PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

LOJALNOST ZNAMKI ALI LOJALNOST CENI

lojalnost

Del te vsebine smo že nakazali v prejšnji številki revije Super Znamka, tokrat jo nadaljujemo in še malo razčlenjujemo v pomenu uvodnega naslova tega prispevka, kot kratek razmislek in navdih vsem tistim ustvarjalcem svojih znamk, ki se s tem vprašanjem dnevno srečujejo ali so v praksi v tej pogosti dilemi.

Dejstvo je, da so nekateri potrošniki pri svojih nakupnih navadah zvesti zgolj znamki in kvalitativnemu vidiku te zgodbe, drugi pa zgolj ceni izdelka/storitve in torej kvantitativnemu vidiku zgodbe celotnega nakupnega procesa in/ali nakupne intence. Razumevanje te temeljne distinkcije je tudi ključno pri iskanju odgovora na vprašanje, kakšne potrošnike si na koncu tudi sami želimo ter kako jih obravnavati. Nič ni narobe ne z enim ne z drugim odgovorom, pomembno pa je, da se znamo glede na potrošnika smiselno odzivati.
Znamki lojalne potrošnike poganjajo tako očitni kot manj očitni razlogi, zaradi katerih posamezno znamko kupujejo ali ji sledijo. Ne gre samo za to, kaj kupujejo, temveč celotno košaro vrednot, ki jo znamka pooseblja. Živilska podjetja so danes najbolj zgleden primer te prakse, ko zaradi spreminjanja kulturnih in družbenih vrednot (zlasti v pomenu okolja in zdravja) sledijo nakupu in vrednotenju posameznih znamk. Ceni lojalni potrošniki pa v poplavi celotne ponudbe izdelkov/storitev iščejo in gledajo samo najnižje cene, ne glede na lastnosti, prednosti/slabosti, vrednostnega sistema izdelka/storitve.
Hitreje, ko prepoznamo eno ali drugo skupino potrošnikov, hitreje se lahko podamo na pot njihovega razumevanja ter luščenja vzorcev, ki vplivajo na kratkoročno in dolgoročno marketinško strategijo ter načine nagovarjanja različnih skupin potrošnikov, zlasti ko podjetje v svojem portfelju ponuja masovne in premium izdelke. V digitalno dovršenih spletnih trgovinah je takšno obnašanje lažje spremljati in analizirati, zato so toliko nujnejše premišljene izdelave spletnih trgovin, ki v ponakupnih analizah omogočajo takšne filtracije. Kar se pa ideološkega dela tega vprašanje tiče, na krato takole: na ceni zveste potrošnike se gre manj zanašati kot na znamki zveste potrošnike; prvi pridejo in grejo, pri slednjih pa je že vsaka pritožba ali reklamacija vredna obravnave za bodoče uspešnejše delovanje.

lojalnost znamki ali ceni

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.