PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

KOLUMNA: MOŽGANI IŠČEJO VZORCE, KI JASNO MOTIVIRAJO

KOLUMNA: ALENKA VIDIC. »Zeleno, ki te ljubim zeleno.«

Alenka Vidic Praprotnik, direktorica komunikacijske skupine »o28« in strateška komunikatorka

V prejšnjem stoletju se je v ZDA proti segregaciji borila vrsta znanih in manj znanih ljudi, in sicer so to počeli na različne načine. A svet za obraz tega boja še danes brez pomisleka imenuje Martina Luthra Kinga mlajšega. Borec za pravice je znal s svojimi govori seči v globino človeške duše in vsem povedati, kaj je s segregacijo narobe. Ljudje so poslušali njegov govor »I have a dream« in ta inspiracija se jih je tako dotaknila, da so se aktivirali, ne glede na barvo kože. Dal jim je nekaj, v kar so lahko verjeli ter preprosto ponotranjili in delili naprej. Njegove besede so delovale.

Besede, ki delujejo, nas motivirajo, da se premaknemo. Povzročijo emocionalen odziv. Tako je v zasebnem, poslovnem in celo političnem življenju. In če se osredotočimo samo na posel in politiko, potem lahko uspeh merimo. Uspeh jezika v poslu se meri s prodajo ali s ceno delnice. V politiki se denimo meri na dan volitev. V poslu so besede, ki delujejo, besede, ki prodajajo. V politiki so besede, ki delujejo, besede, ki zmagujejo. Obema sferama pa je skupno naslednje: besede, ki delujejo, so brezčasne. Potrebujete poseben dokaz? Zaprite oči, prikličite si Martina Luthra Kinga ml. v spomin in mi povejte, če ne pomislite najprej na njegov govor »imam sanje« – skoraj bi lahko rekli, da ga  slišimo.

Oblikovanje sporočil je zato v kraljestvu tržnega komuniciranja postalo znanost. Znanost, ki vpliva na oblikovanje in uspeh vseh različic znamk, ki smo si jih domislili. Nevroznanost je na tem področju vstopila v našo glavo in zemljevid naših možganov postaja čedalje bolj razkrit. Naši možgani so fascinantni, ko se zakoplješ v literaturo, in zato je za resne strokovnjake na našem področju, kar nujno, da razumemo, kaj se dogaja, ko naše sporočilo doseže ciljno javnost.

Samo na kratko se zaustavimo tukaj. Možgani predstavljajo 2 % naše telesne mase, ampak porabijo pa več energije kot katerikoli drug organ v telesu. Večino energije gre za avtomatične odločitve, ne pa za bolj potratne odločevalske in kognitivne funkcije. Možgani imajo tudi radi vzorce, ker nam dajejo občutek varnosti v hitro odvijajočih situacijah in, ko vse drvi z neverjetno hitrostjo, potrebujemo olajšave pri odločanju. Ne moremo si pomagati, vzorci nas osrečujejo. Za kar je seveda kriv dopamin. Ko zagledamo vzorec, jih možgani povežejo s spominom. Kadarkoli najdemo neke nove informacije, naši možgani na vse pretege iščejo vzorce. In ko jih najdemo, možgani doživijo dopaminski naval. Ni vzorca, ni pojasnil. Ni pojasnil, večja je negotovost. Večja je negotovost, slabše so možnosti preživetja. To je evolucijski mehanizem.

Kako torej to vpliva na oblikovanje sporočil? Možgani morajo dobiti jasna sporočila in jasen »zakaj«, ki ga razumemo in nas motivira, da se aktiviramo v določeni smeri. Tako kot je to naredil MLK ml. Dal je jasno sliko in jasen zakaj. In to počnejo odlični komunikatorji na različnih področjih, že odkar je človek razvil jezik. Zmaga jasno sporočilo, ki naslika sliko in nam preprosto pove, zakaj nekaj počnemo. Temu pa sledi: ponavljanje, ponavljanje, ponavljanje. Dober jezik je namreč kot Duracellov zajček. To velikokrat lahko zasledimo pri neizkušenih politikih in gospodarstvenikih, ki skušajo vedno znova postreči z novimi sporočili. In preden si njihova javnost sploh zapomni prvo sporočilo, že postrežejo z novim. Poglejmo si samo primere sloganov, ki so bili ustvarjeni pred desetletji, na nekatere od njih niti ne naletimo več v oglasih, a ko se pogovarjam z ljudmi, se jih praktično vsak spomni – Slovenija, moja dežela? Cocta, pijača vaše in naše mladosti? Fruc, totalno zmešan sok? Poiskati dobra sporočila in se jih držati, seveda zahteva disciplino. Ko se nam bo že zdelo, da smo s ponavljanjem dolgočasni, se bo začelo naši ciljni javnosti dozdevati, da so za sporočilo že slišali. Tako so ustvarjeni naši možgani.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »
Superbrands Slovenija

Kdo so prejemniki nagrad Superbrands Slovenija 2024?

Zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024 je opravil častno in obsežno nalogo, tj. ocenil 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Preberi »
Znanje & Védenje

Weekend Media Festival, Websi 2024 in AI utrinki, Je svet res le mačka, ki se igra z Avstralijo?

AI Weekend je združil regionalno in globalno tehnološko sceno za izmenjavo informacij, znanja in pogovor o tem, kaj nam bo UI prinesla v prihodnosti. Veliko se je osvetljevalo kontekst mešanja kart na drugačen način, ker se sodobne inteligentne generacije informirajo na »krivi način« ter so vpete v en in isti algoritem okusa. In to v času, ki ponuja diverzifikacijo okusov bolj kot kdajkoli. Diktatura klikov je nedvomno naredila svoje. Nenazadnje, tu je še moment bolj ali manj kakovostne medijske krajine, ki je kritična infrastruktura vsake države.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.