KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO. “Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?”

Aktualno, Kolumne

KOLUMNA: BOŠKO PRAŠTALO.
📅 09.03.2023

KOLUMNA: Boško Praštalo, ustanovitelj in lastnik

Zakaj je digitalno znamčenje izjemen izziv in zakaj v prihodnje ne bo za podjetja nič lažje?

Tisti, ki ste stari več kot 40 let, se zagotovo spomnite, kako so bile videti naše stare živilske trgovine, predvsem v smislu širine ponudbe. V Škofji Loki, kjer sem odraščal, smo imeli v naselju eno malo večjo trgovino Živila Škofja Loka in dve izredno majhni lokalni trgovini. Z današnjega zornega kota je bila ponudba skromna, sodobni potrošnik bi bil zagotovo izredno razočaran. Na policah so prevladovali domači proizvajalci, za določene produkte smo hodili po nakupih v Avstrijo in Italijo, sploh po kavo, banane, pralni prašek, mi otroci pa smo komaj čakali na pokalice, čokolade 😊. Takrat pač nisi imel izbire in si se zadovoljil s tem, kar je bilo na voljo, vsi smo se prilagodili ali pa se niti ubadali z idejo, da se je treba kakorkoli prilagajati.

Dejstvo je, da ima danes sodoben potrošnik kar velik izziv, predvsem zato, ker mu je preko digitalnih kanalov dostopen cel svet in nešteto blagovnih znamk. Obenem pa imajo blagovne znamke še večji izziv, kako se pozicionirati v neskončnem digitalnem svetu. Menim, da je danes še toliko bolj pomembno, da so blagovne znamke avtentične, v obeh svetovih; tako v digitalnem kot v offline svetu. Pomembno je tudi, da delujejo izredno transparentno do svojih potrošnikov, da z vsakim korakom pokažejo, da jih spoštujejo. Največja napaka, ki jo lahko blagovna znamka naredi, je, da podcenjuje potrošnika in njegovo moč, ki jo ima v današnjem digitalnem svetu.

Skritega recepta, kako naj se blagovne znamke pozicionirajo v digitalnem svetu, žal ni. So samo usmeritve o želenih načinih nastopa in nagovarjanja: (1) da mora biti blagovna znamka tam, kjer so njeni potrošniki, (2) da govori jezik, ki ga potrošniki razumejo, (3) da se je nenehno pripravljena prilagajati novim trendom, zahtevam potrošnikov. Vse to se kaže v situacijah, ko podjetja, ki upravljajo blagovne znamke, težko delujejo brez zunanjih strokovnjakov in različnih agencij. Od nekdaj je bilo znamčenje umetnost, z digitalnim svetom je postalo znamčenje kompleksna umetnost.

Ostale kolumne

KOLUMNA: ČAROBNOST SE SKRIVA V DRZNOSTI IN VZTRAJNOSTI

KOLUMNA: ČAROBNOST SE SKRIVA V DRZNOSTI IN VZTRAJNOSTI

Vsak človek ima možnost, da se spremeni, in sicer s pomočjo spremembe lastne perspektive na dogajanje. Predstavljajte si ulico podnevi. Sedaj pa si jo predstavljajte ponoči. Ista ulica je čez dan nestrašljiva, ponoči pa grozljiva in čutimo utripanje srca v grlu. Perspektiva je vse in nanjo lahko vplivamo, potem pa nadaljujmo drzno in vztrajno.

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

KOLUMNA: REZERVIRANO ZA PRAZNIKE

V prazničnem času ljudje še bolj na stežaj, kot ponavadi, odpremo svoje denarnice. Zato jih v upanju – da jih bomo odprli pri njih – na stežaj odprejo tudi trgovci. In s čarobnimi zgodbami, ki se človeka dotaknejo, zaigrajo na čustvene note nas kupcev.

KOLUMNA: MOŽGANI IŠČEJO VZORCE, KI JASNO MOTIVIRAJO

KOLUMNA: MOŽGANI IŠČEJO VZORCE, KI JASNO MOTIVIRAJO

Oblikovanje sporočil je v kraljestvu tržnega komuniciranja postalo znanost. Znanost, ki vpliva na oblikovanje in uspeh vseh različic znamk, ki smo si jih domislili. Nevroznanost je na tem področju vstopila v našo glavo in zemljevid naših možganov postaja čedalje bolj razkrit.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja