KOLUMNA: Vsaka zgodba je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način

Aktualno, Kolumne

📅 20.10.2023

Aljaž Peklaj, partner in strateški direktor, bold.group

Veseli december je čas, ko se zazremo skozi celotno leto, naredimo evalvacijo dosežkov in nastavimo cilje za prihodnje leto. To je tudi čas, ko nas prevzame praznično vzdušje in, če se sprehodimo skozi ulice večjih mest, se vse zdi pravljično.

Pravljičen pa je tudi sprehod skozi marketinške kampanje, ki jih lahko zasledimo v tem času. In teh ni malo. Na prvi pogled se zdi, da nas pravljičnost skozi različne zgodbe spremlja le v otroštvu, ko nam starši pripovedujejo o junakih, ki vedno, kljub zapletom v zgodbi, na koncu doživijo srečen razplet.

A če pogledamo okoli sebe, ugotovimo, da nas zgodbe s pravljično vsebino pravzaprav spremljajo na vsakem koraku. Tudi v marketinških kampanjah lahko srečamo lik, katerega zgodbo spremljamo. Ta se trenutno sooča z izzivom in za svoj »problem« išče ustrezno rešitev, ki mu jo čudežno ponuja oglaševalec s svojim izdelkom ali storitvijo. Lahko bi torej rekli, da so marketinške kampanje pravljice za odrasle, le z resnično zgodbo in vsebino.

Čeprav te zgodbe lahko spremljamo skozi celotno leto, smo na njih najbolj pozorni ravno v tem času, ko nas pravljičnost še bolj prevzame. In ni naključje, da oglaševalci ravno zdaj dodajo še ščepec pravljičnosti, ki pomaga prodajati.

Šele ob začetnih vzdihljajih sem opazil prvo lansko božično kampanjo, ki je ponazarjala ravno to, o čemer govorim. Gre za kampanjo britanske verige supermarketov Asda, ki so po skoraj 20 letih oživili lik iz filma Elf, ki ga je leta 2003 odlično odigral Will Ferrell. Po mojem mnenju je to idealni čas za oživitev tega kultnega lika, ki je verjetno našel dom v srcih nas vseh ljubiteljev božičnega časa,  zlasti pri otrocih. Po nekaj težkih letih epidemije, ko praktično nismo »smeli« preživljati časa skupaj, so ravno oglaševalci tisti, ki nam v tem času postrežejo s toplino, ki je pravzaprav temelj veselega decembra. In težko bi našli lik, ki pravzaprav pooseblja toplino, človečnost in veselje, ki ga v tem času še kako potrebujemo.

A te kampanje so lahko tudi zelo zavajajoče, oglaševalci pa našo dovzetnost za pravljičnost v tem času radi izkoristijo sebi v prid. Čeprav obožujem film in sem navdušen nad kampanjo, sem bil rahlo razočaran, ko sem se poglobil v ustvarjanje kampanje in ugotovil, da so pravzaprav kadre lika iz originalnega filma le umestili v prostore Asda nakupovalnega centra. In če sem bil kot otrok v razočaran v tistem trenutku, ko sem odkril da božiček pravzaprav ne obstaja, bi lahko podoben občutek opisal zdaj po tej ugotovitvi oz. vsakič, ko ugotovim, da izdelek ali storitev nekega podjetja le ni tako pravljična, kot so obljubljali v kampanji. Se še kdo najde v tej zgodbi?

Pa vendar verjamem, da je kampanja polepšala dan mnogokateremu Britancu, ki je skozi oglas vsaj za trenutek podoživel občutek, ki bi nas moral spremljati na vsakem koraku, ne samo v tem času – toplino.

Za vse, ki smo bolj »digitalci« po duši in radi brskamo za priljubljeni »memeti,« pa je bilo še večje presenečenje, ko smo opazili, da je legenda »memejev« v Ljubljani. In res, nekaj dni kasneje je znamka Flaviar predstavila božično kampanjo, v kateri ima kot božiček glavno vlogo prav on – Hide The Pain Harold, ki je znan po svojem kislem nasmešku. Naključje ali skrbno načrtovana poteza? Rekel bi, da kar oboje. Ponovno je nekdo izkoristil trenutek.

Vir: flaviar.com.

In če so se Britancem otoplila srca, ko so ponovno lahko podoživeli kultni film Elf, se je nam, digitalnim dušam, iskreno nasmejalo, ko smo ponovno lahko videli ta kisel nasmešek. Čeprav prej niti pomislili nismo na to, sem prepričan, da ga bomo od zdaj naprej povezovali z božičem.

Naj bo ta čarobni čas kot opomnik predvsem nam marketingašem, ki snujemo tovrstne kampanje, da pravljičnost lahko najdemo v vsaki zgodbi in skozi vse leto, ne le v božičnem času. Ker vsaka zgodba, pa naj bo posameznikova ali zgodba znamke, je lahko pravljična, če jo povemo na pravi način.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja