

Ostali prispevki

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se...

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

Spar spodbudno nagovarja s kampanjo Razmišljaj EKOlogično! Zavedajo se, da je nakup živil del rutine slehernika, zato se kontinuirano trudijo...

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

HITRI KOT STRELA MCQUEEN

Ne samo restavracije s hitro prehrano, pravzaprav vse restavracije in ponudniki gostinskih storitev so bili v preteklem letu primorani razmišljati...

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

MERCATOR JE ZA URAVNOTEŽENO

Ne samo odnos do okolja, korona leto je prineslo tudi nove razmisleke k boljšim prehranskim odločitvam. Mnogi, ki so delali od doma, so celo...

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

ELEKTRIČNI AVTOMOBILI

Da v branži avtomobilizma že lep čas prodirajo električni avtomobili, ter da jim postajajo potrošniki vse bolj naklonjeni zaradi vse večje okoljske...

LEGO ZAPESTNICE

LEGO ZAPESTNICE

Lego zapestnice že lep čas razveseljujejo mlajše, Lego pa z uvedbo dodatnih linij izdelkov vsakič znova potrjuje in utrjuje status kul znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja