FASTFOOD ALI SLOW-FOOD UKREPI ZA E-ODPADKE?

Prispevki

📅 08.03.2021

Tudi pri globalnih novicah ne moremo mimo sekcije odpadkov in okolja, kar je prav. Global E-waste Monitor poroča, da je svet v letu 2020 ustvaril rekordnih 53,6 milijonov ton e-odpadkov. Med prvimi tremi državami so Kitajska, ZDA in Indija. Medtem ko se varnost za okolje poslabšuje, so nekatera podjetja posel ravnanja s t. i. e-odpadki pričela jemati skrajno resno. Pod e-odpadki so mišljeni vsi zavrženi izdelki iz področja informacijske in telekomunikacijske tehnologije, električne in elektronske opreme. Ko se pogovarjamo o odpadkih in smeteh, velikokrat najprej pomislimo samo na plastiko in embalažo, ki pri vsakodnevnih nakupih nedvomno predstavlja povečan obseg odpadkov v naših gospodinjstvih, pozablja pa se, kam tudi z vso elektronsko opremo, katero vedno več uporabljamo, pogosteje menjamo, in na koncu zavržemo. Južnokorejski gigant LG zadnja tri leta pospešeno razvija in udejanja vizijo t. i. trajnega potrošnega materiala za področje elektronske opreme. Tako je v letih 2017−2020 ustvaril vseindijsko mrežo reciklaže e-odpadkov, obenem pa uvedel klicne centre za registracijo zahtev za prevzem. A LG ni edini. Proizvajalec strojne opreme Dell je v zadnjem desetletju pri proizvodnji izdelkov uporabil plastiko, pridobljeno iz starih računalnikov, za izdelavo novih delov. Xiaomi je uvedel t. i. program za vračilo in recikliranje izdelkov, po katerem kupčev račun pridobi kupon za popust za vsak zbran star izdelek. Nekateri mogotci iz področja elektronske opreme se tako vedno bolj zavedajo problema odgovornega ravnanja z e-odpadki po izteku njihove življenjske dobe. Čeprav so ta prizadevanja hvalevredna, ostaja primarni izziv predvsem v pomanjkanju naložb v infrastrukturne sisteme rešitev in večjo ozaveščenost potrošnikov. Obenem pa je to lahko za nekatere znamke, ki niso nujno iz te branže, tudi priložnost, da zavržene e-odpadke tudi same uporabijo pri nadaljnjem recikliranju in ponovni prodaji. Marsikateri se tako utrne ideja, da zakaj bi kupovala npr. kovino drugje, če si lahko povsem pomaga z odpadno kovino e-odpadkov in tako še nekaj naredi za planet.

Foto: unsplash.com


Vabilo k prebiranju globalnih novic na našem portalu www.superznamka.si. V svetu se dogaja mnogo več novosti na področju znamčenja in znamk, na teh straneh smo zgolj izluščili nekatere ključne, pa tudi zelo različne zgodbe znamk, ki naj bodo popotnica in navdih različnim branžam in skupinam znamk.

Ostali prispevki

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

GLOBALNI NAVDIH: HEYDUDE. Vsestranski.  

HEYDUDE, ki v ZDA velja za eno najbolj priljubljenih in najbolj zaželenih znamk čevljev, je prišla tudi v Slovenijo. Maja so jo predstavili v ljubljanskem BTCju, sama znamkina filozofija pa je že omrežila prve navdušene uporabnike in kupce.

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

LOKALNI NAVDIH: Balkan Campers. Ljubezen in mir!

Balkan Campers je izviren retro koncept, ki ohranja kulturno dediščino. Je strasten v prizadevanjih, da se ohranja planet srečen in nedotaknjen. Spodbuja popotnike, da ga ohranjajo čistega in nedotaknjenega. Rad išče in raziskuje kraje z dušo in nedotaknjeno naravo…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja