GLOBALNI NAVDIH: BOXMARK. Vodilni svetovni proizvajalec usnja.

Aktualno, Prispevki

📅 23.02.2024

Brezčasna eleganca naravnega videza.

Pa se lotimo usnja, ki se ne sliši kot nek material, ki bi bil okoljsko neoporečen. Svetovna poraba mesa vsak dan ustvari za približno 1.000 tovornjakov govejih kož. Brez proizvajalcev usnja je treba te kože nekako odstraniti. To odlaganje bi imelo ogromne negativne vplive na okolje. Zato se je Boxmark odločil, da s samo tako pridobljenim usnjem prispeva k boljšemu okolju – pod pogojem, kot pudari, da je proizvedeno na najbolj trajnostno možen način.

Začnimo z zgodbo. Ni je panoge na področju opremljanja, ki ne bi bila tako ali drugače vpeta v usnje: avtomobili, avtobusi, železnice, ladje/jahte, letala, oblazinjenje, pohištvo in še veliko več. Poleg ekskluzivnega učinka, ki ga usnje vdahne vsaki takšni notranji opremi vozila, ta material ponuja odlične higienske lastnosti ter neprekosljivo tržpežnost in vzdržljivost, zato se ljudje pri opremljanju prostorov vse pogosteje ali še vedno radi odločajo za kose iz tega materiala, ki obenem dajejo ambientu pridih plemenitosti.

Vir slike: boxmark.com

V raziskovalno-razvojnih centrih Boxmark se vizije združujejo z idejami, ki tvorijo prilagojene rešitve izdelkov. Posamezne kose glede na vrste, barve in grobost/gladkost površine razvijajo v skladu smernicami, ki obenem narekujejo trende in brezčasno eleganco. Materiali so dovolj robustni in elegantni obenem ter so na dolgi rok vzdržni.

Boxmark udejanja koncept inovativnosti tudi z družbeno-ekološkega vidika. Z novo liinijo izdelkov X-Eco je vpeljal trajnostne usnjene izdelke. Če raziskave in razvoj ne predstavljajo tehnološko-ekonomskega presežka tudi v okoljskem smislu, se dokončanja ideje niti ne loti. Slepi za posledicami ne smemo ostati, je vodilo, ki Boxmark žene naprej.

Tradicija se sreča z inovativnostjo!

XGREEN je Boxmarkova trajnostna linija usnja, ki združuje klasično recepturo z najnovejšo tehnologijo strojenja usnja. V praksi to pomeni, da v postopkih uporabljajo izključno rastlinske sestavine, kot so listi ali zelišča z dreves in rastlin, ki nastanejo med žetvijo in so bila predhodno kompostirana. Surovine se uporabljajo in okolju odvzamejo le do te mere, da lahko potem naravno vnovič zrastejo.

Recepture, ki jih uporabljajo za barvanje (najpogosteje rjavenje usnja), razvijajo iz izvlečkov kostanja, listov jagod, kakavovih lupin ipd. Končne obdelave linije Xgreenovih izdelkov pa tudi vodoodbojnega zaščitnega sloga ne zaključijo z dodatnim nanosom barve, kot je sicer v usnjarski industriji običajno. Z izključitvijo postopka dodatnega barvanja, kar je še ena zanimiva posebnost, tako izdelki obenem ohranijo zračnost in mehkobo.

Kar se vizualne podobe samih izdelkov tiče, v tem delu so tudi potrošniki najpogosteje radovedni, Boxmark ohranja vidne vse pike žuželk, brazgotine ali grobe linije. Še več, te lise namerno ohranjajo na izgledu usnja z utemeljitvijo, da je koža vsakega takega izdelka unikatna in neponovljiva.

Pri Boxmarku se v skrbnosti in vestnosti do okolja previdno lotevajo vseh proizvodnih poti. Z razumno rekuperacijo energije sledijo sodobnim načinom upravljanja z energijo, s čimer dodatno zmanjšujejo porabo virov na vseh možnih področij prizvodnje, kar XGREEN uvršča med najbolj trajnostna usnja na trgu.

Vir slike: boxmark.com

Še eno linijo Boxmarkovih izdelkov velja omeniti, tj. ORGANIX. Za to linijo je značilno, da se odpadni organski materiali reciklirajo za proizvodnjo usnja pri strojenju – z mešanico lignosulfonata in kakavovih lupin.

Lignosulfonat je odpadni proizvod papirne industrije. Vsako leto se po svetu proizvede okoli 50 milijonov ton tega CO2 nevtralnega biopolimera. V sodelovanju z avstrijskim proizvajalcem papirja se lahko uporablja tudi kot strojilo, brez nadaljnjih korakov predelave.

Kakavove lupine pa so dragocena sekundarna surovina. Tudi tu gre za odpadno surovino, ki se nabira med proizvodnjo čokolade. Namesto, da bi jo odstranili (s sežiganjem ali kompostiranjem), se kakavove lupine predelajo in uporabijo kot sredstvo za ponovno strojenje rastlin.

Vir slike: boxmark.com

XLOOP linija Boxmarkovih izdelkov pa predstavlja še zadnjo piko na i v celotnem krogu okoljsko odgovornega delovanja. Osredotoča se namreč na celoten življenjski cikel izdelka. Boxmarku je skupaj s partnerji iz strojne kemije uspelo razviti t. i. kompostno usnje. Namreč, tudi proizvodni odpadki so lahko biorazgradljivi. Pri strojenju se v celoti izognejo kromu ali glutaraldehidu in uporabljajo zgolj sintetično strojilo na organski osnovi. To omogoča proces, ki varčuje z viri, z znatno zmanjšano porabo vode ter manjšo uporabo kemikalij in soli. S tem se razbremeni tudi proizvodna odpadna voda, kar posledično poenostavi njeno čiščenje.

Polno ali mehko, gladko ali robustno usnje … v vsaki panogi se lahko znajdejo načini optimizacije in družbene odgovornosti do okolja, ki nujno ne predpostavljajo, da se mora človek določenim izdelkom odpovedati. Naj bodo Boxmarkovi izdelkih navdih, da se z interdisciplinarnim povezovanjem in inovacijami vse to zmore in da.

Ostali prispevki

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja