ZELENO SPROŠČANJE: Ekologi brez meja, Plavajoči grad

Aktualno, Prispevki

📅 11.03.2024

V svetu znamk premisleki o trajnosti nikoli ne usahnejo. Kvečjemu izzivajo, kako obstoječe prakse, obrate narediti bolj okolju prijazne. Kar za znamke in podjetja tudi vedno ni, roko na srce, hvaležna naloga. Pa ne gre za nezanimanje za okoljsko problematiko kot to, kako vse vključene deležnike v procesih „zeleno“ uglasiti, vrh tega še tako, da se tudi ekonomska računica izide. Bomo pa vsekakor o teh izzivih vse bolj govorili in še naprej spodbujali, da različne panoge v portfelju svojih rešitev navdihujejo za boljši danes in jutri.

Vir slike: unsplash.com.

Razgrnimo dva primera razmišljanj in aktivnosti kot popotnico za navdih. Osvetljujem panogo dogodkov, festivalov, ki so morda še bolj želeni in obiskani kot posledica post-korona učinka, po drugi strani pa tudi zato, ker smo v te dogodke vpeti vsi – obiskovalci in deležniki podjetij, znamk.

Društvo Ekologi brez meja se zavzema za svet brez odpadkov, ki ga skušajo doseči z ozaveščanjem, aktivacijo in predvsem s povezovanjem posameznikov, odločevalcev in organizacij. Na nedavnem dogodku, ki ga je organizirala Slovenska oglaševalska zbornica, so tako ponudili nekatere misli in rešitve, kako v panogi organizacije dogodkov v Sloveniji postajati in ostajati dogodki s čim manj odpadki.

Razmišljanje, da odpadkov nikoli ne bo, je iluzorno. Kreativno razmišljanje, kako vse skupaj drugače organizirati, pa niti ne. „Ločevanje odpadkov ni enako kot reciklaža“, poudarjajo Ekologi brez meja. Enako je tudi z uporabo. V Talinu so denimo pričeli s prepovedjo uporabe VSEH izdelkov za enkratno uporabo. Širše geopolitično gledano, evropsko gospodarstvo je trenutno najbolj napredno v svetu – v smislu prehajanja iz linearnega v krožno gospodarstvo. Pričakuje se, da se bo ta trend v prihodnosti le še nadgrajeval.

Seveda je „zero waste“ spremembe lažje naslavljati kot realizirati. Pa vendarle gre za apel na to, da gremo vsi počasi po poti izboljšav. Vsak korak, premik in izboljšava v tej smeri šteje. V človeštvu je tako – ko krize začnejo, začnejo kolaborirati z ostalimi. Nikoli se potem zares ne smemo vrniti na »normalo«. Nove zelene rešitve so “in”. V Sloveniji se tako vzpostavil prvi zero waste hotel (na Bledu), na dogodkih je dosledno vedno več eko otokov … vse skupaj pa mora biti domiselno in dobro skomunicirano. Kar je dobra novica za panogo oglaševanja in promocije.

Vir slike: unsplash.com.

Nenazadnje, vse bolj rastejo tudi Centri za ponovno uporabo. Tu ni mišljeno samo kosovno pohištvo za domačo uporabo. So se že organizirali dogodki, ko so za scenografijo uporabili in opremili prostor s kosi iz tovrstnih centrov. Idej tako ne zmanjka, kreativna žilica tudi ne počiva. Prav je tako.

Vsako poletje v idilični okolici gradu Snežnik poteka festival Plavajoči grad (Floating Castle), na katerem se zvrsti skoraj 300 različnih različnih dogodkov (folk-fusion, eksperimentalna, jazz, elektronska in avtorska glasba, cirkuške predstave, improvizacijsko gledališče, delavnice …). Specifika, zaradi katere festival vedno bolj privablja, je tudi prostorska umestitev prizorišč v naravno okolje in njihova vizualna predelava. Nastopi se odvijajo na izviru, v gozdnem amfiteatru, pod hrastom, na gasilskem avtomobilu, pod obzidjem, v kupoli, na strehi garaže, v grajski sobani, polharskem muzeju, na plavajočem odru in povsod vmes.

Vir: Floating Castle.

Ožjo ekipo predstavlja peščica umetnikov in navdušencev, ki skupaj z domačini ustvarijo festivalsko prizorišče v naravi in omogočajo izvedbo mnogih, “mogočih in nemogočih zamisli”. Ob tem pa ves čas sledijo zastavljeni viziji: povezovanje kulture z družbeno in okoljsko krajino, pri čemer naj slednja ostane čim bolj nedotaknjena. Tako je na festivalu omogočen dostop do tekoče pitne vode, koši za ločeno zbiranje odpadkov, na festivalskih tržnicah kulinarike se obiskovalce spodbuja, da sami prinesejo svoj krožnik in pribor … skratka, ves čas spodbujajo in negujejo prakso k skupnemu zmanjšanju števila odpadkov, ki bi jih festival sicer ustvaril. Trenutno iščeje okoljsko prijaznejše možnosti in rešitve za sanitarije. Z dobro voljo in družbeno-odgovorno vizijo se marisikaj da. Ne preseneča, da po številu udeležbe festival počasi presega zmožnosti, saj je vse več takšnih zanesenjakov, ki stremijo ne samo h kulturni zabavi, ampak tudi k odgovornemu ohranjanju okolja.

Vir slike: unsplash.com.

Ostali prispevki

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja