Januarja je potekal zbor strokovnega sveta Superbrands Slovenija 2024, ki ima častno in obsežno nalogo, tj. da oceni 500 najbolj izpostavljenih znamk po raziskavi Ipsos, ki so jih podali potrošniki na osnovi lastne strokovne percepcije, pri čemer izhajajo iz kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kakovost, razlikovanje, zaupanje in čustva.

Lastnik licence in CEO Superbrands Slovenija, Boško Praštalo, je zbrane nagovoril in predstavil izsledke aktualne raziskave slovenskih potrošnikov. V nadaljevanju predstavljamo nekaj ključnih izsledkov:

Superbrands Slovenija raste
Superbrands Slovenija raste v percepciji slovenskih potrošnikov; kar 69 % slovenskih potrošnikov prepoznava oznako Superbrands Slovenija. 85 % le-teh zastopa najbolj delovno aktiven delež prebivalstva (od 26 do 64 let). Kar 91 % slovenskih potrošnikov je še izpostavilo, da bi kupovalo izdelke/storitve z oznako Superbrands Slovenija, pri čemer se vsak drugi (45 %) takoj odloči za nakup na osnovi oznake Superbrands Slovenija.
Skupno kar 85 % potrošnikov meni, da oznaka Superbrands Slovenija na določenem izdelku oz. za določeno storitev predstavlja eno izmed naslednjih lastnosti oz. prednosti (navajamo od najpogostejših odgovorov navzdol):
- Kakovostna znamka
- Najboljša blagovna znamka v svojem razredu/panogi
- Super znamka
- Dobra znamka
- Dober/odličen izdelek/storitev
- Zaupanja vredna blagovna znamka
- Odlična izbira
- Prepoznavna znamka/znana znamka
- Organizacija za znamke, objavlja raziskave
- Edinstvena blagovna znamka
Postopek izbire znamke Superbrands Slovenija
Ipsos raziskava slovenskega trga znamk poteka na osnovi spontanega priklica (52 % žensk, 52 % moških). Od skupno 11.841 odgovorov so slovenski potrošniki izpostavili 837 različnih znamk, kar je 36 % znamk več kot leto dni prej.
Superbrands je neodvisna mednarodna organizacija, ki odlikuje znamke odličnosti. Deluje že skoraj tri desetletja v več kot 90 državah po celem svetu.
V Sloveniji poteka neodvisna in certificirana raziskava trga pod okriljem raziskovalne agencije Ipsos.
- faza: Ipsosova raziskava je opravljena na reprezentativnem vzorcu (n=1.008) potrošnikov slovenskega prebivalstva. Zgolj potrošniki so tisti, ki lahko izpostavijo blagovno znamko, in nihče iz ekipe Superbrands Slovenija ali iz strokovnega sveta ne more nominirati posamezne znamke.
- faza: 25 – članski strokovni svet nato ocenjuje 500 največkrat izpostavljenih blagovnih znamk. Ocenjujejo glede na osebno percepcijo in izhajali iz štirih kategorij, ki so pomembne za organizacijo Superbrands: kvaliteta, zanesljivost, razlika in čustveni učinek.
- faza: Analiza glasovanja in pridobitev naziva Superbrands. Ocene članov strokovnega sveta in potrošnikov imajo enako vrednost, kar pomeni, da je bila določena znamka ocenjena na podlagi 50 % glasov potrošnikov in 50 % glasov članov strokovnega sveta. Znamke lahko pristopijo k projektu le, če so prešle cenzus in so posledično dobile vabilo s strani Superbrands Slovenija.
Kdo so letošnji člani strokovnega sveta?

200 najmočnejših znamk po zadnji raziskavi Ipsos
1001 Cvet, A1, About You, Adidas, Akrapovič, Alpina, Alples, Alpsko mleko, Amazon, AMZS, Apple, Argeta, Ariel, Asus, Audi, AVE, Balea, Barcaffè, Barilla, Bauhaus, Beko, Big Bang, BMW, Bosch, Boss, BTC, C&A, Calvin Klein, Cedevita, Champion, Chanel, Chio, Coca Cola, Cockta, Dana, Dechatlon, Delamaris, Desigual, Diesel, Dior, Dm, Domaćica, Donat Mg, Elan, Elektrolux, Eta Kamnik, Eucerin, Ferrari, Ferrero, Ford, Frosch, Fructal, Gap, Garmin, Gavrilović, GEN-I, Geox, Gillette, Google, Gorenje, Gorenjka, Gucci, Guess, Guiness, H&M, Haribo, Heineken, Hofer, HP, Huawei, Hugo Boss, Ikea, Illy, Intersport, Intimissimi, iPhone, Jack Daniel’s, Jaffa, Jägermeister, JBL, Jordan, Kinder, Klet Brda, Knorr, Kotányi, Kozmetika Afrodita, Kras, Kraš, Krka, Lego, Lek, Lelosi, Lenor, Lenovo, Leone, Lesnina XXXL, Levi’s, LG, Lidl, Lindt, Lisca, Ljubljanske mlekarne, L’Occitaine, L’Oréal, Loterija Slovenije, Loto, Lumpi, Makita, Mali junaki, Manner, Marles, MASS, Mastercard, McDonald’s, Medex, Mercator, Mercedes Benz, Merkur, Microsoft, Miele, Milka, Mimovrste, Mlekarna Planika, Milnotest, Mu, Müller, Nama, Natureta, Nelipot, Nestlé, Netflix, Nike, Nivea, NKBM, NLB, Nutella, Old Spice, Paloma, Pampers, Pekarna Pečjak, Pepsi, Persil, Perutnina Ptuj, Perwoll, Petrol, Philips, Pipistrel, Pivka, Pivovarna Laško, Pivovarna Union, Planica, Podravka, Poli, Pomurske mlekarne, Porsche, Puma, Radenska, RedBull, Renault, Rio Mare, s.Oliver, Salomon, Samsung, Silan, Siol, SKB, Skechers, Smoki, Sony, Spar, Swarovski, SWY, Škoda, T2, Telekom Slovenije, Telemach, Tesla, Teta Frida, Toblerone, Tom Tailor, Tommy Hilfiger, Toyota, Tuš, Under Armour, Vegeta, Vina Koper, Volkswagen, Volvo, Xiaomi, Zala, Zalando, Zara, Zavarovalnica Generali, Zavarovalnica Sava, Zavarovalnica Triglav, Zelene doline, Zlatarna Celje, Zlato pole, Žito
Zanimivosti zadnje raziskave
CEO licence Superbrands Slovenija, Boško Praštalo, se vsako leto v raziskavi rad še malo raziskovalno poigra in v sodelovanju z Ipsosom repospondentom zastavijo še kakšno zanimivo vprašanje. Naj omenimo dve takšni. In sicer:
Na vprašanje, kdo je po njihovem mnenju športna znamka Slovenije, je gladka večina omenila Luko Dončića.
Na vprašanje, kdo je po njihovem mnenja znamka v poslovnem oz. gospodarskem svetu, so anketiranci večinsko odgovorili: Ivo Boscarol.
