KOLUMNA: ČAROBNOST SE SKRIVA V DRZNOSTI IN VZTRAJNOSTI

Aktualno, Kolumne

KOLUMNA: ALENKA VIDIC. »Zeleno, ki te ljubim zeleno.«
📅 17.10.2023

Alenka Vidic, direktorica komunikacije skupine »o28« in strateška komunikatorka

Proti koncu leta se vedno zazremo nazaj v preteklih 365 dni in pogledamo, kakšne so bile naše odločitve – z nekaterimi smo zelo zadovoljni, z drugimi manj, nekatere pa nas verjetno razočarajo. In to posamezniki počnemo na zasebnem in kariernem področju, podjetja pa na poslovnem področju. Kakšne so naše ugotovitve? Seveda raznovrstne, a skupno nam je to, da nas nekateri posamezniki in podjetja presenetijo. »Ratalo jim je«, radi rečemo. Razlika med tistimi, ki so ostali v varni coni udobja, ter tistimi, ki so »presenetljivo uspeli«, je v dveh komponentah: drznosti in vztrajnosti.

Čeprav smo celo leto pozorni na delo konkurence, nagrade in kampanje, ki so jih izpeljali, krizne situacije, ki so jih imeli, je konec leta čas, ko si nalijemo čistega vina in delamo primerjavo. Predvsem, kako uspešno so se podjetja prilagajala na dogajanje na trgu – v zadnjih letih dejansko hodimo iz ene krize v drugo, kar zahteva veliko mero prilagodljivosti od vodilnih v podjetjih ter organizacijah oziroma kar celotne ekipe. Pa morda ne smemo govoriti samo o prilagodljivosti, ampak člani ekipe potrebujejo v svojem srcu lakoto po uspehu, gojiti morajo kulturo drznosti in to povezati s konsistentnostjo. In nekaterim podjetjem to uspeva. Tako zelo, da včasih radi govorimo o »uspehu čez noč«, ker nam ni logično, da v razmerah, ki so ista za vsa podjetja, drvijo naprej in rastejo.

Ko tako zgodbo pogledamo od blizu, vidimo nekoliko drugačno sliko. Slavni kipar Michelangelo je (menda) dejal: če bi ljudje vedeli, kako trdo sem delal, da sem dosegel mojstrstvo, se jim to sploh ne bi zdelo tako čudovito. Ja, 10 ali 15 let se gradijo »uspehi čez noč«, veliko neprespanih noči ekipe, ki so drzno premagovale oviro za oviro, da so hodile proti zastavljenim ciljem, se običajno skriva za tem. In za tem se skriva še nekaj: posameznik, ki se je odločil, da bo verjel v nek skupni cilj in bo vsak dan konsistentno delal korake proti vrhu. »Pot tisočerih milj se začne z enim samim korakom« in predvsem ponavljanjem teh korakov, dokler ne prideš do cilja.

Ko se odločamo o novoletnih zaobljubah – se poglejmo v ogledalo. Običajno se pod masko samozavesti skriva človek, ki ga je strah, da mu nekaj ne bo uspelo. Strah je normalna stvar, izvira iz pradavnine in skrbi za naše preživetje – vsaj tako so prepričani naši možgani, ki ne ločijo, ali se borimo z medvedom v votlini ali imamo pred seboj izjemno pomembno predstavitev projekta. Strah nas je stopiti na pot, ki je v celoti ne vidimo. Ampak strah nam ne sme diktirati življenja, ker nas pušča na počasni poti, medtem ko nas prehitevajo po levi in desni. »Ampak nekaterim je lažje! Če bi drugi delali v mojem podjetju, kjer te ne spodbujajo/te omejujejo/ni proračuna za velike ideje/uspeva samo tistim, ki se dobro razumejo s šefi/…, tudi njim ne bi uspelo nič premakniti,« so bili običajni odgovori, na vprašanje, zakaj nekaterim uspeva in drugim ne. Ko se pogovarjam s kolegi, ki so na svojih področjih izjemno uspešni, pa dobim zelo zanimiv komentar na vse povedano: vedno bo nekaj, kar nas bo oviralo; ljudje, ki nam onemogočajo delo, razvoj ali napredek, stanje na trgu v vaši industriji, premalo časa ali premalo denarja, ampak mi se moramo osredotočiti na stvari, na katere imamo vpliv. In običajno imamo največji vpliv na to, kako se sami kot posamezniki odzivamo na situacije. Če recimo doživimo neuspeh, je lahko naša reakcija tudi drugačna od slabe volje. Iz vsakega neuspeha se moramo nekaj naučiti in poskusiti znova in znova, dokler ne dosežemo želenega rezultata. Mi kontroliramo samo naše misli in naša dejanja.

Vsak človek ima možnost, da se spremeni, in sicer s pomočjo spremembe lastne perspektive na dogajanje. Predstavljajte si ulico podnevi. Sedaj pa si jo predstavljajte ponoči. Ista ulica je čez dan nestrašljiva, ponoči pa grozljiva in čutimo utripanje srca v grlu. Perspektiva je vse in nanjo lahko vplivamo, potem pa nadaljujmo drzno in vztrajno. Tudi v 2024.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

KOLUMNA: Slovenija, moja dežela.

Menim, da bodo še večji razcvet doživeli športni, kulturni in gastronomski turizem. Vse bolj bodo popularne butične lokacije, ki ponujajo tisto, kar druge ne in bodo hkrati znale izkoristiti nove kanale in se prilagajati novim generacijam, ki prihajajo in konstantno iščejo nekaj več.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

KOLUMNA: Najprej strategija, nato oglasi.

»Kako se lahko neka turistična destinacija odlično prepleta tudi z ostalimi znamkami v lokalnem prostoru? Je to priložnost za gradnjo hkratnega sodelovanja znamk iz različnih panog znotraj istega lokalnega okolja, od koder turistična znamka prihaja, po principu b2b?« Ne zgolj, da je to priložnost, je nuja. In tu je zagotovo ključno tudi strateško komuniciranje, upravljanje odnosov (in interesov) med različnimi deležniki.

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.