POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Prispevki

📅 18.03.2021

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se predstavljajo svojim potrošnikom. Vsekakor gre pohvaliti napore vseh tistih, ki o tem na polno razmišljajo, in se s takšno okolju prijazno embalažo na trg že vključujejo. Najpogosteje se pri tem odločajo za material bioplastike. A je pri vseh teh super odločitvah še veliko premalo narejenega na ravni politike, kar ni neposredna naloga plemenitih znamk, je pa vsekakor dobrodošlo, da nas pri implementacijah tovrstnih rešitev znajo opozoriti na ta vidik, in tako spodbujati prostor bodočih premislekov. Škoda je, da smo šli na trgu toliko naprej z okolju prijazno bioplastiko, če se je na koncu ne more ustrezno reciklirati. Namreč, v rumene zabojnike, v katerih je vsa industrijska plastika, to ne spada. Kam jo odvreči, da bo pravilno nadaljevala pot tudi v verigi odpadkov, se sprašujejo marsikatere okolju prijazne znamke. Tisti bolj osveščeni že sedaj vedo, da jo je, glede na trenutno organizacijo odpadkov, še najbolje odvreči v zabojnike za mešane odpadke. Čeprav je trg že zdavnaj naredil odlične pozitivne korake z okolju prijaznimi izdelki in embalažami, se srečuje z osnovno politiko organiziranosti odpadkov. Naj bo to apel tudi za premisleke k aktualnim politikam, obenem, morda, spodbuda za snovanje takšnih drzno-(ne)hvaležnih kampanj, ki bodo zmogle premikati tudi področje dotične politike. Varovanje narave z nižanjem ogljičnega odtisa ter zmanjševanje odpadne embalaže nedvomno pušča kreativni prostor in navdih obenem.

Nelipot je zgleden primer ponudnika izdelkov iz bioplastike, tj. tako imenovana PLA plastika (plastika iz mlečne kisline), narejena na rastlinski osnovi (lahko iz sladkornega trsa ali koruze ter naravnih olj), ki je v celoti biorazgradljiva (razpade na vodo in ogljikov dioksid). Zaradi težav z ustreznim sortiranjem odpadkov svoje potrošnike spodbujajo, da jim porabljeno embalažo raje vrnejo (kot smo to nekoč počeli z vračanjem steklenic Radenske) in obenem tako prakso nagradijo: ob 10 praznih in vrnjenih embalažah 1 polno potrošniku podarijo.


VABILO IN POZIV

Uredništvo je pripravilo izbor nekaterih ključnih novic, vsekakor se slovenske znamke dnevno trudijo in v njihovih portfeljih rastejo čudovite prodružbene in prookoljske zgodbe. Zavedamo se, da je slovenskih kampanj bistveno več, kot smo jih uspeli strniti in zbrati na dveh straneh. Vabljeni, da jih z nami delite, in nam pišete na: desk@superznamka.si. Z veseljem jih bomo proučili in objavili na portalu www.superznamka.si, izbor pa povzeli v reviji Super Znamka.

Ostali prispevki

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja