📅 17.08.2023

Letos se na polno ukvarjamo in premišljujemo o poteh, učinkih umetne inteligence za svet znamčenja. Medtem tudi družbena omrežja ne ostajajo mrtvilo pri iskanju pospeškov za dobre znamkine nastope. Ob tem spomnimo na izsledke lanskoletne Nielsonove raziskave o učinkovitosti oglaševanja za podjetja na TikToku. Naj v teh poletnih tednih služijo kot spomnik, kaj in kako ja ter česa in kako ne.

Vir slike: Superbrand Worldwide

V okviru  študije Marketing Mix Modeling (MMM), je podjetje za tržne raziskave, Nielsen, predstavil aktualne rezultate o donosnosti naložb v oglaševanje (ROAS) in učinkovitosti oglaševanja za podjetja na TikToku. Študija je potekala na šestih blagovnih znamkah iz treh različnih kategorij (hrana in pijača, zdravje in osebna nega ter bivanje in dom) in v treh različnih državah (Egipt, Združeni arabski emirati in Savdska Arabija). Zanimivo bi se bilo poglobiti tudi v kakšno študijo na evropskih ali ameriških tleh, v nadaljevanju pa vseeno na kratko osvetljujemo razpoložljive podatke iz te študije, ki se lahko berejo tudi kot dobrodošli napotki za vse obstoječe in bodoče oglaševalce na TikToku. TikTok plačani oglasi so prinesli 3,5-krat višje rezultate v donosnosti v primerjavi z drugimi mediji, ki jih je Nielsen vzporedno meril. Kategorija Hrana in pijača (F&B) je imela najvišji ROAS, in sicer 4-krat višji v primerjavi z drugimi mediji ali kanali; kategorija Zdravje in osebna nega pa je dosegla 1,92-krat višji donos.

Pri izvajanju so se bolje (v smislu učinkovitosti) odrezale tiste oglaševalske akcije, ki so v svojih TikTok kampanjah izvajale več oblik oglasov hkrati, in sicer tako, da se je ustvarjal sinergijski učinek. Blagovne znamke, ki so torej izvajale več oblik oglasov za svoje kampanje na TikTok, so dosegle kar 10 % višji ROAS v primerjavi z blagovnimi znamkami, ki so se osredotočale samo na posamezno obliko oglasov.

Nič manj pa po ocenah in zaključkih študije ni pomemben tudi časovni vidik. Več tednov kontinuiranega predvajanja kampanje na TikToku, tj. vsaj 20 tednov, naj bi v dveh letih zagotovilo 16 % višji ROAS kot blagovne znamke z manj kot 20 tedensko kontinuiteto. TikTok je svojevrstna platforma, katere možnosti in zakonitosti uporabe/izrabe za oglaševanje ne gre enačiti v drugimi družbenimi omrežji, npr. Instagram (več v pogovorih z vplivneži, ki jih redno gostujemo v rubriki Messvju in odpiramo prav tovrstno vprašanje). Pristne, atraktivne, ustvarjalne vsebine je potrebno načrtovati premišljeno in platformi prilagojeno. Zaradi tega je TikTok platforma v preteklih letih doživela izjemno rast občinstva, ki je željno privlačnih, zabavnih in navdihujočih, viralnih vsebin. Lokalne, regionalne in globalne znamke imajo tako možnost uporabiti različna orodja, ki jih TikTok ponuja. TikTok for Business že uporabljajo številne lokalne, regionalne in mednarodne blagovne znamke, saj v okviru zbirke odpira mnoge oglaševalske možnosti:  oglasi na odprtem zaslonu, TopView, One day max, In-Feed video oglasi, t. i. rezervacija v viru in učinki znamke. TikTok je edinstven tudi po obsežnem organskem sodelovanju uporabnikov z Branded Hashtag Challenges (HTC).

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.