LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Aktualno, Prispevki

📅 22.03.2024

Intro

Poklic ali izobrazba nujno ne narekujeta, kje boš dokončno uresničeval svoje poslanstvo, ampak sta prej izhodišče za lastno raziskovanje in nadaljnje kopanje. Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Zametek znamkine zgodbe

Janja Štrumbelj je po petih letih novinarstva, znotraj katerega je pokrivala področje gastronomije, pa tudi turizma in zdravega življenja, začutila, da je čas za nove izzive. Tako je začela vzhajati ideja o mini potičkah. Kot vemo že iz pripovedi babic in mam, ki so tradicionalno pridno pekle potice, veliko bistvo je tudi v samih procesnih fazah vzhajanja: ne pretoplo, ne premaz, nobenega prepiha v prostoru, počasi, s potrpežljivostjo itd. V približno takšnih fazah je pričela tleti ideja o mini potičkah in to sredi poletja 2012, ko se sicer liže sladoled in posega po drugih osvežilnih sladicah ali pijačah. Še en dokaz več, da nujno vedno ni vse tako, kot bi se pričakovalo.  

Vir slike: www.le-potica.si.

Misija slediti trendu popularizacije in modernizacije tradicionalne slovenskem kuhinje, tudi po svetu.

Njena idejna avtorica je zapisala, da je “potico zaman iskala po ljubljanskih kavarnah”, kamor je “želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice”. Ugotovila je, da turisti in turistke sploh ne morejo poskusiti slovenske potice, čeprav jo sicer tako ponosno predstavljamo kot eno najbolj “reprezentativnih tradicionalnih slovenskih jedi”. Obenem je na družabnih dogodkih opazila, da velike kose potice režejo na majhne koščke, ki potem v rokah razpadajo, in še tako lepo prezentirana potica zgubi ves svoj sijaj in končni vtis.

Znamkina zgodba

Po dobrem letu razmišljanja in poskušanja, kako narediti potico moderno privlačno s pečatom slovenske tradicionalnosti se ji je utrnila ideja o »miniaturnih potičkah«. Mislila je, kako bi bilo prav prisrčno, če bi jo uspeli ponuditi gostom ob kavi kot recimo rogljičke. Ob podpori podjetja Jezeršek je ideja prerasla v poslovno priložnost, »ki zapolnjuje vrzel na področju gostinske in turistične ponudbe ter izvirnih kulinaričnih daril«. Jeseni leta 2014 se je tako rodila prva specializirana blagovna znamka za potico, lePotica, z misijo slediti trendu »popularizacije in modernizacije tradicionalne kuhinje«, ob tem pa ohranjati pristno kakovost in povečevati mednarodno prepoznavnost slovenske kulinarike.

Prva specializirana blagovna znamka za potico.

Pri izdelavi miniaturnih potic uporabljajo le naravne sestavine in ne dodajajo umetnih arom, barvil ali dodatkov za podaljšanje svežine. LePotice in lePotičke  so unikatni izdelki, saj je vsaka posebej ročno razvaljana, namazana, zvita in položena v model.

Vir slike: www.le-potica.si.

Dosežki znamke

Poslanstvo je sčasoma pridobilo tudi častno priznanje. Oz. več njih. Februarja 2019 je kot prva v Sloveniji pridobila certifikat za proizvodnjo zaščitene Slovenske potice z zajamčeno tradicionalno posebnostjo. Za celotno poslovno idejo pa je lePotica na razpisu INA3 za najbolj inovativne podjetniške ideje prejela 1. nagrado Gospodarske zbornice Slovenije. Zgodba priznanj se je tu samo še nadaljevala. LePotičke so doživele čast, da so se osebno predstavile slavnemu kuharju Rudolphu van Veenu, ki je bil nad njimi iskreno navdušen, kar je bila za Janjo Štrumbelj  pomembna potrditev, da je na pravi poti. Nenazadnje, to potrjujejo tudi kupci, ki se radi vračajo z novimi naročili, dežujejo pa tudi vabila različnih organizacij, ki želijo Slovenijo predstaviti prav z njenimi poticami.  Med drugim so se lePotičke kot tradicoinalna slovenska jed predstavile na  svetovni razstavi EXPO 2015 v Milanu, kjer so bile v slovenskem paviljonu v redni gostinski ponudbi ob gibanici in blejski kremšniti. Jeseni 2016 pa so sodelovale v prvi sezoni oddaje Štartaj Slovenije, kjer so bile na voljo zamrznjene polpečene lePotičke, ki jih lahko doma dopečemo v nekaj minutah. V času predsedovanja Slovenije Svetu EU v 2021 so bile lePotičke del uradnih protokolarnih daril in so prejele zlato priznanje Turistične zveze Slovenije za najboljši kulinarični turistični spominek osrednje Slovenije.

Prva potičarna v mestu

Butik lePotica, prvo potičarna v mestu, kjer celo leto diši po praznikih.

V Ljubljani, na Starem trgu so marca 2020 odprli Butik lePotica, prvo potičarno v mestu, kjer celo leto diši po praznikih. V Butiku vsak dan spečejo sveže lePotičke, ki jih stranke odnesejo s seboj, jih podarijo, ali pa se z njimi posladkajo »kar takoj, ob kavi ali čaju v lončkih za na pot«. Pečejo tudi večje tradicionalne potice, vendar je le-te potrebno predhodno naročiti. Butik je zasnovan kot trgovina s konceptom, ki združuje slovensko tradicijo in sodobno oblikovanje. Tako je, poleg potic, mogoče kupiti izdelke, narejene v Sloveniji, ki so kakorkoli povezani s potico: potičniki, kuharske knjige, kuhinjski tekstil, turistični spominki…

Vir slike: www.le-potica.si.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja