Pod besedno zvezo arhitektura znamke si predstavljam izredno široko področje, ki seveda vključuje pester nabor dejavnikov: od dolgoročne vizije znamke, strateškega pozicioniranja glede na potrošnike, ekipe, ki diha z znamko, do znanja in denarja, ki so na voljo pri ustvarjanju določene znamke. Predvsem je to dolgoročen proces, hkrati pa ne smemo pozabiti, da zaradi nešteto dejavnikov večina znamk potrebuje unikatni prostor, unikatno arhitekturo. Žal velikokrat pri arhitekturi znamk pozabimo na te dejavnike in na dejstvo, da ustvarjanje potrebuje svoj čas, tako pri ustvarjalcih kot potrošnikih. V tem svetu se instantne rešitve pač ne obnesejo.
Ko sem pred leti začel postavljati arhitekturo znamke Boško Praštalo Poslovno mreženje, sem se večine zgoraj napisanega zavedal. Izredno pozoren pa sem bil na tri dejavnike, in sicer:
- Znanje – sam sem nemočen, nimam toliko znanja, da bi lahko sam ustvaril vrhunsko znamko.
- Denar – imam omejena sredstva, veliko premalo denarja za vse ideje.
- Čas – ekipa potrebuje čas, da ustvarja top zgodbo, in trg potrebuje čas, da me prepozna kot strokovnjaka za mreženje.
Prvi večji mejnik je bil, ko sem se odločil napisati knjigo o mreženju. Moje redke zahteve so bile, da je vse, kar delam TOP, da kupci imajo neko konkretno korist, da sem povsem avtentičen in ponosen na produkte oziroma storitve, ki jih ponujam. Ključno je bilo, da aktiviram prave ljudi, ki bodo verjeli vame, v zgodbo mreženja. Zakaj je bilo to tako pomembno? Drugače ne bi dajali od sebe 110 odstotkov, ne bi zlili sebe, svoje znanje v projekt, ne bi želeli svoje znamke povezovati z mano, kaj šele delali ob čudnih urah. Zgolj pri nastajanju knjige in prodajne spletne strani smo imeli izzive, ki jih povprečna ekipa ne bi prežvečila. Vsak izmed nas je delal napake, učili smo se drug od drugega, prav ponosen sem, da smo v procesu dela predvsem skušali razumeti drug drugega in prav nikoli iskali prazne izgovore ne obtoževali druge za lastne napake. Čista zmaga je bila, ko smo držali knjigo Mreženje v roki, in zdaj prejemamo pohvale, komentarje, da premikamo meje in puščamo pozitivno sled na trgu.
Najpomembnejša odločitev je bila, ko sem si dovolil, da različni arhitekti vplivajo na proces ustvarjanja znamke Boško Praštalo Poslovno mreženje.
0 komentarjev