Ljudje živimo za trenutke. Skozi življenje si najbolj zapomnimo tiste, ki so nas neznansko osrečili, in tiste, ki so nas neizmerno razžalostili.
Naša življenja so merjena v trenutkih.
V današnjem času neprestanega hitenja in ob kopici mnogoterih sporočil ter novih izdelkov ljudje hlepimo po trenutkih, izkušnjah in lepih čustvih. Znamk, razen redkih, že dolgo ne kupujemo zgolj za reševanje nekih težav oz. izzivov, ampak zaradi pripadnosti in občutkov, ki se v nas vzbudijo, ko imamo nek dotični izdelek ali, ko posežemo po neki storitvi.
Mnogi dogodki, ki se jih skozi življenje najbolj zapomnimo, se zgodijo nepričakovano in zgolj po naključju. A predstavljajte si, da znamka ustvarja te trenutke za svoje potrošnike. Ali ne bi to potemtakem privedlo do izredno zvestega “plemena” kupcev, ki bi okrog znamke ustvarilo trdno skupnost?
Chip in Dan Heath v svoji knjigi The Power of Moments opisujeta, da so naša življenja merjena v trenutkih. Vendar so samo “trenutki, ki nas zaznamujejo”, tisti, ki v naših glavah in srcih obstanejo še dolgo po tem, ko se zgodijo. Z ustvarjanjem takšnih trenutkov bogatimo življenja in izboljšujemo izkušnje naših kupcev in uporabnikov.
Eden izmed načinov za doseganje le-tega pa je gotovo romantika.
Zgolj dobra kreativnost ni dovolj.
A romantiko vsak izmed nas dojema nekoliko drugače. Za nekoga je izjemno romantično, če mu nekdo podari penino, za drugega kos nakita, tretjega pa gumijasti bomboni. Ali to pomeni, da lahko čisto vsaka znamka po svoje pritiska na gumb romantičnosti in to na glas pooseblja v svoji komunikaciji in osebnosti? Moje mnenje je, da vsekakor in to na povsem svoj unikaten način ter z veliko mero natančnosti in previdnosti. Zgolj dobra kreativnost se mi ne zdi dovolj.
Znamke ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje.
Čeprav ima lahko pretirano izrabljanje romatičnega koncepta zavoljo potešitve dotičnih dogodkov in praznikov, ki se skozi leto odvijejo, nasprotni učinek, pa se lahko skrbno zasnovane in premišljene poteze čudovito zlijejo z najglobljim bistvom, ki ga znamka ima. Tako lahko na prvi pogled izgleda popolnoma nemogoče, da bi znamka, ki prodaja izdelke za pohodništvo, v del svojih sporočil zavila romantiko. Ampak menim, da bi ravno tak pristop, če bi le bil dobro premišljen in zapeljan, imel nadvse pozitiven in osvežujoč učinek. Ko črpamo kreativne možnosti izražanja, lahko prehitro zaidemo v preverjene koncepte komunikacije, ki naj bi sodili v posamezno panogo izdelkov (ali storitev), čeprav se v „out of the box“ razmišljanjih dobrih praks kreativnosti zgledno potrjuje, da kreativnost ne pozna meja v tem smislu.
Celotna zahodnjaška marketinška sfera se že kar nekaj časa več ne opleta zgolj skrbno zapeljanih vizualnih in verbalnih sporočil, temveč skuša, v skladu z razvojem potrošnikov in družbenih teženj, ponuditi zanimive izkušnje. Blagovne znamke tako ne tržijo samo lastnih izdelkov, ampak subtilno ponujajo tudi izkušnje, v upanju, da si jih bo potrošnik zapomnil vsaj toliko, da bo po njih še kdaj posegel (morda ali celo za vse življenje).
Ustvarjanje romantike je izkušnja.
In ustvarjanje romantike je izkušnja. Izkušnje ustvarjajo trenutke, ki nas zaznamujejo. Ti trenutki pa so nam najpomembnejši delčki naših življenj.
Dihamo v mesecu, ko nas bodo preletela različna sporočila kako, kaj in kje kupiti najboljša darila za svoje bližnje. Kje in ob čem preživeti najdaljšo noč v letu. V kaj se obleči za praznično obarvano druženje. Živimo in delamo v svetu, ki po tem hlepi, ustvarjalci pa leto za letom skušamo poiskati nove in še zanimivejše načine za pritegnitve potrošnikove pozornosti.
A kljub temu, da se vse na prvi pogled zdi iz leta v leto enako, temu ni čisto tako. Svet, v katerem živimo, se spreminja, norme se redefinirajo, vsako leto je v trendu nekaj drugega.
Generacija Alfa bo kmalu razburkala marketinške in oblikovalske smerokaze.
Generacije se spreminjajo, odraščajo in s tem se spreminjajo tudi norme o pravi romantiki, želje o načinih druženja in sanje o popolnem darilu. Morda se nam zdi, da je pojem romantika že tako močno zasidrana v naša dojemanja, da čas in razvoj njene globine ne bosta pretirano spremenila. A upam si trditi, da bodo tisti najbolj predani – zavoljo doseganja večjega (ali bolj zadovoljujočega) uspeha – le pogledali, po čem se obračajo generacije. Percepcija milenijca je v primerjavi s predstavnikom generacije Z lahko popolnoma na drugem planetu. Ali pa v primerjavi z generacijo Alfa, ki bo po mojem mnenju zelo kmalu razburkala marketinške in predvsem oblikovalske smerokaze.
0 komentarjev