NOVE NAKUPNE NAVADE SLOVENSKIH KUPCEV

Prispevki

»Aktualno situacijo zaznamuje digital na dopingu«
📅 10.03.2021

Oktobra 2020 sta iPROM in Valicon predstavila rezultate raziskave o novih nakupnih navadah slovenskih kupcev. Društvo za marketing Slovenije pa se je v nadaljevanju dodatno poglobilo v izsledke raziskave, in odlično odprlo poglobljeno diskusijo, kako naj se marketing odslej odziva, in kaj lahko predvsem pričakujemo v naslednjih mesecih.

Leon Brenčič (iPROM) je ob teh razmislekih osvetlil mednarodne študije o človekovem vedenju, ki potrjujejo, da posameznik/potrošnik v povprečju potrebuje 66 dni oz. dva meseca, da popolnoma usvoji oz. avtomatizira nove navade. Ni slabo, lahko v tem trenutku razmišlja marsikatera tržna znamka, ki se spogleduje z nujo vpeljave, ali, pogosteje, prenove digitalizacijskih procesov v nakupnih procesih končnih kupcev (velja za tiste panoge, ki seveda lahko delujejo tudi po tem principu). Dva korona vala v preteklem letu sta ugotovljeno več kot potrdila. Četudi so se čez poletje ljudje kot potrošniki vrnili nazaj k starim nakupnim navadam, so že v drugem valu drveli k novim navadam, ki so jih v prvem valu delno ali v celoti usvojili, v drugem valu pa še dodatno utrdili. Temu v prid sta potrdili tudi aktualni raziskavi o povečani obiskanosti slovenskih spletnih strani (Ipsos, MOSS) in o rabi digitalnih medijev (Valicon).

Foto. Unsplash

Toda kako se v podjetju vsega skupaj lotiti, še zlasti tam, kjer so te valove nekoliko zamudili? Matjaž Robinšak (Valicon) ob predstavitvi Valiconove raziskave #Novanormalnost izpostavlja, da ključni čas za začetek komuniciranja s potrošnikom nastopi takrat, ko se uporabniki začnejo vračati nazaj v ustaljeno življenje. Takrat nas kot potrošnike manj bremenijo strahovi in skrbi, bolj se odpremo možnosti večjih in obsežnejših nakupov. Čeprav so mnoge branže in podjetja po prvem valu po drugi strani tudi iskreno priznala, da tega zagotovljenega časa žetve žal niso tako občutili ali izživeli kot nekoč. Tu nastopi čas za oceno aktivnosti in pripravo na naslednji cikel aktivnosti, kot v nadaljevanju ključno osvetljuje Robinšak. Kako torej nagovoriti Janeza, kateremu je primarna skrb zdravje, Mojco, ki se mentalno utaplja v ekonomski ogroženosti in finančni previdnosti, ter Markija, ki si samo želi nazaj življenja brez današnjih fizičnih omejitev? Vse tri je nujno in predvsem potrebno nagovarjati ločeno, kar je obsežen zalogaj v vseh aspektih (oglaševanje, tržno komuniciranje). Obenem tu ne gre zanemariti tradicionalnih kanalov; s premišljenimi koraki je potrebno izpeljati proces medijske konvergence, in si odgovoriti na vprašanja, kje se večinoma, ali zaenkrat, realizira medijska potrošnja (doma). Šele od tu dalje se potem kreirata vsebina in zgodba.

Ne rečem, da to lahko postane prihodnost, kar se dogodkov tiče. Tu želim osvetliti, kako je pri digitalnih adaptacijah nujna premišljena in spretna strategija, pri kateri je druženje z najbolj klasičnimi IT-jevci včasih bolj dobrodošlo kot vse ostalo. Naj bodo takšne prakse navdih tudi za vse bodoče digitalne kampanje komuniciranja s potrošniki.

Vir: Iprom, Valicon, Dms, Ipsos

Ostali prispevki

JAPONSKI ASICS SE ŠIRI OFFLINE

JAPONSKI ASICS SE ŠIRI OFFLINE

Japonska znamka športnih oblačil Asics v tej pandemiji razmišlja drugače, in odločno povečuje prisotnost zunaj spleta. Globalno podjetje za športna...

APPLE GRE V ELEKTRIČNE AVTOMOBILE

APPLE GRE V ELEKTRIČNE AVTOMOBILE

Proizvajalec priljubljenih iPhonov do leta 2024 načrtuje proizvodnjo električnih avtomobilov. Tehnološki velikan naj bi tako tekmoval na hitro...

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

POLITIKA ODPADKOV IN EMBALAŽA

Blagovne znamke se vse bolj zavedajo pomena okolja, ko gre za obstoječo in bodočo proizvodnjo njihove embalaže za izdelke, s katerimi se...

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

SPAR JE ZA EKOLOGIČNO

Spar spodbudno nagovarja s kampanjo Razmišljaj EKOlogično! Zavedajo se, da je nakup živil del rutine slehernika, zato se kontinuirano trudijo...

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja