Kako v poplavi mnogoterih sporočil ustvariti efektivno kreativo? Kako »snubiti« potrošnika? Potrošnika, ki je človek. Ima misli, (ob)čuti. Opaženo ga pritegne/odtegne. Ima življenjske izkušnje in intuicijo za prepoznavo dobrega, iskrenega. Oboje sta osnovi njegovega odzivanja na dražljaje iz zunanjega sveta. Tovrstnih dražljajev je danes nešteto. Menda 34 GB. Ljudje videne informacije filtriramo in skrb vzbujajoče je dejstvo, da je lahko filtrirana tudi komunicirana vsebina znamke. Da do tega ne pride, je potrebno s potrošnikom o znamki komunicirati skozi dovolj privlačno in avtentično vsebino, ki ga voljno pritegne.

Vsak oglaševalec, vsaka znamka stremi k efektivnemu nagovoru potrošnika. Želi, da nagovor obrodi sadove. Toda kako to doseči? In v kolikšnem času bodo sadovi užitni? Čas in tehnološki razvoj sta nam omogočila, da lahko danes potrošnika razumemo na ravni, globlji od besed. Pri klasičnem pristopu analiziranja uspešnosti oglaševalskih kampanj in znamkih nastopov bi potrošnika vprašali, če mu je določen element oglasa in/ali znamke všeč, če mu je zaradi videnega oglasa, objave, vsebine oglaševana in promovirana znamka kaj bolj pri srcu, če bo zaradi videnega oglasa porabil več denarnih sredstev za nakup izdelka/storitve tako oglaševane in promovirane znamke. A izražene besede največkrat ne odražajo artikulacije njegovih dejanskih občutij in namenov. Bodisi zaradi osebnih zadržkov, zaradi strahu pred obsojanjem, zaradi družbeno manj sprejemljivih ali nesprejemljivih odgovorov. Tudi ta strah ali pridržek gre pri končni analizi upoštevati.
Omejitev verbalnega izražanja in njegova družbena pogojenost sta glavna razloga za raziskovanje potrošnika preko njegovih besed. Za raziskovanje njegovega nezavednega. Za raziskovanje tistega dela potrošnikovih misli in občutij, do katerih pogosto niti sam nima dostopa ali se jih ne zaveda. Raziskovanje potrošnika in učenje o njegovem nezavednem odzivanju je ključ uspešnega uresničevanja oglaševalskih konceptov in rasti znamke. Pristop, ki v poslovni praksi omogoča tovrstno raziskovanje, se imenuje nevromarketing.
Samo za naročnike
Listanje revije je mogoče le za naročnike na digitalno obliko revije Super Znamka.
Že imate račun? Prijavite se.
Še niste registrirani uporabnik? Preverite naročnine.