📅 11.03.2021

Blagovne znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja. Z letno ekskluzivno izdajo knjige Superbrands Slovenija, ki vsebuje pregled najboljših znamk tako po oceni potrošnikov kot strokovne žirije, predstavlja edinstvene študije primerov blagovnih znamk. Poslanstvo Superbrands Slovenija je še naprej nadaljevati v smeri transparentnega dela in ozaveščanja tako strokovne javnosti kot potrošnikov. Organizacija Superbrands vlaga v povečevanje vrednosti blagovnih znamk in njihovo promocijo, ki je utemeljena na dobrih praksah, ugledu, zaupanju in zglednem znamčenju. Lastništvo licence je pod okriljem Boška Praštala, direktorja Superbrands Slovenija, ki mu je v ponos biti član neodvisnega organa za znamčenje, prepoznavnega in priznanega v več kot 90 državah sveta.

Superbrands je mednarodni raziskovalni projekt blagovnih in storitvenih ali, bolje, tržnih znamk, ki že skoraj tri desetletja deluje v skoraj 100 državah sveta. Vse skupaj se je začelo v Londonu in se čez čas razširilo po svetu. Osnovna filozofija metodologije je utemeljena na priklicu, pri čemer ni pomembno, kako dolgo je določena znamka na trgu, kakšen tržni delež ima, ali v kako velikem obsegu deluje na domačem in tujih trgih. V ospredje postavlja vprašanje, kakšen priklic ima določena znamka pri potrošniku. Ta priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami.

Foto: Superbrands.si

Licenco je v Sloveniji leta 2019 na povabilo zastopnice hrvaškega Superbrands prevzel Boško Praštalo. Pred tem je namreč Superbrands Slovenija vodila hrvaška ekipa, nekaj let je celo miroval zaradi odmevne finančne zgodbe Boruta Zemljiča, nekoč direktorja Superbrands Adriatic, ki sicer neposredno na delovanje strokovnosti in neodvisnosti projekta ni vplivala, je pa posredno pustila nehvaležni madež. Zato se je takratna ekipa odločila, da zaenkrat zamrznejo delovanje raziskave, saj niso želeli ogroziti dolgoročnega obstoja projekta, ki ugledno živi in diha na tolikih kontinentih sveta. Z vstopom Boška Praštala se je postavil nazaj na svoje tirnice, saj so v celotni adriatic regiji lep čas iskali uglednega partnerja v Sloveniji, ki bo projekt vodil transparentno in na utemeljeni metodologiji. Sama hrvaška ekipa tako obsežnega projekta tudi ni več zmogla voditi za več bivših republik Jugoslavije hkrati, zato so se v posameznih državah v zadnjih letih zadovoljno in uspešno formirale posamezne enote.

Boško Praštalo se poklicno ukvarja ter diha s poslovnim in socialnim mreženjem že vrsto let. Verjame, da brez socialnega momenta tudi kvalitete poslovnega mreženja ne moremo ne oceniti ne ceniti. Mi vsi smo na koncu ljudje, in prepričan je, da smo kot posamezniki bolj nemočni, kot če delujemo, se povezujemo, in se izpopolnjujemo skupaj z drugimi. Na podlagi lastnega znanja in raziskovanja je skozi leta razvil način, kako lahko vsak izmed nas postavi svoj sistem socialnega in poslovnega mreženja. To znanje z veseljem deli naprej, in večkrat letno razpisuje ter vodi izobraževalne delavnice.

Superbrands Slovenija je projekt, v katerega je z velikim veseljem ugriznil, obenem pa se je zavedal njegove pretekle prtljage. To mu je predstavljalo dodaten izziv in zagon, kar mu je povsem ustrezalo, saj Boško rad deluje na osnovi nezamisljivih izzivov ter dokazovanja, da je vse lahko mogoče. Jasno je vzpostavil politiko transparentnosti, kar po domače pomeni, da se nič ne more zgoditi pod mizo oziroma mimo metodologije Superbrands. V sklopu Superbrands metodologije je ključnega pomena raziskava trga, ki deluje na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije. Superbrands Slovenija tu partnersko sodeluje z raziskovalno agencijo Ipsos Slovenija, ki s svojo strokovnostjo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena.

Foto: Superbrands.si

METODOLOGIJA

Tako so tudi v lansko raziskavo (prav tako pa velja tudi za letošnjo raziskavo, ki sledi) vključili reprezentativni vzorec slovenskih potrošnikov, ki so jih prosili, da na osnovi spontanega priklica odgovorijo na pet ključnih vprašanj, kjer so pri vsakem lahko omenili največ tri blagovne znamke. Potrošnike so prosili, da zaupajo, katere tri blagovne znamke jim kot prve pridejo na misel, katere tri se jim zdijo edinstvene, katerim trem najbolj zaupajo, katere tri znamke ustrezajo njihovim potrebam in s katerimi tremi se osebno lahko identificirajo. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo. Od tu dalje pa je naloga vsake znamke, da še naprej razvija in utrjuje svojo pozicijo, podobo in ponudbo na trgu. Dejstvo je, da se potrošniki, tako potrjuje raziskava, mnogokrat odločijo za nakup na osnovi spontanega in zelo osebnega priklica.

Superbrands raziskovalne spremenljivke med potrošniki
5 ključnih vprašanj:

  1. Katere tri znamke potrošnikom kot prve pridejo na misel?
  2. Katere tri znamke se jim zdijo edinstvene?
  3. Katerim trem najbolj zaupajo?
  4. Katere tri znamke ustrezajo njihovim potrebam?
  5. S katerimi tremi se oni osebno lahko identificirajo?

V preteklem letu so slovenski potrošniki v sklopu Ipsosove raziskave podali 13.191 odgovorov, iz katerih je bilo moč izluščiti kar 1.137 različnih blagovnih znamk, kar je bilo veliko in pozitivno presenečenje tudi za Boška Praštala: »Osebno sem bil presenečen nad številom in raznolikostjo blagovnih znamk«. Raziskava je tudi sicer koncipirana tako, da ne omejuje koliko blagovnih znamk iz določene panoge preide cenzus Superbrands Slovenija, iskreno lahko na to vplivajo zgolj slovenski potrošniki sami s svojimi iskrenimi in neposrednimi odgovori.

Superbrands faze izbora

  1. FAZA: RAZISKAVA IPSOS
  2. FAZA: STROKOVNI SVET
  3. FAZA: ANALIZA GLASOVANJA IN PRIDOBITEV SUPERBRANDSOV

STROKOVNI SVET

Druga faza Superbrands metodologije je sestava 25-članskega strokovnega sveta Superbrands Slovenija, ki se dnevno ukvarja z razvojem vrhunskih blagovnih znamk in/ali se poklicno srečuje z njimi. Vsak član je strokovnjak na svojem področju. Boško Praštalo se pri sestavi strokovnega sveta vedno potrudi, da je dovolj raznolik in pokriva strokovnjake iz sveta marketinga, trženja, odnosov z javnostmi, poslovnega sveta, medijev ter strokovnih organizacij. Njihova naloga je obsežna in fokusirana obenem, tj. da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih blagovnih znamk, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost (kontinuirano vlaganje v razvoj izdelka), razlikovanje (bistveno razlikovanje na trgu, edinstvenost, vrednote in osebnost blagovne znamke), zaupanje (ohranjanje standardov, na katerih je znamka utemeljena) in čustva (čustvena povezanost in identifikacija na ravni osebnih vrednot). Komuniciranje o teh štirih vrednotah je utemeljeno v poslanstvu globalne organizacije Superbrands. Člani strokovnega sveta imajo pri tem izredno težko nalogo, ker morajo na osnovi vsega prej omenjenega vsako blagovno znamko oceniti le z eno oceno.

Foto: Superbrands.com

FINALE

Po oceni strokovnega sveta sledi še tretja, zadnja faza metodologije Superbrands ki je po iskrenem mnenju Boška Praštala najbolj preprosta od vseh treh faz: skupna analiza pridobljenih podatkov in ocen s strani potrošnikov ter strokovnega sveta. Ocene potrošnikov in članov strokovnega sveta imajo enako vrednost, kar pomeni, da so blagovne znamke ocenjene na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. 

Superbrands analiza v statistikah

Skupaj analiziranih blagovnih znamk (potrošniki): 1.137
Skupaj analiziranih podatkov/ocen/odgovorov (potrošniki + strokovni svet): 24.628
Končno število znamk, ki so prešle cenzus in so se uvrstile v Superbrands Slovenija: 200

4 kategorije, ki so pomembne za organizacijo Superbrands in po katerih ocenjuje strokovni svet

Kakovost: kako znamka kontinuirano vlaga v razvoj izdelka ali storitve;
Razlikovanje: po čem se znamka razlikuje na trgu, kje se kažejo njena edinstvenost, vrednote in osebnost;
Zaupanje: kako močno znamka ohranja ugled, zaupanje in standarde, na katerih je utemeljena;
Čustva: kakšna čustva se sprožajo in občutijo ob srečanju z znamko; ali je moč prepoznati čustveno povezanost in identifikacijo na ravni osebnih vrednot.

Ali ste vedeli?

  • Da so zgolj potrošniki tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in da nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati blagovne znamke.
  • Da v Superbrands ni omejitve, koliko blagovnih znamk iz določene panoge preide njen cenzus, iskreno lahko na to vplivajo zgolj slovenski potrošniki.
  • Da organizatorji Superbrands Slovenija vsako leto posvetijo več kot dva meseca časa v proces raziskave, da pridejo do 200 najmočnejših blagovnih znamk v Sloveniji, in zgolj te blagovne znamke prejmejo vabilo s strani organizacije Superbrands Slovenija. 
  • Da Superbrands dosega 52 % percepcijo v Sloveniji, od tega jih kar 84 % predstavlja delovno najbolj aktivni delež prebivalstva, torej potrošnike med 26. in 64. letom.
  • Da skupno kar 80 % potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku za določeno storitev predstavlja:
    • Višjo kakovost
    • Najboljšo blagovno znamko v svojem razredu
    • Zaupanja vredno blagovno znamko
    • Priporočeno s strani zadovoljnih potrošnikov
    • Uveljavljeno blagovno znamko.
    • Super znamko
  • Da bi se 85 % potrošnikov, ki prepozna oznako Superbrands, prej odločilo za nakup izdelkov in storitev z oznako SUPERBRANDS Slovenija.

Ostali prispevki

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja