ZNAMKA V INDUSTRIJI METAVERZUMA

Aktualno, Prispevki

📅 26.10.2023

Trendsetterji

Svet Metaverse kot replika resničnega sveta

Metaverse temelji na podlagi tehnologije veriženja blokov (blockchain) in se uporablja za opis kombinacije svetov navidezne resničnosti ter mešane resničnosti, do katerih lahko dostopamo prek brskalnika ali slušalk, kar ljudem omogoča interakcijo in izkušnje v realnem času. Gre za prostorsko računalniško platformo, ki ponuja digitalne izkušnje kot alternativo ali repliko resničnega sveta – družbene interakcije, igranje igric, spletna virtualna trgovina, gospodarstvo in lastništvo nepremičnin, …

Vir slike: freepik.com

Trendsetterji z metaverzum infrastrukturo

Ko se je Facebook preimenoval v Meta, je s tem napovedal, da bo zgradil Metaverzum, ki bo ljudem dal še boljšo izkušnjo povezovanja, druženja, socializacije. Le, da bo to iz osebnih sporočil, izmenjave slik in deljenja videov na platformah Facebook, Instagram, Whatsapp in Messenger nadgradil v izgradnjo Metaverzuma, kjer se bomo lahko ljudje s svojimi avatarji srečevali v virtualnem svetu. V tako koncipiranem virtualnem svetu bomo lahko praktično počeli vse, kar sicer skupaj počnemo v resničnem svetu: druženje, igranje iger, sestanki, rekreacija, nakupovanje (v vritualni trgovinag), gradnja nepremičnin in oprema prostorov … vse to v za to zasnovanih virtualnih prostorih.  Torej Metino poslanstvo ostaja enako, povezovanje ljudi, a to izkušnjo dvigniti na višji, marsikomu danes še nepredstavljiv nivo. Zadovoljno gibanje po virtualnih prostorih bo omogočala dobra internetna povezava in strojna oprema, in sicer računalnik ali pametni telefon, VR slušalke, AR očala, VR rokavice in trak na zapestju, ki bo izkušnjo metaverzum sveta za uporabnika še izboljšal.

A Meta tu ni osamljen primer. Že pred Meto so se pojavljale druge tovrstne platforme, kot na primer Nvidia, Unity, Roblox, Sandbox, Sorare in Illuvium, ki so igričarske platforme, Decentraland in Upland, kjer obiskovalci kupujejo in prodajajo virutalne nepremičnine. Tudi Microsoft je med pandemijo lansiral Mesh for Microsoft Teams, ko lahko med pogovorom s sodelavci projeciraš sebe s svojim avatarjem, da lahko tvoja komunikacija deluje maksimalno osebno in pristno.

Veliko poslovnih priložnosti za znamke v metaverzumu

Metaverzum okolje je digitalno preobrazbo ne samo pospešil, ampak tudi nadgradil. V zadnjih petih letih smo tako priča temu, da se je dobršen del posla preselil na splet. Ne gre samo za nakupovalne izkušnje, ampak dejansko simulacije človeške interakcije in medčloveških stikov.

Vir slike: freepik.com

V nove virtualne prostore nas tako vabijo številne nakupovalne akcije, med katerimi prav gotovo izstopata t. i. Black Friday in Cyber Monday kot največja in težko pričakovana nakupovalna dogoodka leta. Nakupovanje v metaverzumu je zlasti prav prišlo panogi mode, oblačil in obutve. Komparacija in evalvacija bodočega nakupa je v virtualnem svetu mnogo bolj hvaležna in nazorna kot v klasičnem pomerjanju v trgovini, kjer si časovno omejen in (velja za nekatere) manj sproščen. Samo pripneš si   slušalke VR, se teleportiraš v simulacijo svoje najljubše trgovine z oblačili, ki so polne interaktivnih stojal, na katerih visije barvne palate majic, jaken, hlač … Ne samo to, tudi številko želenega oblačila lahko v sekundi dobiš v svoji velikosti oz. glede na tvoj prepoznami tip postave.  

Svetovno znana in zelo uspešna spletna trgovina GOAT, ki prodaja superge, oblačila in dodatke, je svojo metaverzum črno petkovo otvoritev imenovala Spaces, poglobljeni svet, v katerem lahko uporabniki pokažejo svoje sezname želja izdelkov. Želja je, da bi lahko GOAT to funkcijo zgradil za ustvarjanje uporabniških digitalnih omar, v katerih so izdelki za lastne avatarje, v upanju, da jih bodo uporabniki nekega dne dejansko tudi kupili (v realnem življenju).

