LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Aktualno, Prispevki

📅 22.03.2024

Intro

Poklic ali izobrazba nujno ne narekujeta, kje boš dokončno uresničeval svoje poslanstvo, ampak sta prej izhodišče za lastno raziskovanje in nadaljnje kopanje. Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Zametek znamkine zgodbe

Janja Štrumbelj je po petih letih novinarstva, znotraj katerega je pokrivala področje gastronomije, pa tudi turizma in zdravega življenja, začutila, da je čas za nove izzive. Tako je začela vzhajati ideja o mini potičkah. Kot vemo že iz pripovedi babic in mam, ki so tradicionalno pridno pekle potice, veliko bistvo je tudi v samih procesnih fazah vzhajanja: ne pretoplo, ne premaz, nobenega prepiha v prostoru, počasi, s potrpežljivostjo itd. V približno takšnih fazah je pričela tleti ideja o mini potičkah in to sredi poletja 2012, ko se sicer liže sladoled in posega po drugih osvežilnih sladicah ali pijačah. Še en dokaz več, da nujno vedno ni vse tako, kot bi se pričakovalo.  

Vir slike: www.le-potica.si.

Misija slediti trendu popularizacije in modernizacije tradicionalne slovenskem kuhinje, tudi po svetu.

Njena idejna avtorica je zapisala, da je “potico zaman iskala po ljubljanskih kavarnah”, kamor je “želela prijateljico iz tujine povabiti na kavo in kos potice”. Ugotovila je, da turisti in turistke sploh ne morejo poskusiti slovenske potice, čeprav jo sicer tako ponosno predstavljamo kot eno najbolj “reprezentativnih tradicionalnih slovenskih jedi”. Obenem je na družabnih dogodkih opazila, da velike kose potice režejo na majhne koščke, ki potem v rokah razpadajo, in še tako lepo prezentirana potica zgubi ves svoj sijaj in končni vtis.

Znamkina zgodba

Po dobrem letu razmišljanja in poskušanja, kako narediti potico moderno privlačno s pečatom slovenske tradicionalnosti se ji je utrnila ideja o »miniaturnih potičkah«. Mislila je, kako bi bilo prav prisrčno, če bi jo uspeli ponuditi gostom ob kavi kot recimo rogljičke. Ob podpori podjetja Jezeršek je ideja prerasla v poslovno priložnost, »ki zapolnjuje vrzel na področju gostinske in turistične ponudbe ter izvirnih kulinaričnih daril«. Jeseni leta 2014 se je tako rodila prva specializirana blagovna znamka za potico, lePotica, z misijo slediti trendu »popularizacije in modernizacije tradicionalne kuhinje«, ob tem pa ohranjati pristno kakovost in povečevati mednarodno prepoznavnost slovenske kulinarike.

Prva specializirana blagovna znamka za potico.

Pri izdelavi miniaturnih potic uporabljajo le naravne sestavine in ne dodajajo umetnih arom, barvil ali dodatkov za podaljšanje svežine. LePotice in lePotičke  so unikatni izdelki, saj je vsaka posebej ročno razvaljana, namazana, zvita in položena v model.

Vir slike: www.le-potica.si.

Dosežki znamke

Poslanstvo je sčasoma pridobilo tudi častno priznanje. Oz. več njih. Februarja 2019 je kot prva v Sloveniji pridobila certifikat za proizvodnjo zaščitene Slovenske potice z zajamčeno tradicionalno posebnostjo. Za celotno poslovno idejo pa je lePotica na razpisu INA3 za najbolj inovativne podjetniške ideje prejela 1. nagrado Gospodarske zbornice Slovenije. Zgodba priznanj se je tu samo še nadaljevala. LePotičke so doživele čast, da so se osebno predstavile slavnemu kuharju Rudolphu van Veenu, ki je bil nad njimi iskreno navdušen, kar je bila za Janjo Štrumbelj  pomembna potrditev, da je na pravi poti. Nenazadnje, to potrjujejo tudi kupci, ki se radi vračajo z novimi naročili, dežujejo pa tudi vabila različnih organizacij, ki želijo Slovenijo predstaviti prav z njenimi poticami.  Med drugim so se lePotičke kot tradicoinalna slovenska jed predstavile na  svetovni razstavi EXPO 2015 v Milanu, kjer so bile v slovenskem paviljonu v redni gostinski ponudbi ob gibanici in blejski kremšniti. Jeseni 2016 pa so sodelovale v prvi sezoni oddaje Štartaj Slovenije, kjer so bile na voljo zamrznjene polpečene lePotičke, ki jih lahko doma dopečemo v nekaj minutah. V času predsedovanja Slovenije Svetu EU v 2021 so bile lePotičke del uradnih protokolarnih daril in so prejele zlato priznanje Turistične zveze Slovenije za najboljši kulinarični turistični spominek osrednje Slovenije.

Prva potičarna v mestu

Butik lePotica, prvo potičarna v mestu, kjer celo leto diši po praznikih.

V Ljubljani, na Starem trgu so marca 2020 odprli Butik lePotica, prvo potičarno v mestu, kjer celo leto diši po praznikih. V Butiku vsak dan spečejo sveže lePotičke, ki jih stranke odnesejo s seboj, jih podarijo, ali pa se z njimi posladkajo »kar takoj, ob kavi ali čaju v lončkih za na pot«. Pečejo tudi večje tradicionalne potice, vendar je le-te potrebno predhodno naročiti. Butik je zasnovan kot trgovina s konceptom, ki združuje slovensko tradicijo in sodobno oblikovanje. Tako je, poleg potic, mogoče kupiti izdelke, narejene v Sloveniji, ki so kakorkoli povezani s potico: potičniki, kuharske knjige, kuhinjski tekstil, turistični spominki…

Vir slike: www.le-potica.si.

Ostali prispevki

BRANJE: BELI VOLK.

BRANJE: BELI VOLK.

Preslikave mitoloških fabul v sodobni diskurz so vselej dobrodošlo izhodišče za ustvarjanje novih zapletov, razpletov, sporočilnosti, kar navsezadnje tudi prispeva k obujanju in dobremu ohranjanju kulturne dediščine. Nenazadnje, znamčenje, dobro znamčenje bo vselej znalo reproducirati kulturno izročilo in ga dvigovati na piedestal želenega.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

LEGENDA: Ray-Ban. Večno kul.

Blagovna znamka Ray-Ban skoraj nikoli ni potrebovala poglobljenega oglaševanja, saj je že tako sproti puščala odtise. Najbolj hvale vredno pri vsej znamkini zgodbi pa je, da se je ustoločila najprej na visoki kakovosti, z misijo uspešenga blokiranja ultravijoličnih žarkov, šele nato se je zgodilo vse ostalo, kar daje potrditev vsem ostalim znamkam, ki si pot šele utirajo – najprej kakovost in inovativnost.

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

SUPERBRANDS SLOVENIJA: STROKOVNI SVET 2024

Člani strokovnega sveta Superbrands Slovenija za 2024 imajo častno in obsežno nalogo, da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva. Takole nam je zaupal 25-članski strokovni svet za Superbrands Slovenija 2024…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Prijavite se na novice

Postanite član Kluba Super Znamka in prejemajte zanimive vsebine.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.

Sellution d.o.o., Mlaška cesta 77, Kranj bo osebne podatke na podlagi vaše privolitve uporabil za pošiljanje novic s področja brandinga in ponudb. Od prejemanja e-novic se lahko kadarkoli odjavite s klikom na povezavo v prejetem e-sporočilu. Več si lahko preberete v Politiki zasebnosti.