Start-up Notpla  s kompostljivim in razgradljivim izdelkom

Aktualno, Prispevki

📅 08.08.2023

Inovacije na področju izdelkov iz plastike so aktualne bolj kot kdajkoli. Še posebej zato, ker smo venomer vpeti v skrb zbujajoči podatek, da razgradnja mnogih plastik, v vseh svojih nešteto oblikah, traja tudi do 450 let. Ne gre samo za uničenje okolja, ampak tudi sproščanje toksinov v ozračje in tla, umiranje morskega življenja, uničevanje naravnih habitatov in še in še. Industrija znamčenja tako zgledno zadnjih nekaj let pospešeno ponuja izdelke v alternativnih in okolju bolj prijaznih embalažah.

Start-up podjetje Notpla s sedežem v Londonu je pred dobrim letom dni razvilo izdelek, podoben plastiki, ki je komposten in razgradljiv, v nakaterih primerih celo užiten, kar je zelo dobra informacija za nekatere nepogrešljive kuhinjske (folije, embalaža za začimbe, čaje, kava itd.) in kopalniške izdelke (toaletni papir). Ključna sestavina tega inovativnega izdelka in 13,5 milijonov vrednega projekta? Morske alge.

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Morske alge naj bi bile daleč najboljša alternativa plastiki. Zrastejo po tri metre na dan, ne potrebujejo sveže vode ali gnojila in so “eden najhitrejših mehanizmov sekvestracije ogljika na planetu,« pojasnjuje González, eden izmed ustanoviteljev podjetja Notpla. Večina najbrž ne ne ve, da so morske alge trajnostni material, ki ne tekmuje z ničemer ali ne ogroža ničesar na kopnem. Obenem pa s pridom izkoriščajo ogljikov dioksid, ki koristi okolju. Končni cilj tega start-up podjetja, ki ima že v samem imenu skrajšano različico neuporabe plastike (»not plastic« – Notpla), je ustaviti proizvodnjo milijard funtov plastike za enkratno uporabo ter spodbuditi prehod na izrabo morskih alg. Blagovna znamka se ob tem ne osredotoča samo na izdelke, ki so v bližini plastike, ampak ponuja tudi alternativo nekaterih segmentov papirne industrije, ki jo uporabljajo FMCG, modna in športna industrija. 

Vir: Superbrand Worldwide/Longlong Han

Notpla za zdaj sodeluje z neprofitno organizacijo Canopy, ki ponuja embalažo za milo za roke, zobne ščetke in etikete za vinske steklenice. Po mnenju vodstvenih delavcev Notpla bi lahko ena tona stranskih proizvodov iz morskih alg prihranila do štiri tone posekanih dreves, kar je glavni problem krčenja gozdov. Prizadevajo si tudi za proizvodnjo s čim manj odpadki, pri čemer uporabljajo vsak ostanek materiala, ki ga lahko, za proizvodnjo nečesa, ki ga je mogoče kompostirati ali se skoraj takoj razgradi. Notpla tu ne kaže znakov upočasnitve ali tapkanja na mestu. Pravzaprav se širijo. Delajo na industrializaciji njihovih izdelkov in pospeševanju komercializacije v EU, jugovzhodni Aziji in ZDA. Vzporedno razvijajo nove formate kot alternative plastika za enkratno uporabo (npr. tube zobnih past).

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja