RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

Kolumne

📅 10.03.2021

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji je, denimo, spletna prodaja poskočila toliko, da je preskočila 9 let normalnega razvoja. Na splet se ni premaknila torej samo poslovna komunikacija, ampak tudi kupci. Tako si je dandanes že težko zamisliti, da bi lahko prebrodili zdravstveno krizo, ki smo ji priča, brez digitalnih orodij.

V Sloveniji nas je vse skupaj mogoče presenetilo nekoliko bolj kot drugod. Prodajne številke preko digitalnih kanalov niso zrasle toliko, saj so bila mnoga podjetja nepripravljena oziroma niso imela vzpostavljenih vseh potrebnih komunikacijskih in digitalnih kanalov. Marsikje primanjkuje tudi znanja in kadrov. A jasno je, da se je v tem letu premaknilo marsikaj. Podjetja so pospešeno krenila v digitalizacijo, zato se bo pravi izplen leta, ki je za nami, pri nas pokazal šele v letošnjem letu.

Je pa že sedaj jasno, da bomo največjo ceno nepripravljenosti plačali predvsem pri tem, da nimamo dovolj kadrov, ki bi bili seznanjeni z izzivi digitalne komunikacije in prodaje. Tisti izkušeni po pravilu delujejo pod okriljem večjih ali manjših izvoznih podjetij, drugje pa je pomanjkanje veliko. Kot zavod, ki skrbi za razvoj digitalne komunikacije, se že leta trudimo izobraziti generacije usposobljenih kadrov v sklopu projekta Dimaq, in to bomo počeli tudi letos. V upanju, da nadoknadimo zamujeno, in se čim prej opremimo z znanji in kadri, ki so osnova za razvoj digitalnega poslovanja.

Samo za naročnike

Že imate račun? Prijavite se.

Ostale kolumne

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

KOLUMNA: INES MARKOVČIČ. ARHITEKTURA V ZNAMČENJU.

Ideologija, poslanstvo, vizija znamke … vse to se izraža skozi diskurz ubesedenega, vizualiziranega, ozvočenega, animiranega. Sleherna takšna reprezentacija odseva družbeno-kulturni imperativ znamke. Ne gre le za reprezentacijo znamkine sporočilnosti, ampak je najprej znamkina sporočilnost tudi posledica njene arhitekture in organigrama znotraj podjetja. Znamkin jezik je del družbe, organizacije, podjetja, v okviru katerega deluje, in ne nekaj družbeno, kulturno ali poslovno ločenega.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

ARHITEKTURA V ZNAMČENJU: BOŠKO PRAŠTALO.

Pod besedno zvezo arhitektura znamke si predstavljam izredno široko področje, ki seveda vključuje pester nabor dejavnikov: od dolgoročne vizije znamke, strateškega pozicioniranja glede na potrošnike, ekipe, ki diha z znamko, do znanja in denarja, ki so na voljo pri ustvarjanju določene znamke. Predvsem je to dolgoročen proces, hkrati pa ne smemo pozabiti, da zaradi nešteto dejavnikov večina znamk potrebuje unikatni prostor, unikatno arhitekturo. Žal velikokrat pri arhitekturi znamk pozabimo na te dejavnike in na dejstvo, da ustvarjanje potrebuje svoj čas, tako pri ustvarjalcih kot potrošnikih. V tem svetu se instantne rešitve pač ne obnesejo.  

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

KOLUMNA: ZORAN SAVIN.

Brez česa ne gre…
Glede na to, da je digitalnih orodij za ustvarjanje digitalne znamke res veliko, se najprej ustavimo pri osnovah. Težko je reči, kaj vse zares potrebujete za digitalno znamčenje, je pa jasno, brez česa ne morete. Interaktivnosti! Graditi znamko na interaktivnem mediju brez interaktivnosti je, kot da bi na radiu predvajali TV oglase. Nekaj je, a ni prav učinkovito.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

KOLUMNA: ALJAŽ PEKLAJ.

Ste pomislili, da so vaši zaposleni najpomembnejši del  vašega digitalnega znamčenja? Samo pomislite, koliko elektronskih sporočil gre na dnevni bazi iz vaše hiše in koliko ljudi bere vaše podpise ali pa njihove vsebine na LinkedInu.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

KOLUMNA: BLAŽ KOCJANČIČ.

Zakaj ne krilatica digitalno znamčenje? Ker je cilj znamčenja vedno približati znamko ljudem, ki smo analogna bitja. Tako pri znamčenju ne sme iti za približanje znamke novim okoljem, temveč načinom, kako človek ta nova okolja uporablja.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

KOLUMNA: MONIKA POVŠIČ. DIGITALNI VOAJER.

Kje smo prisotni, zakaj smo prisotni, kako smo prisotni, od kdaj smo prisotni z znamko v digitalnem svetu, in še kaj v tej smeri, so pomembna vprašanja. Seveda se izhodiščno vprašanje nanaša na kanale družbenih medijev, ki jih v svojem zasebnem ali poslovnem življenju uporabljamo kot spremljevalci ali ustvarjalci.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja