GLOBALNI NAVDIH: BOXMARK. Vodilni svetovni proizvajalec usnja.

Aktualno, Prispevki

📅 23.02.2024

Brezčasna eleganca naravnega videza.

Pa se lotimo usnja, ki se ne sliši kot nek material, ki bi bil okoljsko neoporečen. Svetovna poraba mesa vsak dan ustvari za približno 1.000 tovornjakov govejih kož. Brez proizvajalcev usnja je treba te kože nekako odstraniti. To odlaganje bi imelo ogromne negativne vplive na okolje. Zato se je Boxmark odločil, da s samo tako pridobljenim usnjem prispeva k boljšemu okolju – pod pogojem, kot pudari, da je proizvedeno na najbolj trajnostno možen način.

Začnimo z zgodbo. Ni je panoge na področju opremljanja, ki ne bi bila tako ali drugače vpeta v usnje: avtomobili, avtobusi, železnice, ladje/jahte, letala, oblazinjenje, pohištvo in še veliko več. Poleg ekskluzivnega učinka, ki ga usnje vdahne vsaki takšni notranji opremi vozila, ta material ponuja odlične higienske lastnosti ter neprekosljivo tržpežnost in vzdržljivost, zato se ljudje pri opremljanju prostorov vse pogosteje ali še vedno radi odločajo za kose iz tega materiala, ki obenem dajejo ambientu pridih plemenitosti.

Vir slike: boxmark.com

V raziskovalno-razvojnih centrih Boxmark se vizije združujejo z idejami, ki tvorijo prilagojene rešitve izdelkov. Posamezne kose glede na vrste, barve in grobost/gladkost površine razvijajo v skladu smernicami, ki obenem narekujejo trende in brezčasno eleganco. Materiali so dovolj robustni in elegantni obenem ter so na dolgi rok vzdržni.

Boxmark udejanja koncept inovativnosti tudi z družbeno-ekološkega vidika. Z novo liinijo izdelkov X-Eco je vpeljal trajnostne usnjene izdelke. Če raziskave in razvoj ne predstavljajo tehnološko-ekonomskega presežka tudi v okoljskem smislu, se dokončanja ideje niti ne loti. Slepi za posledicami ne smemo ostati, je vodilo, ki Boxmark žene naprej.

Tradicija se sreča z inovativnostjo!

XGREEN je Boxmarkova trajnostna linija usnja, ki združuje klasično recepturo z najnovejšo tehnologijo strojenja usnja. V praksi to pomeni, da v postopkih uporabljajo izključno rastlinske sestavine, kot so listi ali zelišča z dreves in rastlin, ki nastanejo med žetvijo in so bila predhodno kompostirana. Surovine se uporabljajo in okolju odvzamejo le do te mere, da lahko potem naravno vnovič zrastejo.

Recepture, ki jih uporabljajo za barvanje (najpogosteje rjavenje usnja), razvijajo iz izvlečkov kostanja, listov jagod, kakavovih lupin ipd. Končne obdelave linije Xgreenovih izdelkov pa tudi vodoodbojnega zaščitnega sloga ne zaključijo z dodatnim nanosom barve, kot je sicer v usnjarski industriji običajno. Z izključitvijo postopka dodatnega barvanja, kar je še ena zanimiva posebnost, tako izdelki obenem ohranijo zračnost in mehkobo.

Kar se vizualne podobe samih izdelkov tiče, v tem delu so tudi potrošniki najpogosteje radovedni, Boxmark ohranja vidne vse pike žuželk, brazgotine ali grobe linije. Še več, te lise namerno ohranjajo na izgledu usnja z utemeljitvijo, da je koža vsakega takega izdelka unikatna in neponovljiva.

Pri Boxmarku se v skrbnosti in vestnosti do okolja previdno lotevajo vseh proizvodnih poti. Z razumno rekuperacijo energije sledijo sodobnim načinom upravljanja z energijo, s čimer dodatno zmanjšujejo porabo virov na vseh možnih področij prizvodnje, kar XGREEN uvršča med najbolj trajnostna usnja na trgu.

Vir slike: boxmark.com

Še eno linijo Boxmarkovih izdelkov velja omeniti, tj. ORGANIX. Za to linijo je značilno, da se odpadni organski materiali reciklirajo za proizvodnjo usnja pri strojenju – z mešanico lignosulfonata in kakavovih lupin.

Lignosulfonat je odpadni proizvod papirne industrije. Vsako leto se po svetu proizvede okoli 50 milijonov ton tega CO2 nevtralnega biopolimera. V sodelovanju z avstrijskim proizvajalcem papirja se lahko uporablja tudi kot strojilo, brez nadaljnjih korakov predelave.

Kakavove lupine pa so dragocena sekundarna surovina. Tudi tu gre za odpadno surovino, ki se nabira med proizvodnjo čokolade. Namesto, da bi jo odstranili (s sežiganjem ali kompostiranjem), se kakavove lupine predelajo in uporabijo kot sredstvo za ponovno strojenje rastlin.

Vir slike: boxmark.com

XLOOP linija Boxmarkovih izdelkov pa predstavlja še zadnjo piko na i v celotnem krogu okoljsko odgovornega delovanja. Osredotoča se namreč na celoten življenjski cikel izdelka. Boxmarku je skupaj s partnerji iz strojne kemije uspelo razviti t. i. kompostno usnje. Namreč, tudi proizvodni odpadki so lahko biorazgradljivi. Pri strojenju se v celoti izognejo kromu ali glutaraldehidu in uporabljajo zgolj sintetično strojilo na organski osnovi. To omogoča proces, ki varčuje z viri, z znatno zmanjšano porabo vode ter manjšo uporabo kemikalij in soli. S tem se razbremeni tudi proizvodna odpadna voda, kar posledično poenostavi njeno čiščenje.

Polno ali mehko, gladko ali robustno usnje … v vsaki panogi se lahko znajdejo načini optimizacije in družbene odgovornosti do okolja, ki nujno ne predpostavljajo, da se mora človek določenim izdelkom odpovedati. Naj bodo Boxmarkovi izdelkih navdih, da se z interdisciplinarnim povezovanjem in inovacijami vse to zmore in da.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.