Osredotočimo se na še en primer: Svetovni B2B portal ali bolje rečeno »tržnica« Alibaba je izdala metaverzum ravno v času za največji nakupovalni dogodek na Kitajskem, tj. dan samskih. Poimenovali so ga »Umetniška razstava Metaverse« s ciljem izboljšati uporabniško izkušnjo na portalu. V tako zasnovanem Alibabinem metaverzumu lahko uporabniki raziskujejo umetnine NFT, ki jih sponzorirajo določene znamke, kot so Burberry, Alienware in druge znamke.

V aktualnem času popustov in akcij se prav tako tudi BFCM razvojna podjetja ukvarjajo z rešitvami izgradnje metaverzum okolij, ki ponujajo svoje storitve po dostopnejših cenah, s čimer pozivajo podjetja k razmisleku, da del svojega poslovanja in uporabniške izkušnje prenesejo v virtualno okolje.

Preselimo se še na slovenski trg. Spletna trgovina Bigbang.si konstantno dela na izboljševanju procesov in uporabniške izkušnje – s celovito ponudbo storitev na spletu, ki jo odlično ponujajo tudi v fizičnih trgovinah. Poudarek je edinstveni izkušnji, svetovanju, izboru izdelkov in brezhibni dostavi.

Omeniti velja tudi spletne trgovine, kot so Intersport.si, kibuba.com, malinca.si, ki izstopajo predvsem po tem, da je pot uporabnika skrbno načrtovana in negovana z dvosmerno komunikacijo.

Vir slike: epicgames.com

Vstop panog v virtualne svetove

Metaverzum najbolj s pridom izkoriščajo znamke v gaming industriji in modne blagovne znamke, ki so trenutno med trendsetterji v metaverzum okoljih. Znamka Balenciaga pa je na primer združila gaming in modno industrijo tako, da je v sodelovanju z Epic Games integrirala vrhunske preobleke v svetovno znano igrico Fortnite. Posebej za ta namen so ustvarili štiri preobleke, skupaj z dodatki Balenciaga, kot sta dizajnerski kramp/sekira in bleščeč nahrbtnik Balenciaga. V igro so implementirali tudi nakupovalno središče Balenciaga, s ponudbo linij oblačil iz resničnega sveta in kozmetiko.

Poleg Balanciage pa so se v metaverzum okolja že umestile tudi mnoge druge globalne znamke, kot so Nike, Gucci, Ralph Lauren, Selfridges, Burberry, Adidads, BoohooMAN, Forever 21, Dolce&Gabbana … Ta virtualna izkušnja jim je še posebej dobro koristila med svetovno pandemijo, ko so se trgovine zaprle in so bili primorani del svojega poslovanja prenesti na splet (tudi v metaverzum), da bi obdržali nakupno izkušnjo na najvišji ravni.

Osvetlimo lahko še nekaj drugih panog. Eden izmed primerov v avtomobilski panogi je Hyundai, ki je ustvaril integracijo znotraj Robloxa, igralne metaverzum platforme, da bi naslednji generaciji strank pomagal izkusiti prihodnost električnih vozil in jih navdušil za nakup. V industriji eventov oz. dogodkov lahko prav tako opazimo premike v meta okoljih. Pri nas v regiji tako izstopa metaverzum dogodek Original Video Awards Oriđiđi, ko je slavila kreativne in izvirne video kampanje na premišljenih digitalnih platformah.

Metaverzum bo v prihodnje nedvomno soustvarjal digitalne nastope znamk

Podatki ocen tržnih priložnosti namreč izkazujejo metaverzum infiltracijo na več kot 1 trilijon amerških dolarjev letnih prihodkov, kar se bo z leti samo še povečevalo. Kot zanimivost : samo prodaja NFTjev je leta 2021 presegla 17,7 milijarde ameriških dolarjev. Ne samo velike industrije, kot so modna, avtomobilska, gaming in druge, počasi bodo temu vstopu sledile tude druge; ko bo znotraj panoge eden od konkurentov naredil premik v metaverzum okolje, bodo zagotovo sledile tudi druge.

Težko je napovedati ali oceniti, ali bomo kot posamezniki, uporabniki, potrošniki uspeli obstati imuni na te spremembe na srednji dolgi rok. Dejstvo je, kar vidimo zlasti pri mlajših, da se meja med resničnim in virtualnim vsak dan bolj zabrisuje. Če boš želel na dolgi rok obstati, se boš moral podati na to virtualno potovanje. To je približno tako kot nekaj let po ustanovitvi družbenega omrežja Facebook, ko so nekateri lahko poslovali brez profila in prisotnosti na Facebooku, ali pa kasneje Instagramu in zdaj zelo aktualnemu TikToku. Danes, dobro desetletje pa si poslovanja brez prisotnosti znamk na družbenih omrežjih sploh več ne predstavljamo. Digitalna identiteta in prisotnost na družbenih omrežjih je postala nuja, tako kot bo čez nekaj let nuja postala prisotnost v meta okoljih.

Ostali prispevki

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja