KOLUMNA: S čustvenim sporočilom se najhitreje in najgloblje povežemo

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 04.04.2024

Z vstopom v december smo priča poplavi božičnih kampanj, ki v nas vzdudijo različna čustva. Ljubitelji božičnih praznikov in vsega z njimi povezanih zgodb komaj čakajo zadnji mesec v letu, ko se vse okoli nas zdi čarobno. Spet drugi se želijo na dolgo pocukranemu prazničnemu obdobju izmuzniti.

A, če nam je všeč ali ne, statistika kaže, da so še vedno najbolj uspešne kampanje, ki nagovarjajo naša čustva, sploh v obdobjih, ko smo za to bolj dovzetni. In lahko bi v tem primeru rekli, da je marketing kot dvorjenje, ko z romantičnimi gestami in komunikacijo poskušamo osvojiti potrošnika, da se z nami oz. z našo tržno znamko poveže na globlji, čustveni ravni.

Vsekakor je treba pri snovanju kampanje najprej v zakup vzeti, komu je ta sploh namenjena. Niso vse industrije in tržne znamke primerne za takšno komunikacijo. Prav tako ni vsak kanal primeren za podajanje takšnega sporočila. Sporočila s čustveno noto najlažje sporočimo skozi video format, zato v tem času opazimo največ TV oglasov, ki komunicirajo vrednote, ki so nam najpomembnejše in skušajo preko njih navezati čustveni stik s potrošnikom, npr. toplina, družina, prijateljstvo, ljubezen in podobne.

Verjetno bi predvsem zaposleni v marketingu rekli, da ne »padamo na te fore,« pa vendar, če bi morali izpostaviti eno božično kampanjo, katera bi to bila? Prepričan sem, da bi velik del omenil Coca-Colo, ki je skozi leta nakako postala sinonim za božične praznike. K temu je vsekakor pripomogla konsistenca tržne znamke, ki nam vsako leto postreže z zanimivo kampanjo, okrog njenega božično okrašenega tovornjaka pa se je ustvarila prava evforija, ki smo jo lansko leto lahko doživeli tudi pri nas, ko se je le-ta ustavil pred enim izmed nakupovalnih centrov v Ljubljani.

A kaj nas pravzaprav pritegne pri takšnih kampanjah, da jih skoraj da ne vzamemo za svoje? Je to dojemljivost v tem obdobju, morda se lahko z njimi z lahkoto povežemo ali pa celo obratno – zaradi pomanjkanja topline, človekove bližine in drugega podobnega se nas lahko še bolj dotaknejo. Vsekakor nam vsaj za trenutek pričarajo neko idealno ali celo pravljično situacijo, h kateri vsi stremimo, zato so te kampanje tudi najuspešnejše in jih lahko videvamo ob vseh večjih praznikih, ko smo »čustveno bolj občutljivi.« Tudi blagovne znamke, ki se običajno poslužujejo takšnega pristopa, so iz FMCG industrije, še večkrat pa luksuzne blagovne znamke, ki hkrati ustvarjajo FOMO efekt nedosegljivega.

Seveda ob pisanju te kolumne nisem želel ostati klišejski in izpostaviti le Coca-Coline kampanje, zato sem začel brskati globlje, predvsem, ker me je zanimalo, kaj je tisto glavno sporočilo, ali morda celo provokacija, ki jo želijo oglaševalci pridobiti s strani potrošnikov.

Zanimivo, a ne presenetljivo, se v veliki večini pojavlja element pravljičnosti. Ne samo Coca- Cola, tudi Lego, nakupovalno središče Macy’s, Casper vzmetnice in druge znamke, poskušajo z romantiziranjem pričarati čarobno vzdušje. Če izhajam iz sebe, sem tipičen potrošnik, ki ga taka kampanja spodbudi k še večji potrošnji. Seveda pa je velik del kampanj usmerjen k otrokom, ki sicer niso plačniki, so pa pogosto, predvsem v tem času, pobudniki za nakup. Če boste prelistali najbolj uspešne božične kampanje, boste opazili, da se zgodba vseh nekako vrti okrog otroške sreče, predvsem, ko na božični dan odprejo svoje darilo. Le kako bi se starši uprli otroški želji ob takšnem oglasu? Vsekakor se zdi, da so oglaševalci s to taktiko našli pot do src potrošnikov.

Težko bi rekel, da je romantika vedno prava izbira in recept za zmago, lahko pa rečem, da nekatere znamke to s pridom izkoriščajo in v pravem trenutku pošljejo pravo sporočilo. Predvsem potrošnika prikažejo v glavni vlogi, ko si z njihovim izdelkom ali s storitvijo izpopolni življenje vsaj za trenutek ali dva. In težko bi rekel, da se bodo takšne kampanje kadarkoli izpele. Ljudje smo vendarle čustvena bitja in se s čustvenim sporočilom najhitreje in najglobje povežemo.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja