ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

Aktualno, Prispevki, Tema

📅 26.03.2024

Ljudje živimo za trenutke. Skozi življenje si najbolj zapomnimo tiste, ki so nas neznansko osrečili, in tiste, ki so nas neizmerno razžalostili.

Naša življenja so merjena v trenutkih.

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

Vir slike: unsplash.com.

Mnogi dogodki, ki se jih skozi življenje najbolj zapomnimo, se zgodijo nepričakovano in zgolj po naključju. A predstavljajte si, da znamka ustvarja te trenutke za svoje potrošnike. Ali ne bi to potemtakem privedlo do izredno zvestega “plemena” kupcev, ki bi okrog znamke ustvarilo trdno skupnost?

Chip in Dan Heath v svoji knjigi The Power of Moments opisujeta, da so naša življenja merjena v trenutkih. Vendar so samo “trenutki, ki nas zaznamujejo”, tisti, ki v naših glavah in srcih obstanejo še dolgo po tem, ko se zgodijo. Z ustvarjanjem takšnih trenutkov bogatimo življenja in izboljšujemo izkušnje naših kupcev in uporabnikov.

Eden izmed načinov za doseganje le-tega pa je gotovo romantika.

Zgolj dobra kreativnost ni dovolj.

A romantiko vsak izmed nas dojema nekoliko drugače. Za nekoga je izjemno romantično, če mu nekdo podari penino, za drugega kos nakita, tretjega pa gumijasti bomboni. Ali to pomeni, da lahko čisto vsaka znamka po svoje pritiska na gumb romantičnosti in to na glas pooseblja v svoji komunikaciji in osebnosti? Moje mnenje je, da vsekakor in to na povsem svoj unikaten način ter z veliko mero natančnosti in previdnosti. Zgolj dobra kreativnost se mi ne zdi dovolj.

Znamke ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje.

Čeprav ima lahko pretirano izrabljanje romatičnega koncepta zavoljo potešitve dotičnih dogodkov in praznikov, ki se skozi leto odvijejo, nasprotni učinek, pa se lahko skrbno zasnovane in premišljene poteze čudovito zlijejo z najglobljim bistvom, ki ga znamka ima. Tako lahko na prvi pogled izgleda popolnoma nemogoče, da bi znamka, ki prodaja izdelke za pohodništvo, v del svojih sporočil zavila romantiko. Ampak menim, da bi ravno tak pristop, če bi le bil dobro premišljen in zapeljan, imel nadvse pozitiven in osvežujoč učinek. Ko črpamo kreativne možnosti izražanja, lahko prehitro zaidemo v preverjene koncepte komunikacije, ki naj bi sodili v posamezno panogo izdelkov (ali storitev), čeprav se v „out of the box“ razmišljanjih dobrih praks kreativnosti zgledno potrjuje, da kreativnost ne pozna meja v tem smislu.

Celotna zahodnjaška marketinška sfera se že kar nekaj časa več ne opleta zgolj skrbno zapeljanih vizualnih in verbalnih sporočil, temveč skuša, v skladu z razvojem potrošnikov in družbenih teženj, ponuditi zanimive izkušnje. Blagovne znamke tako ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje, v upanju, da si jih bo potrošnik zapomnil vsaj toliko, da bo po njih še kdaj posegel (morda ali celo za vse življenje).

Ustvarjanje romantike je izkušnja.

In ustvarjanje romantike je izkušnja. Izkušnje ustvarjajo trenutke, ki nas zaznamujejo. Ti trenutki pa so nam najpomembnejši delčki naših življenj.

Vir slike: unsplash.com.

Dihamo v mesecu, ko nas bodo preletela različna sporočila kako, kaj in kje kupiti najboljša darila za svoje bližnje. Kje in ob čem preživeti najdaljšo noč v letu. V kaj se obleči za praznično obarvano druženje. Živimo in delamo v svetu, ki po tem hlepi, ustvarjalci pa leto za letom skušamo poiskati nove in še zanimivejše načine za pritegnitve potrošnikove pozornosti.

A kljub temu, da se vse na prvi pogled zdi iz leta v leto enako, temu ni čisto tako. Svet, v katerem živimo, se spreminja, norme se redefinirajo, vsako leto je v trendu nekaj drugega.

Generacija Alfa bo kmalu razburkala marketinške in oblikovalske smerokaze.

Generacije se spreminjajo, odraščajo in s tem se spreminjajo tudi norme o pravi romantiki, želje o načinih druženja in sanje o popolnem darilu. Morda se nam zdi, da je pojem romantika že tako močno zasidrana v naša dojemanja, da čas in razvoj njene globine ne bosta pretirano spremenila. A upam si trditi, da bodo tisti najbolj predani – zavoljo doseganja večjega (ali bolj zadovoljujočega) uspeha – le pogledali, po čem se obračajo generacije. Percepcija milenijca je v primerjavi s predstavnikom generacije Z lahko popolnoma na drugem planetu. Ali pa v primerjavi z generacijo Alfa, ki bo po mojem mnenju zelo kmalu razburkala marketinške in predvsem oblikovalske smerokaze.

Vir slike: unsplash.com.

Ostali prispevki

KREATIVNE KAPSULE: EKOLOGIJA MOŽNEGA

KREATIVNE KAPSULE: EKOLOGIJA MOŽNEGA

Mednarodni vrtni festival (The International Garden Festival), ki poteka v Les Jardins de Métis / Reford Gardens (Kanada), v letošnji 25. izdaji odpira projekt Ekologija možnega (“The Ecology of Possibility”). Njegov umetniški vodja je ob petindvajseti obletnici povabil oblikovalce k oddaji rešitev, kako si zamišljajo sedanjost in prihodnost vrtov…

ZNANI SO ZMAGOVALCI 33. SOF

ZNANI SO ZMAGOVALCI 33. SOF

Dvodnevno festivalsko dogajanje 33. SOF-a, ki se ga je 6. in 7. junija v Avditoriju Portorož udeležilo kar 1300 ljudi, je zaokrožila Zlata noč s podelitvijo nagrad.

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA: OMAR NABER

Omahujem med Ammanom (glavnim mestom Jordanije) in Londonom. V Ammanu se počutim domače, dobrodošlo. Tam imam družino po očetovi strani, ki me vedno zelo lepo sprejme in gosti. Spominja me na otroštvo in mladost…

Letošnji prejemniki priznanj za marketinško odličnost

Letošnji prejemniki priznanj za marketinško odličnost

V DMS so letos nagrado marketinška odličnost razpisali v treh kategorijah. Prejeli so kar 38 prijav, pri čemer prijavljeni projekti naslavljajo zelo različne izzive, ki so jim bili finalisti neuradnega državnega prvenstva v marketingu prepričljivo kos. 

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

KOLUMNA: Vrednote podjetnika narekujejo poslovno etiko podjetja

Za blagovno znamko radi uporabimo definicijo “blagovna znamka je to, kako obnašanje znamke dojemajo drugi”. Znamčenje se torej v prvi vrsti navezuje na kulturo, vrednote, identiteto in njegovo bistvo – to je tista izkušnja, ki jo potrošnik dobi. Bolj kot je edinstvena in pristna, močnješa je blagovna znamka. In na tem mestu vas vabim, dragi bralci, da si zastavite novo vprašanje: Kdo je lahko bolj edinstven in pristen od nas samih samih?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja