KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Aktualno, Kolumne, Prispevki

📅 30.03.2024

Živimo v času močno poudarjene individualnosti, izpostavljanja posebnosti in unikatnosti vsakega posameznika, kljub temu pa lahko trdimo, da so nekatere reči in lastnosti vsem skupne, univerzalne. Sreča je med njimi. In ideja o happily ever after, kakršen koli že ta je (tu ne sme biti omejitev, kriteriji za srečo so vendarle lastni vsakemu posamezniku),je romantična.

Izdelki, ki jih kupujemo, naj bi v prvi vrsti reševali nek problem ali zadovoljevali našo potrebo. A v množici produktov različnih znamk, ki zadovoljujejo isto potrebo ali rešujejo isti problem, na nakupno odločitev vplivajo čustva. Če izvzamemo ceno. In zagotovo sta sreča in zadovoljstvo v vrhu piramide pozitivnih čustev, ki jih želimo vzbuditi. V normalnih okoliščinah (izjeme sicer potrjujejo pravilo) pač ne bom posegla po izdelku ali storitvi, ki v meni vzbudi jezo. Romantika v oglaševanju nagovarja našo željo in potrebo po ljubezni, druženju, sreči in zadovoljstvu ter s tem ustvari občutek povezanosti in resonance. Zato je v znamčenju koncept romantike tako strašno privlačen. Pa tudi širše v komuniciranju – morda ne tako pogosto v korporativnem in internem, zato pa nekoliko več v odnosih z mediji …

Romantika ustvari občutek povezanosti in resonance.  

Z nekaj domišljije lahko kreativni umi romantično prikažejo skorajda vsak izdelek – mamljiva jutranja kava s partnerjem, vonj sveže oprane posteljnine, ki nas popelje v brezskrben spanec, romantičen je lahko celo trenutek, ko po dolgem in napornem dnevu poklopimo prenosnik in odhitimo k popolni ter vedno nasmejani družini. Prizori, ki se vam brez težav odvijejo pred očmi, kajne?

Romantika ima svoje mesto tudi v odnosih z javnostmi, uporabimo jo v želji po poudarjanju čustvenih in osebnih povezav, ustvarjamo občutek intimnosti in pristnosti med blagovno znamko in potrošnikom, včasih med delodajalcem (ali znamko) in zaposlenim. Tudi sama sem imela priložnost delati s podjetji, ki imajo romantiko v svojem DNK in z naročniki smo stremeli k ustvarjanju občutka bližine, topline in povezanosti. Ne zgolj s končnimi kupci, pač pa smo to gradili tudi s poslovnimi partnerji, lokalno skupnostjo, vplivneži, s katerimi nismo sklepali kratkih sodelovanj pač pa dolgoročna, vzajemno izpopolnjujoča, sodelovanja. Ob misli na delo s temi naročniki se mi vedno nariše nasmeh na obraz; malce zaradi prijetne vsebine, predvsem pa zato, ker je bila komunikacija pristna in so jo podjetja izražala interno ter eksterno, zaposleni so jo dihali in živeli. Ena izmed pomembnih presečnih točk pri teh naročnikih je bila celovitost in rdeča nit komunikacije po vseh kanalih. Romantike ni bilo zaznati zgolj (na primer) v TV ali radijskem oglasu, pač pa tudi v sporočilih za javnost (in posledično objavah v medijih), v komunikaciji na družbenih omrežjih in na prodajnih mestih, nenazadnje tudi na dogodkih – tako poslovnih kot tistih za poslovne partnerje in vplivneže kot za končne kupce.

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

S priseljeno in zaigrano romantiko v komunikaciji težko vzdržujemo zaupanje, ki pa je zagotovo cilj večine znamk.

Verjamem – morda malce naivno, a vendarle – da je v komuniciranju ključna pristnost. S prisiljeno in zaigrano romantiko v komunikacijskih aktivnostih bomo težko gradili in vzdrževali dolgoročen odnos ter zaupanje, ki pa sta zagotovo cilj večine podjetij in znamk. Zato – romantika naj bo, a ne za vsako ceno.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

KOLUMNA: Hudičev odvetnik proti avtentičnemu načinu vodenja.

Pomembno se je zavedati, da nismo »sestavljeni« samo iz dobrih delov  – vrednot, lepih želja in sanj, torej lastnosti, ki jih imajo drugi najbolj radi pri nas. Za večino ljudi je lahko tisto, kar je za nas naravno, tudi precej grdo. Ko smo recimo preveč kritični, nekomunikativni, osorni, obsojajoči ali togi, smo verjetno najbolj resnični – vendar nismo najboljši. In to niso deli našega »avtentičnega jaza«, ki ga želimo javno razkazovati ali pa, da postane del naše osebne znamke. Kljub pozitivnim stranem avtentičnost prinaša izzive.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

KOLUMNA: Modrosti z ulice.

Ta ulična modrost, po kateri se ravnajo največji strategi največje igre z žogo na svetu, pa bi morala biti tudi vodilo vseh, ki se ukvarjamo z znamkami…

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

KOLUMNA: Govori, kar delaš. In obratno.

Z izražanjem svojih lastnosti, posebnosti, drugačnosti, stališč in mnenj znamka izrazi kdo je, postane bolj poosebljena in tako se lahko približa ciljnim javnostim ter splete tesnejše vezi na podlagi skupnih lastnosti, zanimanj in prepričanj. Seveda se približa določenim javnostim, od drugih pa se lahko z jasnim izražanjem svojega jaza oddalji, ampak tesnejše vezi s prvimi lahko zagotovo pomenijo večjo pripadnost, dolgoročen odnos, zvestobo, tudi zagovorništvo. To velja tako za eksterne kot interne javnosti.

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja