POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Prispevki

📅 18.03.2021

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se predstavljajo svojim potrošnikom. Vsekakor gre pohvaliti napore vseh tistih, ki o tem na polno razmišljajo, in se s takšno okolju prijazno embalažo na trg že vključujejo. Najpogosteje se pri tem odločajo za material bioplastike. A je pri vseh teh super odločitvah še veliko premalo narejenega na ravni politike, kar ni neposredna naloga plemenitih znamk, je pa vsekakor dobrodošlo, da nas pri implementacijah tovrstnih rešitev znajo opozoriti na ta vidik, in tako spodbujati prostor bodočih premislekov. Škoda je, da smo šli na trgu toliko naprej z okolju prijazno bioplastiko, če se je na koncu ne more ustrezno reciklirati. Namreč, v rumene zabojnike, v katerih je vsa industrijska plastika, to ne spada. Kam jo odvreči, da bo pravilno nadaljevala pot tudi v verigi odpadkov, se sprašujejo marsikatere okolju prijazne znamke. Tisti bolj osveščeni že sedaj vedo, da jo je, glede na trenutno organizacijo odpadkov, še najbolje odvreči v zabojnike za mešane odpadke. Čeprav je trg že zdavnaj naredil odlične pozitivne korake z okolju prijaznimi izdelki in embalažami, se srečuje z osnovno politiko organiziranosti odpadkov. Naj bo to apel tudi za premisleke k aktualnim politikam, obenem, morda, spodbuda za snovanje takšnih drzno-(ne)hvaležnih kampanj, ki bodo zmogle premikati tudi področje dotične politike. Varovanje narave z nižanjem ogljičnega odtisa ter zmanjševanje odpadne embalaže nedvomno pušča kreativni prostor in navdih obenem.

Nelipot je zgleden primer ponudnika izdelkov iz bioplastike, tj. tako imenovana PLA plastika (plastika iz mlečne kisline), narejena na rastlinski osnovi (lahko iz sladkornega trsa ali koruze ter naravnih olj), ki je v celoti biorazgradljiva (razpade na vodo in ogljikov dioksid). Zaradi težav z ustreznim sortiranjem odpadkov svoje potrošnike spodbujajo, da jim porabljeno embalažo raje vrnejo (kot smo to nekoč počeli z vračanjem steklenic Radenske) in obenem tako prakso nagradijo: ob 10 praznih in vrnjenih embalažah 1 polno potrošniku podarijo.


VABILO IN POZIV

Uredništvo je pripravilo izbor nekaterih ključnih novic, vsekakor se slovenske znamke dnevno trudijo in v njihovih portfeljih rastejo čudovite prodružbene in prookoljske zgodbe. Zavedamo se, da je slovenskih kampanj bistveno več, kot smo jih uspeli strniti in zbrati na dveh straneh. Vabljeni, da jih z nami delite, in nam pišete na: desk@superznamka.si. Z veseljem jih bomo proučili in objavili na portalu www.superznamka.si, izbor pa povzeli v reviji Super Znamka.

Ostali prispevki

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

HEYDUDE, ki v ZDA velja za eno najbolj priljubljenih in najbolj zaželenih znamk čevljev, je prišla tudi v Slovenijo. Maja so jo predstavili v ljubljanskem BTCju, sama znamkina filozofija pa je že omrežila prve navdušene uporabnike in kupce.

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

Balkan Campers je izviren retro koncept, ki ohranja kulturno dediščino. Je strasten v prizadevanjih, da se ohranja planet srečen in nedotaknjen. Spodbuja popotnike, da ga ohranjajo čistega in nedotaknjenega. Rad išče in raziskuje kraje z dušo in nedotaknjeno naravo…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja