SUPERBRANDS SLOVENIJA, TRETJI DEL

Aktualno, Prispevki

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja.
📅 23.07.2021

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja. Ključna pri tem je dobro zastavljena in premišljena metodologija merjenja. Superbrands Slovenija tu partnersko sodeluje z raziskovalno agencijo Ipsos Slovenija, ki s svojo strokovnostjo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije.

Potrošniki v raziskavi Ipsos odgovarjajo na pet ključnih vprašanj: (1) Navedite tri znamke, ki vam kot prve pridejo na misel; (2) Navedite tri znamke, ki se vam zdijo edinstvene; (3) Katerim trem znamkam najbolj zaupate; (4) Katere tri znamke najbolj ustrezajo vašim potrebam, (5) Naštejte tri znamke, s katerimi se vi osebno lahko identificirate.

Pri odgovorih na vprašanja se je v meritvi Superbrands 2020 med prvih 20 najpogosteje navedenih znamk uvrstilo kar 7 domačih (slovenskih) blagovnih znamk, v meritvi Superbrands 2021 pa se je to število povečalo že na 9 slovenskih znamk. Preteklo covid leto je, kot smo lahko v nadaljevanju iz podanih odgovorov izluščili, nedvomno vplivalo na perepcijo v glavah potrošnikov, ki je reflektirala povečano vračanje k domačim, tradicionalnim, preverjenim znamkam. Druga (ne tako presenetljiva) zanimivost je v številu navedenih trgovcev, namreč kar pet trgovcev se je uvrstilo v seznam prvih 20 znamk, ki slovenskemu potrošniku najprej in takoj padejo na misel. 

Med najbolj edinstvenimi znamkami so potrošniki izpostavili različne znamke iz različnih branž. Če bi jih lahko postavili na nek skupni imenovalec, velja izpostaviti, da gre primarno za znamke s premišljenim, unikatnim konceptom zgodbe, kateri težko najdeš kopijo ali posnemovalca.

Pri razgrnitvi vprašanja, katerim znamkam slovenski potrošniki najbolj zaupajo, so prevladovali pretežno enaki odgovori, tako za leto 2020 kot za leto 2021. Bistvena zanimivost oz. razlika, ki jo vseeno velja izpostaviti, je (po)rast zaupanja znamki v branži farmacije. Glede na branžo, pa so slovenskih potrošniki med prvih 20 znamk, ki jim najbolj zaupajo, v približno enakih deležih navedli znamke iz glavnine branž vsakodnevnega življenja: hrana in pijača, trgovci, oblačila, avtomobili, telefonija, tehnika in dom, farmacija.

Ko gre za razgrinjanje znamk, ki najbolje ustrezajo potrošnikovim potrebam, so v ospredju znamke iz branž obutev, telefonija, dom, hrana in pijača.

Pri identifikaciji z znamkami pa so potrošniki primarno navajali znamke z močno sporočilnostjo, vizualno podobo, globalno prepoznavnostjo, v nekaterih odgovorih so prevladovale znamke višjega cenovnega razreda. Posebna zanimivost je, da so potrošniki v raziskavi Superbrands 2021 (v primerjavi s Superbrands 2020) pri odgovoru na to vprašanje na drugo mesto postavili domačo znamko iz branže obutve, takoj za prvim mestom globalne znamke, ki prav tako prihaja iz branže obutve.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja