📅 27.10.2023

Moda gre. Stil ostane.

Zgodovina

Pisalo se je leto 1883, ko se je rodila Gabrielle Coco Chanel (Coco ali Mademoiselle za svoje prijatelje), pionirka francoske mode. Njeno modernistično filozofijo so navdahnila moška oblačila, prizadevala si je za preprosto in odločno eleganco, kar jo je odpihnilo v eno od ključnih osebnosti modnega sveta 20. stoletja. Stilska praktičnost, eleganca in dovršenost sta v prejšnjem stoletju pogumno ustvarjali novi svet, ki so ženske obsvobajale restriktivnih in mukotrpnih steznikov ter toge mode.

Coco je prvič vstopila v svet mode leta 1910, piše zgodovina, kot modistka (izraz, ki se tako zelo malo, mnogo premalo uporablja v diskurzu slovenskega modnega jezika). Brusila je vrhunec takratnih zlatih časov (belle epoque). Zaradi svojevrstne unikatnosti v eleganci, je bila njena eleganca v tistem času neupravičeno podcenjena; njeni klobuku morda na takratne dame zlatih časov res niso pustili najboljšega vtisa, češ da so premalo prefinjeni. Todo Coco je kasneje v intervjuju (leta 1963) na to kritiko suvereno odgovorila: “Nikoli ne moreš biti preveč moderen”. Verjela je v dobršno mero razsodnosti pred nakopičenim in pretiranim razkazovanjem.

Vir slike: unsplash.com

Znamka

Kot že omenjeno, Coco je navdih za svoje kreacije črpala v moških oblačilih. Med prvo svetovno vojno je začela eksperimentirati. Dobesedno je plenila moške omare, kjer je črpala navdih za ženske kreacije. Dekonstruirala je modne konvencije tistega časa – z  vpeljavo materialov, kot je džersi, ki se je do takrat uporabljal samo za moško spodnje perilo. Rezultati so bile osupljive kreacije, ki so inventivno določale, kaj in kako bodo ženske nosile svoja oblačila v naslednjih desetletjih. Chanel je postal še posebej znan po svoji elegantni mali črni obleki, »must have« kos, ki ga mora imeti vsaka ženska garderoba. Končni pečat pa seveda znamki Chanel daje Chanel no. 5 parfum, ki ga je leta 1921 ustvaril legendarni parfumer Ernest Beaux. Beaux naj bi dal Coco komplet petih vzorcev na izbiro, potem ko mu je naročila, naj ustvari dišavo vse o vonju in nič o steklenički (»all about the scent, and nothing about the bottle«). Ko se je odločila za vzorec št. 5, mu je rekla: »Ta mi bo prinesel srečo«. Moderne elegantne linije so se iz modnih kosov pretočile tudi na embalažo za kultno dišavo, ki jo je prav tako odlikoval čist, strog in minimalen slog. Steklenica je pridobila status ikone in še danes velja za klasiko oblikovanja 20. stoletja.

Vir slike: unsplash.com

Nadaljevanje

Dvanajst let po smrti Coco Chanel, leta 1983 (kar je točno 100 let po njenem rojstvu), je Karl Lagerfeld prevzel vodenje umetniškega direktorja znamke. To je bila takrat precej drzna poteza, glede na to, da je sam oblikovalec že gojil svojevrsten slog. Lagerfeldu se je uspelo impresivno pokloniti znamki in jo v sodobnih kontekstih nadgraditi; na svoj poseben, duhovit način je elegantna eleganca “Grande Mademoiselle” še bolj impresivno prišla do izraza. Nenazadnje, Lagerfeldova inovativnost je ustvarila pogoje, da se znamka Chanel še vedno močno uvršča med tiste, ki predstavljajo vrhunec sodobnega oblikovanja.

Čeprav je Chanel danes morda najbolj znan po svojih oblačilih, torbicah in parfumih, še naprej razvija svojo ponudbo dodatkov, vključno s čevlji, denarnicami in nakitom. Dokončna obleka Chanel sestoji iz sledečih kosov: krilo do kolen ter širok suknjič s črnimi obrobami in zlatimi gumbi – večni dizajn, ki uspešno kljubuje oglasom in modnim smernicam sodobnega časa. Chanelove klasične torbice so takoj prepoznavne po luksuznem statusu in značilnem logotipu znamke – dvojni črki C, ki predstavljata začetnici ustanoviteljice (Coco Chanel). Novejši liniji Cambonin in Luxury pa slovita tudi po drugih materialih kot dodatkih: diamantno prešitje, kovinske verige, vdelano usnje.

Vir slike: unsplash.com

Brezmejne interpretacije sofisticiranih Chanelovih modelov so razlog, zakaj znamka ostaja splošno priznana in velecenjena kontinuiteta, tudi izven meja opevane pariške mode.

Vir: Superbrands Worldwide.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja