RECIKLIRAJMO VZMETNICE IN KAVBOJKE

Aktualno, Prispevki

📅 20.02.2022

Vsako noč ležimo na udobnih vzmetnicah. Pravljica nam govori o tem, kako bo prava kraljična čutila drobno zrno graha pod dvajsetimi žimnicami in pernicami, resnična pravljica pa je lahko tudi vodilo in navdih, kako se lahko s tonami vzmetnic rešuje planet in odpira nova delovna mesta. Je vzmetnice tudi mogoče reciklirati? Da. Vzmetnice se še kako lahko uporabljajo za izdelavo na tone uporabnih stvari. A žal se prepogosto vsepovsod po svetu dogaja, da se jih napačno odvrže – na neustrezna odlagališča in naključna naravna okolja. Zakaj bi to počeli, ko lahko pomagamo družbi pri varčevanju materialov in planeta obenem?

Matress Recycling Council letno zbere več kot 1,5 milijonov vzmetinic za nadaljnjo reciklažo. Na odlagališčih večjih ustanov, kot so hoteli, univerze, bolnišnice, jih pobirajo in odpeljejo v poslopja za končni namen, tj. reciklaža in kreiranje novih izdelkov ali izdelčnih skupin, materialov. Najprej jih razstavijo na prafaktorje in pričnejo s postopki ustvarjanja ponovne namembnosti prvotnega materiala: bombaž, spominsko peno in ostale uporabljene tkanine namenijo za bodoče tkanine za preproge, oblazinjenje stolov ipd. …, trdnejše delce (vzmeti) pa dajo naprej v postopek predelave, tj. topljenja in nato novega oblikovanja kovinskih izdelkov (npr. pri gradbenih materialih, celo hladilnikih ipd.), lesena okovja razrežejo in uporabijo pri oblikovanju ležišč za hišne živali ali ljubljenčke … Celotna iniciativa po sprotnih ocenah tako sloni na reciklaži 52 milijonov funtov vrednih starih in zavrženih vzmetnicah z namen kreiranja novih izdelkov.

Vsak dan po svetu se zavrže ogromno vzmetnic, mnoge med njimi povsem neustrezno na ilegalnih odlagališčih. Z oblikovanjem takšnih in podobnih iniciativ, kot je Matress Recycling Council, se tako sproti rešujejo okoljska vprašanja. Tovrstne organizacije želijo tudi biti vodilo in navdih vsem drugim resnim podjetjem v svetovnih gospodarstvih, ki v vsakem primeru materiale kupujejo za bodočo obdelavo in oblikovanje končnega izdelka – s končno misijo in sporočilom: varovati planet in obenem odpirati nova delovna mesta.

Še ena podobna misija se lahko uresničuje iz vsakdanjega in pogostega materiala: jeans. Kdo nima doma vsaj enega para kavbojk, džekija …? In kdo bi nosil reciklirana ter obenem povsem trendovska sončna očala iz jeansa? To je to, čemur pravimo trajnostna moda! Pri tekstilu lahko traja do 200+ let, da se razgradi na odlagališčih, veliko tkanin pa je težko reciklirati. Preoblikovanje oblačil ob prehodu na »počasno« modo je izbira, ki jo lahko izberemo vsi, @mosevic_eyewear pa nam je pokazal, kako se to lahko naredi!

Z razrezom in unikatno ročno obdelavo se šele prične svojevrstna tehnologija in ustvarjalni kreativni process: namakanje razrezanih kosov jeansa v smolo na bio osnovi in stiskanje v kalupe. Medtem, ko se ohlajajo in strjujejo, se jih še lasersko obreže v kose. Nato zaživijo vsi čudoviti tehnični postopki oblikovanja bodočih sestavnih delov očal: razrez in kovinsko spajanje recikliranih kosov jeansa, snovanje okvirjev, poliranje, naravno voskanje … @mosevic je dokazal, da najprej dela strastno ter, kako se s spretnim obrtniškim delom da ustvarjati nove čudovite zgodbe v vsakodnevni ekspresiji, ki je sleherniku še kako pomembna, ne samo v modni industriji.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja