ROMANTIČNO V ZNAMČENJU: Znamke imajo moč ustvarjati trenutke, ki nas zaznamujejo

Aktualno, Prispevki, Tema

📅 26.03.2024

Ljudje živimo za trenutke. Skozi življenje si najbolj zapomnimo tiste, ki so nas neznansko osrečili, in tiste, ki so nas neizmerno razžalostili.

Naša življenja so merjena v trenutkih.

V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.

Vir slike: unsplash.com.

Mnogi dogodki, ki se jih skozi življenje najbolj zapomnimo, se zgodijo nepričakovano in zgolj po naključju. A predstavljajte si, da znamka ustvarja te trenutke za svoje potrošnike. Ali ne bi to potemtakem privedlo do izredno zvestega “plemena” kupcev, ki bi okrog znamke ustvarilo trdno skupnost?

Chip in Dan Heath v svoji knjigi The Power of Moments opisujeta, da so naša življenja merjena v trenutkih. Vendar so samo “trenutki, ki nas zaznamujejo”, tisti, ki v naših glavah in srcih obstanejo še dolgo po tem, ko se zgodijo. Z ustvarjanjem takšnih trenutkov bogatimo življenja in izboljšujemo izkušnje naših kupcev in uporabnikov.

Eden izmed načinov za doseganje le-tega pa je gotovo romantika.

Zgolj dobra kreativnost ni dovolj.

A romantiko vsak izmed nas dojema nekoliko drugače. Za nekoga je izjemno romantično, če mu nekdo podari penino, za drugega kos nakita, tretjega pa gumijasti bomboni. Ali to pomeni, da lahko čisto vsaka znamka po svoje pritiska na gumb romantičnosti in to na glas pooseblja v svoji komunikaciji in osebnosti? Moje mnenje je, da vsekakor in to na povsem svoj unikaten način ter z veliko mero natančnosti in previdnosti. Zgolj dobra kreativnost se mi ne zdi dovolj.

Znamke ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje.

Čeprav ima lahko pretirano izrabljanje romatičnega koncepta zavoljo potešitve dotičnih dogodkov in praznikov, ki se skozi leto odvijejo, nasprotni učinek, pa se lahko skrbno zasnovane in premišljene poteze čudovito zlijejo z najglobljim bistvom, ki ga znamka ima. Tako lahko na prvi pogled izgleda popolnoma nemogoče, da bi znamka, ki prodaja izdelke za pohodništvo, v del svojih sporočil zavila romantiko. Ampak menim, da bi ravno tak pristop, če bi le bil dobro premišljen in zapeljan, imel nadvse pozitiven in osvežujoč učinek. Ko črpamo kreativne možnosti izražanja, lahko prehitro zaidemo v preverjene koncepte komunikacije, ki naj bi sodili v posamezno panogo izdelkov (ali storitev), čeprav se v „out of the box“ razmišljanjih dobrih praks kreativnosti zgledno potrjuje, da kreativnost ne pozna meja v tem smislu.

Celotna zahodnjaška marketinška sfera se že kar nekaj časa več ne opleta zgolj skrbno zapeljanih vizualnih in verbalnih sporočil, temveč skuša, v skladu z razvojem potrošnikov in družbenih teženj, ponuditi zanimive izkušnje. Blagovne znamke tako ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje, v upanju, da si jih bo potrošnik zapomnil vsaj toliko, da bo po njih še kdaj posegel (morda ali celo za vse življenje).

Ustvarjanje romantike je izkušnja.

In ustvarjanje romantike je izkušnja. Izkušnje ustvarjajo trenutke, ki nas zaznamujejo. Ti trenutki pa so nam najpomembnejši delčki naših življenj.

Vir slike: unsplash.com.

Dihamo v mesecu, ko nas bodo preletela različna sporočila kako, kaj in kje kupiti najboljša darila za svoje bližnje. Kje in ob čem preživeti najdaljšo noč v letu. V kaj se obleči za praznično obarvano druženje. Živimo in delamo v svetu, ki po tem hlepi, ustvarjalci pa leto za letom skušamo poiskati nove in še zanimivejše načine za pritegnitve potrošnikove pozornosti.

A kljub temu, da se vse na prvi pogled zdi iz leta v leto enako, temu ni čisto tako. Svet, v katerem živimo, se spreminja, norme se redefinirajo, vsako leto je v trendu nekaj drugega.

Generacija Alfa bo kmalu razburkala marketinške in oblikovalske smerokaze.

Generacije se spreminjajo, odraščajo in s tem se spreminjajo tudi norme o pravi romantiki, želje o načinih druženja in sanje o popolnem darilu. Morda se nam zdi, da je pojem romantika že tako močno zasidrana v naša dojemanja, da čas in razvoj njene globine ne bosta pretirano spremenila. A upam si trditi, da bodo tisti najbolj predani – zavoljo doseganja večjega (ali bolj zadovoljujočega) uspeha – le pogledali, po čem se obračajo generacije. Percepcija milenijca je v primerjavi s predstavnikom generacije Z lahko popolnoma na drugem planetu. Ali pa v primerjavi z generacijo Alfa, ki bo po mojem mnenju zelo kmalu razburkala marketinške in predvsem oblikovalske smerokaze.

Vir slike: unsplash.com.

Ostali prispevki

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

KOLUMNA: ROM-KOM-KOM, ŠE NE GREMO DOMOV

V svetu, ki temelji na podatkih in ponuja možnost merjenja vsega, je ideja še vedno kralj. V vse bolj razdrobljeni komunikacijski pokrajini, v kateri blagovne znamke vse težje izplavajo iz komunikacijskih poplav, bodo velike ideje postale pomembnejše kot kadarkoli prej.

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

KOLUMNA: Romantika – da, a ne za vsako ceno

Romantika zagotovo pritegne. Ampak kakšen smisel ima romantika v znamčenju, če ni del identitete znamke in podjetja? Se romantični TV oglas sklada z vrednotami podjetja? Se zaposleni z njim poenotijo ali zgolj zavijejo z očmi, češ, »šefi spet prodajajo pravljice«? In kako se počutijo kupci, ko zaznajo to vrzel? Samorefleksija in preizpraševanje sta v iskanju srčike same ter identitete podjetja še kako na mestu in naj ne bosta nikoli odveč. Tudi takrat, ko se v lovljenju rokov za kampanjo zdi, da ni časa za praktično nič. Ravno takrat je morda pravi trenutek da stopimo korak nazaj, umirimo žogico, zadihamo in resno premislimo o koreninah identitete znamke.

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

MESSVJU: LUCIJA VRANKAR

„Bivša stevardesa z veliko ljubeznijo do kave“. Tako se Lucija pozicionira na svojem YouTube kanalu.

V Sloveniji pa jo poznamo tudi kot popotnico vlogerko, izvirno TikTok ustvarjalko in ambasadorko znamk, ki delujejo v domačem prostoru.

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

KAJ PRAVI: Urban Korenjak, Europlakat, direktor trženja

Zagotovo dobre in nagrajevane zgodbe dosegajo tisti, ki že dlje časa vlagajo v zunanje oglaševanje, v kreativo, gradijo na izkušnjah premišljenega komuniciranja, ki pušča vtise. Zunanje oglaševanje je najbolj kreativen medij, si upam vselej suvereno trditi. Resnično se splača vanj vlagati in graditi na dobrih zgodbah, ki puščajo navdušujoče odzive, poglede mimoidočih. Prav zato je v naši ekipi tudi izurjena ekipa, ki se posveti svetovanju pri ustvarjanju plakatnih zgodb, ter vneto išče načine, ki bi v danih situacijah in v (slovenskem) okolju komunikacijsko odlično funkcionirale.

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: ROMANTIČNO V ZNAMČENJU

Tudi danes je svet, v katerem živimo, romantičen bolj kot kdaj koli. Posameznik ali posameznica, potrošnik ali potrošnica je središče vsega dogajanja ter bolj ali manj spretno smuča med zastavicami, zapičenimi v analogne in digitalne platforme – vsaka predstavlja svojo priložnost, izziv, oviro, čustvo in doživljanje v realnem času.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

LOKALNI NAVDIH: lePotica. Tradicionalno je lahko moderno in privlačno.

Ekonomistka po izobrazbi je po 17ih letih dela v računovodstvu spoznala, da je pisarniški poklic vendarle ne izpolnjuje. Svojo energijo je vselej rada sproščala v kotičkih kuhije, zaradi česar je službo v računovodstvu raje zamenjala za službo v novinarstvu, kot izvršna urednica kulinaričnih edicij. Zgodba se je potem samo še razvijala in nadgrajevala …

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja