SUPERBRANDS SLOVENIJA: ZADNJA RAZISKAVA PO IPSOS

Aktualno, Prispevki

📅 15.03.2022

Najnovejša raziskava Superbrands Slovenija, ki bo v letu 2022 počastila in razglasila novo skupino superbrandov v družini Superbrands Slovenija, prinaša kopico zanimivosti in razmislekov o aktulni naklonjenosti slovenskih potrošnikov blagovnim znamkam. Boško Praštalo, lastnik licence Superbrands Slovenija, je ponosen na vnovič zanimiva mnenja, ki so jih podali slovenski potrošniki: “Ti odgovori potrjujejo, da so potrošniške navade še kako vrtijo okrog izbranih ali priljubljenih znamk, ki jih kupujejo in konzumirajo. Najbolj me pa razveseljuje to, da smo na osnovi Ipsos raziskave, ki bazira na spontanem priklicu potrošnikov, dobili več odgovorov kot lani – skupaj kar 14.027 odgovorov, kar je 836 več kot lani.”

Boško
Vir slike: Uroš Rojc – Muvi Media

Na kratko o  raziskavi Superbrands Slovenije 2022:

Skrbno zastavljena raziskava po Superbrands metodologiji, zajema tri pomembne faze.

Prva faza, Ipsosova raziskava, je opravljena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu (n=1.000) potrošnikov slovenskega prebivalstva. Spontani priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Slovenski potrošniki so podali 14.027 odgovorov oziroma 1.212 različnih blagovnih znamk, kar je 75 blagovnih znamk več kot lani. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo.

Superbrands Slovenija 2022

V drugi fazi se aktivira skbrno izbran 25-članski strokovni svet, katerega naloga je, da oceni 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk iz Ipsos raziskave. Vsak član strokovnega sveta ocenjuje vsako blagovno znamko na osnovi lastne precepcije in ključnih raziskovalnih spremenljivk znamk, ki so vključene v meritev in so pomembne za organizacijo Superbrands:

  • KVALITETA
  • ZANESLJIVOST
  • RAZLIKA
  • ČUSTVENI UČINEK

Člani strokovnega sveta so v novembrskem ocenjevanju podali skupaj kar 11.128 ocen. Od 125.000 možnih točk pa so jih podelili 80.722, kar dodatno potruje, da so svojo nalogo vzeli skrajno resno, odgovorno, celovito in pri tem imeli izredno stroge kriterije končnega ocenjevanja.

Vir slike: unsplash.com

V zadnji, tretji fazi, sledi celovita analiza pridobljenih podatkov, pri čemer velja izpostaviti, da imajo ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena  znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. V sklopu celotne raziskave Superbrands Slovenija 2022 je bilo tako  analiziranih  25.155 podatkov (257 več kot lani) in tudi letos je zgolj 200 blagovnih znamk prešlo cenzus Superbrands Slovenija 2022. 

Potrošniki in ocene raziskave:

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke. Sodelujoči potrošniki v raziskavi so skupaj podali, kot že navedeno, 11.128 ocen.

Superbrands Slovenija, kot je potrdila raziskava, pomeni, da posamezni izdelek ali storitev predstavlja bistveno dodano in priznano vrednost in je kot taka vplivna pri končni nakupni nameri. Večina (kar 77 %) potrošnikov je podala sledeče, ponavljajoče odgovore, kaj oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja:

  • Kakovosten izdelek
  • Najboljša znamka
  • Dober izdelek/znamka
  • Preverjena znamka
  • Zaupanja vredna
  • Super blagovna znamka/izdelek
  • Priznana blagovna znamka
  • Odlična znamka
  • Edinstvena blagovna znamka

Podoba in ugled raziskave Superbrands Slovenija raste:

Da percepcija in ugled raziskave Superbrands Slovenija ne samo živita, ampak tudi rasteta v očeh slovenskih potrošnikov, potrjujeta dva zgledna podatka: (1) 60 % slovenskih potrošnikov prepozna oznako Superbrands Slovenijo (8 % več kot lani), 83 % le-teh zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26 do 64 leta). 2) 92 % slovenskih potrošnikov je izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi  takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija, druga polovica respondentov pa pretresa tudi druge kriterije (npr. cena ipd.), a v končno odločitev vključuje tudi vidik obstoja raziskave Superbrands Slovenija.

200 znamk, ki so prešle cenzus:

Za zaključek pa še najzanimivejši tabelarni prikaz znamk (spodaj). Potrošniki so v svojih odgovorih izpostavili 1.212 različnih znamk. Po analizi najboljših ocen je cenzus Superbrands Slovenija prešlo sledečih 200 znamk:

Ostali prispevki

LEGENDA: CHANEL

LEGENDA: CHANEL

Znamka Chanel se še vedno močno uvršča med tiste, ki predstavljajo vrhunec sodobnega oblikovanja. Brezmejne interpretacije sofisticiranih Chanelovih modelov so razlog, zakaj znamka ostaja splošno priznana in velecenjena kontinuiteta, tudi izven meja opevane pariške mode.

ZNAMKA V INDUSTRIJI METAVERZUMA

ZNAMKA V INDUSTRIJI METAVERZUMA

Podatki ocen tržnih priložnosti namreč izkazujejo metaverzum infiltracijo na več kot 1 trilijon amerških dolarjev letnih prihodkov, kar se bo z leti samo še povečevalo. Ne samo velike industrije, kot so modna, avtomobilska, gaming in druge, počasi bodo temu vstopu sledile tude druge; ko bo znotraj panoge eden od konkurentov naredil premik v metaverzum okolje, bodo zagotovo sledile tudi druge.

Težko je napovedati ali oceniti, ali bomo kot posamezniki, uporabniki, potrošniki uspeli obstati imuni na te spremembe na srednji dolgi rok. Dejstvo pa je, da…

REFLEKSIJE

REFLEKSIJE

Pri spodbujanju in udejanjanju trajnostne potrošnje imajo pomembno vlogo tako trgovci kot tudi potrošniki. Slednji v vedno večjem obsegu razumejo svojo vlogo in pomen (spreminjanja) potrošniških navad za ohranjanje naravnih virov ter zmanjševanje odpadkov, kamor spada tudi zamenjava tiskanih za digitalne račune. Hkrati marsikdo od njih pričakuje, da bodo ključno vlogo odigrali trgovci. A ti potrebujejo ozaveščene potrošnike, da lahko uresničijo svoje trajnostne vizije. Kako izstopiti iz tega kroga in ustvariti trajnostno potrošnjo? Bi morala podjetja odigrati vlogo »influencerjev«? Kakšna so trajnostna pričakovanja potrošnikov?

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA

Jure Godler.
Estet, brilijanten, sofisticiran, inteligenten, duhovit in tako čudovito british like … nas ne pusti ravnodušne.

ZNANJE, VÉDENJE

ZNANJE, VÉDENJE

– Kako narediti produkcijo bolj trajnostno?
– TikTok bo premagal Youtube in Google.
– Komu na spletu bolj zaupamo?
– PR pobegi.

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

»Evo ti kosilo«, nova kuharska knjiga priljubljenega ustvarjalca receptov in kulinaričnega blogerja, Saša Škete, bo po našem prepričanju postala ponarodela fraza v svetu slovenskega kulinaričnega ustvarjanja. Seveda za tem stoji zgodba. Dobra zgodba.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja