RECIKLIRAJMO VZMETNICE IN KAVBOJKE

Aktualno, Prispevki

📅 20.02.2022

Vsako noč ležimo na udobnih vzmetnicah. Pravljica nam govori o tem, kako bo prava kraljična čutila drobno zrno graha pod dvajsetimi žimnicami in pernicami, resnična pravljica pa je lahko tudi vodilo in navdih, kako se lahko s tonami vzmetnic rešuje planet in odpira nova delovna mesta. Je vzmetnice tudi mogoče reciklirati? Da. Vzmetnice se še kako lahko uporabljajo za izdelavo na tone uporabnih stvari. A žal se prepogosto vsepovsod po svetu dogaja, da se jih napačno odvrže – na neustrezna odlagališča in naključna naravna okolja. Zakaj bi to počeli, ko lahko pomagamo družbi pri varčevanju materialov in planeta obenem?

Matress Recycling Council letno zbere več kot 1,5 milijonov vzmetinic za nadaljnjo reciklažo. Na odlagališčih večjih ustanov, kot so hoteli, univerze, bolnišnice, jih pobirajo in odpeljejo v poslopja za končni namen, tj. reciklaža in kreiranje novih izdelkov ali izdelčnih skupin, materialov. Najprej jih razstavijo na prafaktorje in pričnejo s postopki ustvarjanja ponovne namembnosti prvotnega materiala: bombaž, spominsko peno in ostale uporabljene tkanine namenijo za bodoče tkanine za preproge, oblazinjenje stolov ipd. …, trdnejše delce (vzmeti) pa dajo naprej v postopek predelave, tj. topljenja in nato novega oblikovanja kovinskih izdelkov (npr. pri gradbenih materialih, celo hladilnikih ipd.), lesena okovja razrežejo in uporabijo pri oblikovanju ležišč za hišne živali ali ljubljenčke … Celotna iniciativa po sprotnih ocenah tako sloni na reciklaži 52 milijonov funtov vrednih starih in zavrženih vzmetnicah z namen kreiranja novih izdelkov.

Vsak dan po svetu se zavrže ogromno vzmetnic, mnoge med njimi povsem neustrezno na ilegalnih odlagališčih. Z oblikovanjem takšnih in podobnih iniciativ, kot je Matress Recycling Council, se tako sproti rešujejo okoljska vprašanja. Tovrstne organizacije želijo tudi biti vodilo in navdih vsem drugim resnim podjetjem v svetovnih gospodarstvih, ki v vsakem primeru materiale kupujejo za bodočo obdelavo in oblikovanje končnega izdelka – s končno misijo in sporočilom: varovati planet in obenem odpirati nova delovna mesta.

Še ena podobna misija se lahko uresničuje iz vsakdanjega in pogostega materiala: jeans. Kdo nima doma vsaj enega para kavbojk, džekija …? In kdo bi nosil reciklirana ter obenem povsem trendovska sončna očala iz jeansa? To je to, čemur pravimo trajnostna moda! Pri tekstilu lahko traja do 200+ let, da se razgradi na odlagališčih, veliko tkanin pa je težko reciklirati. Preoblikovanje oblačil ob prehodu na »počasno« modo je izbira, ki jo lahko izberemo vsi, @mosevic_eyewear pa nam je pokazal, kako se to lahko naredi!

Z razrezom in unikatno ročno obdelavo se šele prične svojevrstna tehnologija in ustvarjalni kreativni process: namakanje razrezanih kosov jeansa v smolo na bio osnovi in stiskanje v kalupe. Medtem, ko se ohlajajo in strjujejo, se jih še lasersko obreže v kose. Nato zaživijo vsi čudoviti tehnični postopki oblikovanja bodočih sestavnih delov očal: razrez in kovinsko spajanje recikliranih kosov jeansa, snovanje okvirjev, poliranje, naravno voskanje … @mosevic je dokazal, da najprej dela strastno ter, kako se s spretnim obrtniškim delom da ustvarjati nove čudovite zgodbe v vsakodnevni ekspresiji, ki je sleherniku še kako pomembna, ne samo v modni industriji.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.