📅 09.07.2021

Odkar je lastništvo licence v Sloveniji prevzel Boško Praštalo, direktor Superbrands Slovenija, se je odprla nova, sveža energija, ki utrjuje zaupanje na področju znamčenja. Vloženi napor v neodvisno držo in ugledno avtoriteto na področju znamčenja sploh ni napor v njegovem dobesednem smislu, če pri projektu slediš profesionalno, transparentno, iskreno in spontano. Na teh štirih imperativih je utemeljen moto tega projekta v Sloveniji, ki postavlja v ospredje najprej neodvisno raziskavo trga.

Osnovna filozofija

Organizacija Superbrands, ki deluje tudi mednarodno, v skoraj 100 državah sveta, predano vlaga v povečevanje vrednosti znamk in njihovo promocijo, ki je utemeljena na dobrih praksah, ugledu, zaupanju in zglednem znamčenju. Njeno osnovno poslanstvo je utemeljeno na spontanem priklicu potrošnikov, v smeri ozavaščenja tako strokovne javnosti kot potrošnikov o delu in delovanju znamk.

Metodologija

Skrbno zastavljena metodologija raziskave, ki jo v Sloveniji izvaja Ipsos, v bazen analitike odgovorov zajame vse znamke, ki jih poznajo slovenski potrošniki, pri čemer ni pomembno, kako dolgo je določena znamka na trgu, kakšen delež ima, ali v kako velikem obsegu deluje na domačem in tujih trgih. V ospredje postavlja vprašanje, kakšen priklic ima določena znamka pri potrošniku. Ta priklic se v zastavljeni metodologiji meri po indikatorjih prepoznavnosti in pomnenja, lojalnosti in zaupanja, identifikacije ali poistovetenja, zlitja z lastnimi (potrošniškimi) potrebami. Raziskava poteka na reprezentativnem vzorcu Republike Slovenije, Ipsos Slovenija pa s premišljeno in strokovno metodologijo zagotavlja, da je raziskava kvalitetno izvedena. S tako opravljeno letno raziskavo želi Superbrands Slovenija predstavljati steber ali, bolje, ogledalo vsem znamkam, ki delujejo na trgu. Tu ni namen tekmovanje ali diskreditacija ene znamke nad drugo, temveč informiranje, komu slovenski potrošniki zaupajo.

5 ključnih vprašanj po metodologiji Superbrands Slovenija:

1. Katere tri znamke potrošnikom kot prve pridejo na misel?

2. Katere tri znamke se jim zdijo edinstvene?

3. Katerim trem najbolj zaupajo?

4. Katere tri znamke ustrezajo njihovim potrebam?

5. S katerimi tremi se osebno identificirajo?

Žirija

V drugi fazi raziskave Superbrands Slovenija se aktivira 25-članski strokovni svet Superbrands Slovenija, ki predstavlja ugledna imena slovenskega delovanja na področju marketinga in znamčenja. Vsak član je strokovnjak na svojem področju. Njihova naloga je obsežna in fokusirana obenem, tj. da ocenijo 500 najbolj izpostavljenih znamk po opravljeni Ipsosovi raziskavi, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne percepcije. Kriteriji, po katerih morajo ocenjevati in ki so pomembni za organizacijo Superbrands: kakovost (kontinuirano vlaganje v razvoj izdelka), razlikovanje (bistveno razlikovanje na trgu, edinstvenost, vrednote in osebnost blagovne znamke), zaupanje (ohranjanje standardov, na katerih je znamka utemeljena) in čustva (čustvena povezanost in identifikacija na ravni osebnih vrednot).

Končni izbor

Zadnja, tretja, faza je sladki finale, ki pomeni skupno analizo pridobljenih podatkov s strani potrošnikov in ocen s strani strokovnega sveta. Ocene potrošnikov in članov strokovnega sveta imajo enako vrednost, kar pomeni, da so znamke ocenjene na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. 

Skupaj analiziranih blagovnih znamk (potrošniki): 1.137

Skupaj analiziranih podatkov/ocen/odgovorov (potrošniki + strokovni svet): 24.628

Končno število znamk, ki so prešle cenzus in so se uvrstile v Superbrands Slovenija: 200

Superbrands zadnja analiza v statistikah

Potrošniki

Da je percepcija Superbrands že v dobršni meri usidrana v očeh slovenskih potrošnikov in kupcev, potrjujejo tudi zgledni odgovori po raziskavi Ipsos, in sicer kar 80 % potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku ali za določeno storitev predstavlja:

  • Višjo kakovost.
  • Najboljšo znamko v svojem razredu.
  • Zaupanja vredno znamko.
  • Priporočeno s strani zadovoljnih potrošnikov.
  • Uveljavljeno znamko.
  • Super znamko.

Kar 85 % potrošnikov, ki prepozna oznako Superbrands, pa bi se prej odločilo za nakup izdelkov in storitev z oznako SUPERBRANDS Slovenija.

Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo znamko v raziskavi Superbrands Slovenija. Nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati znamke. S to vizijo in pod okriljem Superbrands Global si bo Boško Praštalo, direktor Superbrands Slovenija, še naprej prizadeval, da povabljeni superbrandi v družino Suberbrands Slovenija ostanejo na transparentnih temeljih.

Ostali prispevki

TRENDI: AI v industriji ur

TRENDI: AI v industriji ur

EveryWatch je nova in edina globalna spletna platforma, ki temelji na umetni inteligenci, namenjena tako profesionalcem v urarski industriji kot vsem običajnim uporabnikom, kupcem in ljubiteljem ur. Ponuja celovit pregled…

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja