SUPERBRANDS SLOVENIJA, TRETJI DEL

Aktualno, Prispevki

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja.
📅 23.07.2021

Znamke se zavedajo vrednosti in prednosti ocenjevalnega programa Superbrands, ki vsako leto prispeva k ohranjanju neodvisne drže in ugledne avtoritete na področju znamčenja. Ključna pri tem je dobro zastavljena in premišljena metodologija merjenja. Superbrands Slovenija tu partnersko sodeluje z raziskovalno agencijo Ipsos Slovenija, ki s svojo strokovnostjo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena na osnovi spontanega priklica in na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije.

Potrošniki v raziskavi Ipsos odgovarjajo na pet ključnih vprašanj: (1) Navedite tri znamke, ki vam kot prve pridejo na misel; (2) Navedite tri znamke, ki se vam zdijo edinstvene; (3) Katerim trem znamkam najbolj zaupate; (4) Katere tri znamke najbolj ustrezajo vašim potrebam, (5) Naštejte tri znamke, s katerimi se vi osebno lahko identificirate.

Pri odgovorih na vprašanja se je v meritvi Superbrands 2020 med prvih 20 najpogosteje navedenih znamk uvrstilo kar 7 domačih (slovenskih) blagovnih znamk, v meritvi Superbrands 2021 pa se je to število povečalo že na 9 slovenskih znamk. Preteklo covid leto je, kot smo lahko v nadaljevanju iz podanih odgovorov izluščili, nedvomno vplivalo na perepcijo v glavah potrošnikov, ki je reflektirala povečano vračanje k domačim, tradicionalnim, preverjenim znamkam. Druga (ne tako presenetljiva) zanimivost je v številu navedenih trgovcev, namreč kar pet trgovcev se je uvrstilo v seznam prvih 20 znamk, ki slovenskemu potrošniku najprej in takoj padejo na misel. 

Med najbolj edinstvenimi znamkami so potrošniki izpostavili različne znamke iz različnih branž. Če bi jih lahko postavili na nek skupni imenovalec, velja izpostaviti, da gre primarno za znamke s premišljenim, unikatnim konceptom zgodbe, kateri težko najdeš kopijo ali posnemovalca.

Pri razgrnitvi vprašanja, katerim znamkam slovenski potrošniki najbolj zaupajo, so prevladovali pretežno enaki odgovori, tako za leto 2020 kot za leto 2021. Bistvena zanimivost oz. razlika, ki jo vseeno velja izpostaviti, je (po)rast zaupanja znamki v branži farmacije. Glede na branžo, pa so slovenskih potrošniki med prvih 20 znamk, ki jim najbolj zaupajo, v približno enakih deležih navedli znamke iz glavnine branž vsakodnevnega življenja: hrana in pijača, trgovci, oblačila, avtomobili, telefonija, tehnika in dom, farmacija.

Ko gre za razgrinjanje znamk, ki najbolje ustrezajo potrošnikovim potrebam, so v ospredju znamke iz branž obutev, telefonija, dom, hrana in pijača.

Pri identifikaciji z znamkami pa so potrošniki primarno navajali znamke z močno sporočilnostjo, vizualno podobo, globalno prepoznavnostjo, v nekaterih odgovorih so prevladovale znamke višjega cenovnega razreda. Posebna zanimivost je, da so potrošniki v raziskavi Superbrands 2021 (v primerjavi s Superbrands 2020) pri odgovoru na to vprašanje na drugo mesto postavili domačo znamko iz branže obutve, takoj za prvim mestom globalne znamke, ki prav tako prihaja iz branže obutve.

Ostali prispevki

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

KOLUMNA: Čustva in Romantika v marketingu: Ključ do Src in Znamk

V marketingu in oglaševanju se romantične tehnike vedno bolj uporabljajo kot orodje za pritegovanje pozornosti potrošnikov. Ta pristop ne le trka na vrata naših čustev, ampak išče pot do našega poistovetenja s sentimentalnimi temami, ki odmevajo v naših srcih. Toda…Je romantika vedno zmagovalna formula?

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

KOLUMNA: Romantizem v oglaševanju znamkinih zgodb

Romantizem je evropska umetnostna smer v prvi polovici 19. stoletja, ki poudarja zlasti subjektivnost, čustva, domišljijo. FRAN ga definira kot odnos do sveta, v katerem prevladujejo čustva, domišljija, nestvarnost.

Romantika je bila do neke mere odziv na razsvetljenstvo in racionalizem. Poudarjala je čustveno, individualno, subjektivno, iracionalno, domiselno, spontano.

Kaj pa ima romantizem z oglaševanjem?

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

KOLUMNA: Kaj so o 2024 rekli naši »jaga baba« pogovori

Čas zadnjih nekaj tednov je bil zame osebno zanimiv, ker podjetja, organizacije in skupine – tako kot vsako leto – organizirajo bistveno več dogodkov kot katerikoli drugi mesec v letu. Čas je za druženje, stiske rok in dokazovanje, kdo je v večji stiski s časom, je pa to tudi čas za zanimive pogovore. Med vsemi dialogi in monologi pa nekateri ostanejo v spominu, ker smo s sogovorniki razvijali zanimive teze, med katerimi smo se dotikali tudi trendov in 2024. »Jaga baba« pogovori smo jim rekli…

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja