📅 17.04.2023

Dinastija motornih koles.

Harley-Davidson, Inc. je ameriški proizvajalec motornih koles s sedežem v Milwaukeeju, Wisconsin, Združene države Amerike. Ustanovljen leta 1903, ko je bil prodan prvi »tihi sivi kolega« (tako so ga imenovali), velja za enega od dveh večjih ameriških proizvajalcev motornih koles.

Zgodovina

Zgodovino znamke Harley-Davidson pišeta dva najboljša prijatelja, ki sta na začetku prejšnjega stoletja drug drugega izzvala, da izdelata enocilindrski motocikel. Ob trdem in vztrajnem delu v lopi na dvorišču hiše se je rodil prvi motocikel s podpisom in pečatom priimkov obeh prijateljev. William Harley in Arthur Davidson sta tako pričela dinastijo znamke, ki živi še dolgo po njuni smrti. Začetek »svobode, zabave in družinske izkušnje« je rasel vsako leto – kot policijsko in gospodarsko vozilo z bočnimi prikolicami, kot športno motorno kolo za dva, vse do vodilne znamke težkih in za dirke prilagojenih motornih koles na svetu. Med prvo svetovno voljno so izdelali celo 20.000 Harley-Davidson motornih koles za ameriško vlado,  med drugo svetovno vojno pa so skoraj vsi proizvedeni Harleyji šli v vojne namene. Ker so bile države, kot je Anglija, prisiljene opustiti proizvodnjo motornih koles, da bi dale prednost proizvodnji tankov in letal, so bili Harleyji poslani tudi v tujino zaveznikom ZDA.

Že od samega začetka je motorno kolo Harley-Davidson začelo postavljati rekorde. Na motociklističnih dirkah leta 1910 je zasedel sedem prvih mest in do leta 1912 pridobil 200 distributerjev v ZDA. Harley-Davidson Sidecar je zmagal na prvi letni dirki Pike`s Peak leta 1916. Od leta 1920 je ekipa kmečkih fantov, ki so postali znani kot “hog boys”, dosledno zmagovala na dirkah. Skupina je imela za maskoto (divjega) prašiča. Po zmagi so nato (pravega) prašiča postavili na svojega Harleyja in odpeljali zmagovalni krog. Do šestdesetih let prejšnjega stoletja je “prašič” (»hog«), kot so ga ljubkovalno imenovali, dosegel sedem zaporednih zmag na Daytoni 200. V naslednjem desetletju je Harley štirikrat zapored zmagal na AMA Grand National Championships in podrl svetovni motociklistični rekord.

Kasneje so se vsi lastniki znamke ljubiteljsko združili v klub, da bi uživali v motornih kolesih znamke, delili izkušnje in se družili. Tako se je krepila hrbtenica znamke “H.O.G.” (»hog« je dejansko postal tudi akronim za Harley Owners Group), ki je skozi vse leto organizirala dogodke, vožnje in relije. Logotip »Bar and Shield« z dizjanom orla pa je postal ikona svobode in zabave.

Imidž produkta

Edinstven in značilen zvok je že od samega začetka vzljubil lastnike Harley-Davidsona. Harleyjevi bati so bili povezani z ročično gredjo tako, da je motor začel “pokati”, nato pa tiho molčati, ko je brnel po cesti. Večinoma pa Harley-Davidsone, tako kot vsa motorna kolesa, uporabljajo posamezniki in skupine, ki se jim zdi vožnja z motorjem čudovit način, da pridejo, kamor so namenjeni. Kdo v Ameriki na cesti še ni videl motoristov, ki se vozijo po avtocesti, naproti izletu, festivalu ali zbiranju denarja v dobrodelne namene. Ugled podjetja znamke Harley-Davidson je namreč znano tudi po tem, da uspešno nabirajo denar v dobrodelne namene ravno po zaslugi svojih strank in trgovcev na motornih kolesih.

Motorno kolo Harley-Davidson, ki vstopa v novo dobo tehnologije, je prefinjen, a preprost stroj, ki vozniku omogoča enostavno, varno in udobno vožnjo. Harleyjeve najnovejše izdaje ponujajo paleto skoraj tridesetih različnih modelov, razdeljenih med pet družin. Harley-Davidson motorno kolo je tako ustvarjen za vsak okus, starost in velikost. A da bi blagovno znamko ohranili na dosegu vsakega sanjača oz. ljubitelja motornih vozil, so celo ustvarili različice sodobnih urbanih motornih koles, ki jih lahko ceni oz. sprejme vsaka generacija. Ti modeli ne predpostavljajo več močnega moškega s tetovažo na roki, temveč slehernika, moškega in/ali žensko, ki sanja(ta) o svobodi v zabavnem in varnem okolju – z motorjem Harley-Davidson.

Vrednote blagovne znamke

Odlično korporativno upravljanje je dolgoletna poslovna praksa podjeja znamke Harley-Davidson, ki ga jemeljo skrajno resno (čeprav se posel motornih koles dojema kot zabavnega). Upravni odbor podjetja sestavljajo uspešni voditelji iz različnih panog, ki se redno srečujejo, da pregledajo cilje podjetja in načrtujejo prihodnjo rast. Ti posamezniki se opirajo na svoje raznoliko ozadje in izkušnje. So ponosni navdušenci znamke Harley-Davidson in si prizadevajo zagotoviti, da odločitve, ki jih sprejemajo, spodbujajo poštenost, finančno preglednost in odgovornost do vseh njihovih delničarjev.

Ali ste vedeli

Leta 2002 je bil izdelan Harley-Davidsonov prvi motor s tekočinskim hlajenjem “Revolution Engine” in uveden V-Rod.

Harley-Davidson Motor Company ima največjo trgovsko mrežo med vsemi znamkami na svetu.

Na svetu je več kot milijon lastnikov Harleyjev.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

SUPERBRANDS SLOVENIJA 2023: Gala podelitev nagrad

Zadnji septembrski četrtek je v veličastnem hotelu Four Points by Sheraton Ljubljana Mons potekal gala dogodek, na katerem so podelili priznanja 29 superbrandom, ki po mnenju slovenskih potrošnikov in ocenjevalcev strokovnega sveta predstavljajo cvetober super znamk…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja