PRVA IN EDINA SLOVENSKA REVIJA O ZNAMČENJU.

LEGENDA: CHANEL

laura-chouette-0t8mw38bagY-unsplash

Moda gre. Stil ostane.

Zgodovina

Pisalo se je leto 1883, ko se je rodila Gabrielle Coco Chanel (Coco ali Mademoiselle za svoje prijatelje), pionirka francoske mode. Njeno modernistično filozofijo so navdahnila moška oblačila, prizadevala si je za preprosto in odločno eleganco, kar jo je odpihnilo v eno od ključnih osebnosti modnega sveta 20. stoletja. Stilska praktičnost, eleganca in dovršenost sta v prejšnjem stoletju pogumno ustvarjali novi svet, ki so ženske obsvobajale restriktivnih in mukotrpnih steznikov ter toge mode.

Coco je prvič vstopila v svet mode leta 1910, piše zgodovina, kot modistka (izraz, ki se tako zelo malo, mnogo premalo uporablja v diskurzu slovenskega modnega jezika). Brusila je vrhunec takratnih zlatih časov (belle epoque). Zaradi svojevrstne unikatnosti v eleganci, je bila njena eleganca v tistem času neupravičeno podcenjena; njeni klobuku morda na takratne dame zlatih časov res niso pustili najboljšega vtisa, češ da so premalo prefinjeni. Todo Coco je kasneje v intervjuju (leta 1963) na to kritiko suvereno odgovorila: “Nikoli ne moreš biti preveč moderen”. Verjela je v dobršno mero razsodnosti pred nakopičenim in pretiranim razkazovanjem.

Vir slike: unsplash.com

Znamka

Kot že omenjeno, Coco je navdih za svoje kreacije črpala v moških oblačilih. Med prvo svetovno vojno je začela eksperimentirati. Dobesedno je plenila moške omare, kjer je črpala navdih za ženske kreacije. Dekonstruirala je modne konvencije tistega časa – z  vpeljavo materialov, kot je džersi, ki se je do takrat uporabljal samo za moško spodnje perilo. Rezultati so bile osupljive kreacije, ki so inventivno določale, kaj in kako bodo ženske nosile svoja oblačila v naslednjih desetletjih. Chanel je postal še posebej znan po svoji elegantni mali črni obleki, »must have« kos, ki ga mora imeti vsaka ženska garderoba. Končni pečat pa seveda znamki Chanel daje Chanel no. 5 parfum, ki ga je leta 1921 ustvaril legendarni parfumer Ernest Beaux. Beaux naj bi dal Coco komplet petih vzorcev na izbiro, potem ko mu je naročila, naj ustvari dišavo vse o vonju in nič o steklenički (»all about the scent, and nothing about the bottle«). Ko se je odločila za vzorec št. 5, mu je rekla: »Ta mi bo prinesel srečo«. Moderne elegantne linije so se iz modnih kosov pretočile tudi na embalažo za kultno dišavo, ki jo je prav tako odlikoval čist, strog in minimalen slog. Steklenica je pridobila status ikone in še danes velja za klasiko oblikovanja 20. stoletja.

Vir slike: unsplash.com

Nadaljevanje

Dvanajst let po smrti Coco Chanel, leta 1983 (kar je točno 100 let po njenem rojstvu), je Karl Lagerfeld prevzel vodenje umetniškega direktorja znamke. To je bila takrat precej drzna poteza, glede na to, da je sam oblikovalec že gojil svojevrsten slog. Lagerfeldu se je uspelo impresivno pokloniti znamki in jo v sodobnih kontekstih nadgraditi; na svoj poseben, duhovit način je elegantna eleganca “Grande Mademoiselle” še bolj impresivno prišla do izraza. Nenazadnje, Lagerfeldova inovativnost je ustvarila pogoje, da se znamka Chanel še vedno močno uvršča med tiste, ki predstavljajo vrhunec sodobnega oblikovanja.

Čeprav je Chanel danes morda najbolj znan po svojih oblačilih, torbicah in parfumih, še naprej razvija svojo ponudbo dodatkov, vključno s čevlji, denarnicami in nakitom. Dokončna obleka Chanel sestoji iz sledečih kosov: krilo do kolen ter širok suknjič s črnimi obrobami in zlatimi gumbi – večni dizajn, ki uspešno kljubuje oglasom in modnim smernicam sodobnega časa. Chanelove klasične torbice so takoj prepoznavne po luksuznem statusu in značilnem logotipu znamke – dvojni črki C, ki predstavljata začetnici ustanoviteljice (Coco Chanel). Novejši liniji Cambonin in Luxury pa slovita tudi po drugih materialih kot dodatkih: diamantno prešitje, kovinske verige, vdelano usnje.

Vir slike: unsplash.com

Brezmejne interpretacije sofisticiranih Chanelovih modelov so razlog, zakaj znamka ostaja splošno priznana in velecenjena kontinuiteta, tudi izven meja opevane pariške mode.

Vir: Superbrands Worldwide.

Deli ta prispevek:

Ostali prispevki

Branje

Andrej Pompe, Osupljiva moč zgodbe

Moč znamke se odraža tudi v njeni zgodbi. Zgodba ima »svoj draž«, se prične misel v obsežnem delu avtorja, predavatelja, podjetnika, komunikologa, pisca in umetnika, dr. Andreja Pompeta. Namen zgodbe, kot pojasnuje pisec knjige, »ni v tem, da daje namige, kako razmišljati, temveč kako misliti«.

Preberi »
Legenda

Schweppes. Peneče poželjivo.

Skrivnost je v tisočih drobnih mehurčkov. Prav teh mehurčkov naj bi imela znamka Schweppes več na steklenico kot katera koli druga znamka. Čudovita izkušnja pitja, ki jo zvočno reprezentirajo sodobne oglaševalske kampanje te znamke, je razlog, zaradi katerih Schweppes ostaja prepoznaven po svojem značilen zvoku, ki ostane. Sch …

Preberi »
Kreativne kapsule

30. Sarajevski filmski festival

Sarajevski filmski festival je eden največjih in najpomembnejših filmskih festivalov v Evropi. Ustanovljen je bil leta 1995 in od takrat vsako leto v prestolnico Bosne in Hercegovine pripelje mednarodne in lokalne zvezdnike filmske industrije ter prikazuje široko paleto svetovnih celovečernih in kratkih filmov.

Preberi »

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.