Start-up Notpla  s kompostljivim in razgradljivim izdelkom

Aktualno, Prispevki

📅 08.08.2023

Inovacije na področju izdelkov iz plastike so aktualne bolj kot kdajkoli. Še posebej zato, ker smo venomer vpeti v skrb zbujajoči podatek, da razgradnja mnogih plastik, v vseh svojih nešteto oblikah, traja tudi do 450 let. Ne gre samo za uničenje okolja, ampak tudi sproščanje toksinov v ozračje in tla, umiranje morskega življenja, uničevanje naravnih habitatov in še in še. Industrija znamčenja tako zgledno zadnjih nekaj let pospešeno ponuja izdelke v alternativnih in okolju bolj prijaznih embalažah.

Start-up podjetje Notpla s sedežem v Londonu je pred dobrim letom dni razvilo izdelek, podoben plastiki, ki je komposten in razgradljiv, v nakaterih primerih celo užiten, kar je zelo dobra informacija za nekatere nepogrešljive kuhinjske (folije, embalaža za začimbe, čaje, kava itd.) in kopalniške izdelke (toaletni papir). Ključna sestavina tega inovativnega izdelka in 13,5 milijonov vrednega projekta? Morske alge.

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Morske alge naj bi bile daleč najboljša alternativa plastiki. Zrastejo po tri metre na dan, ne potrebujejo sveže vode ali gnojila in so “eden najhitrejših mehanizmov sekvestracije ogljika na planetu,« pojasnjuje González, eden izmed ustanoviteljev podjetja Notpla. Večina najbrž ne ne ve, da so morske alge trajnostni material, ki ne tekmuje z ničemer ali ne ogroža ničesar na kopnem. Obenem pa s pridom izkoriščajo ogljikov dioksid, ki koristi okolju. Končni cilj tega start-up podjetja, ki ima že v samem imenu skrajšano različico neuporabe plastike (»not plastic« – Notpla), je ustaviti proizvodnjo milijard funtov plastike za enkratno uporabo ter spodbuditi prehod na izrabo morskih alg. Blagovna znamka se ob tem ne osredotoča samo na izdelke, ki so v bližini plastike, ampak ponuja tudi alternativo nekaterih segmentov papirne industrije, ki jo uporabljajo FMCG, modna in športna industrija. 

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Notpla za zdaj sodeluje z neprofitno organizacijo Canopy, ki ponuja embalažo za milo za roke, zobne ščetke in etikete za vinske steklenice. Po mnenju vodstvenih delavcev Notpla bi lahko ena tona stranskih proizvodov iz morskih alg prihranila do štiri tone posekanih dreves, kar je glavni problem krčenja gozdov. Prizadevajo si tudi za proizvodnjo s čim manj odpadki, pri čemer uporabljajo vsak ostanek materiala, ki ga lahko, za proizvodnjo nečesa, ki ga je mogoče kompostirati ali se skoraj takoj razgradi. Notpla tu ne kaže znakov upočasnitve ali tapkanja na mestu. Pravzaprav se širijo. Delajo na industrializaciji njihovih izdelkov in pospeševanju komercializacije v EU, jugovzhodni Aziji in ZDA. Vzporedno razvijajo nove formate kot alternative plastika za enkratno uporabo (npr. tube zobnih past).

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.