RAZMIŠLJANJA O POSTCOVID DIGITALNI KOMUNIKACIJI

Kolumne

📅 10.03.2021

Naša življenja so bolj kot kadarkoli prej povezana z digitalno komunikacijo. Ko so se lanskega marca izpraznile ulice, se je celotno poslovanje preselilo na splet in druge oblike interaktivne komunikacije. V Angliji je, denimo, spletna prodaja poskočila toliko, da je preskočila 9 let normalnega razvoja. Na splet se ni premaknila torej samo poslovna komunikacija, ampak tudi kupci. Tako si je dandanes že težko zamisliti, da bi lahko prebrodili zdravstveno krizo, ki smo ji priča, brez digitalnih orodij.

V Sloveniji nas je vse skupaj mogoče presenetilo nekoliko bolj kot drugod. Prodajne številke preko digitalnih kanalov niso zrasle toliko, saj so bila mnoga podjetja nepripravljena oziroma niso imela vzpostavljenih vseh potrebnih komunikacijskih in digitalnih kanalov. Marsikje primanjkuje tudi znanja in kadrov. A jasno je, da se je v tem letu premaknilo marsikaj. Podjetja so pospešeno krenila v digitalizacijo, zato se bo pravi izplen leta, ki je za nami, pri nas pokazal šele v letošnjem letu.

Je pa že sedaj jasno, da bomo največjo ceno nepripravljenosti plačali predvsem pri tem, da nimamo dovolj kadrov, ki bi bili seznanjeni z izzivi digitalne komunikacije in prodaje. Tisti izkušeni po pravilu delujejo pod okriljem večjih ali manjših izvoznih podjetij, drugje pa je pomanjkanje veliko. Kot zavod, ki skrbi za razvoj digitalne komunikacije, se že leta trudimo izobraziti generacije usposobljenih kadrov v sklopu projekta Dimaq, in to bomo počeli tudi letos. V upanju, da nadoknadimo zamujeno, in se čim prej opremimo z znanji in kadri, ki so osnova za razvoj digitalnega poslovanja.

Samo za naročnike

Že imate račun? Prijavite se.

Ostale kolumne

KOLUMNA: Nevroznanost: sveti gral in dileme

KOLUMNA: Nevroznanost: sveti gral in dileme

Si predstavljate, da možgane razumemo do te mere, da bi svoje potrošnike in druge deležnike lahko prepričali, da se odločijo za nakup našega izdelka, podprejo našo idejo? O, ja, si, vem, da si in verjamem, da se je na obraz prikradel nasmešek.

KOLUMNA: Kje se ustaviti? Ali pričeti? Nevroznamčenje, odgovornost. V tem sosledju najprej.

KOLUMNA: Kje se ustaviti? Ali pričeti? Nevroznamčenje, odgovornost. V tem sosledju najprej.

Podjetja želijo čim več prodati, posledično seveda temu sledi oglaševanje, odnosi z javnostmi, strateško komuniciranje … Iščemo načine, da izdelke in storitve, ki jih predstavljamo, prikažemo v najboljši možni luči. Iščemo načine, da bi bolje razumeli potrošnika, seveda z namenom, da bo v množici vsega, kar je na voljo na trgovskih policah, izbral prav našega oz. naročnikovega. Iščemo načine, da bi, z namenom večanja dobička, ugotovili, na kakšen način in kje nagovoriti določeno tarčno skupino. Kje je meja dopustnosti in legitimnosti?

KOLUMNA: Umetna inteligenca – sovražnik ali zaveznik?

KOLUMNA: Umetna inteligenca – sovražnik ali zaveznik?

Danes imamo tako na voljo verjetno že na tisoče orodij, ki podpirajo umetno inteligenco in nam olajšajo delo. Seveda smo bili marketingaši tisti prvi, ki smo ta orodja posvojili in si z njimi pomagali pri ustvarjanju raznih scenarijev za snemanja, besedil za družbena omrežja, oblikovanju prvih idej za kreativne kampanje in celo za oblikovanje prezentacij. Z zagotovostjo pa lahko rečemo, da so se dobro uveljavila tudi v ostalih industrijah. Obenem je Open AI jezik prodrl tudi v marksikatero že obstoječo orodje, da bi še pospešil določene koristne ali dobrodošle procese.

Ravno zaradi hitrega razvoja umetne inteligence se je marsikomu porodilo vprašanje: »Ali bo umetna inteligenca nadomestila moje delovno mesto?«. Seveda…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja