FASTFOOD ALI SLOW-FOOD UKREPI ZA E-ODPADKE?

Prispevki

📅 08.03.2021

Tudi pri globalnih novicah ne moremo mimo sekcije odpadkov in okolja, kar je prav. Global E-waste Monitor poroča, da je svet v letu 2020 ustvaril rekordnih 53,6 milijonov ton e-odpadkov. Med prvimi tremi državami so Kitajska, ZDA in Indija. Medtem ko se varnost za okolje poslabšuje, so nekatera podjetja posel ravnanja s t. i. e-odpadki pričela jemati skrajno resno. Pod e-odpadki so mišljeni vsi zavrženi izdelki iz področja informacijske in telekomunikacijske tehnologije, električne in elektronske opreme. Ko se pogovarjamo o odpadkih in smeteh, velikokrat najprej pomislimo samo na plastiko in embalažo, ki pri vsakodnevnih nakupih nedvomno predstavlja povečan obseg odpadkov v naših gospodinjstvih, pozablja pa se, kam tudi z vso elektronsko opremo, katero vedno več uporabljamo, pogosteje menjamo, in na koncu zavržemo. Južnokorejski gigant LG zadnja tri leta pospešeno razvija in udejanja vizijo t. i. trajnega potrošnega materiala za področje elektronske opreme. Tako je v letih 2017−2020 ustvaril vseindijsko mrežo reciklaže e-odpadkov, obenem pa uvedel klicne centre za registracijo zahtev za prevzem. A LG ni edini. Proizvajalec strojne opreme Dell je v zadnjem desetletju pri proizvodnji izdelkov uporabil plastiko, pridobljeno iz starih računalnikov, za izdelavo novih delov. Xiaomi je uvedel t. i. program za vračilo in recikliranje izdelkov, po katerem kupčev račun pridobi kupon za popust za vsak zbran star izdelek. Nekateri mogotci iz področja elektronske opreme se tako vedno bolj zavedajo problema odgovornega ravnanja z e-odpadki po izteku njihove življenjske dobe. Čeprav so ta prizadevanja hvalevredna, ostaja primarni izziv predvsem v pomanjkanju naložb v infrastrukturne sisteme rešitev in večjo ozaveščenost potrošnikov. Obenem pa je to lahko za nekatere znamke, ki niso nujno iz te branže, tudi priložnost, da zavržene e-odpadke tudi same uporabijo pri nadaljnjem recikliranju in ponovni prodaji. Marsikateri se tako utrne ideja, da zakaj bi kupovala npr. kovino drugje, če si lahko povsem pomaga z odpadno kovino e-odpadkov in tako še nekaj naredi za planet.

Foto: unsplash.com


Vabilo k prebiranju globalnih novic na našem portalu www.superznamka.si. V svetu se dogaja mnogo več novosti na področju znamčenja in znamk, na teh straneh smo zgolj izluščili nekatere ključne, pa tudi zelo različne zgodbe znamk, ki naj bodo popotnica in navdih različnim branžam in skupinam znamk.

Ostali prispevki

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

VSAKA TOČKA STIKA JE PRILOŽNOST

Doslednost v vseh aspektih delovanja znamke – od vizualne podobe, tonalitete sporočil do kakovosti izdelkov ali storitev – je ključna za gradnjo zaupanja. Potrošniki cenijo znamke, ki stojijo za svojimi besedami in izpolnjujejo obljube. Doslednost krepi prepoznavnost znamke in pomaga graditi dolgoročne odnose s potrošniki.

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

TEMA: AVTENTIČNOST 3. 0

Vstopili smo v tako imenovano obdobje avtentičnosti 3.0, kjer vladajo nova pravila. Če je prvo »revolucijo« pred več kot 15. leti začelo družbeno omrežje, so tudi za drugo delno odgovorna družbena omrežja. Generacija Z je namreč kot prva posvojila platformo TikTok ravno zaradi njenega izpostavljanja avtentičnosti. Popolne kadre z Instagrama so zamenjali nepopolni posnetki kar s telefona. Obraz, poln mejkapa, je zamenjal naraven izgled. Zmage in popolne trenutke so zamenjali tudi padci in neuspehi.

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

OSREDNJA TEMA: VEDENJSKO V ZNAMČENJU

Mnoge znamke raje preskočijo proces tega vedenjskega kuhanja in raje skopirajo sestavine skuhane uspešnice. Seveda, lahko se posnema ali ukrade kopijo nekoga/nečesa, a taki pospeški so zgolj pospeški na kratek rok. Nikoli zares ne moreš ukrasti duše že ustvarjene znamke. Ta duša pa je odraz unikatnega vedenja v določenem času, prostoru, vrednot in identitete znamkinih stvariteljev.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

GLOBALNI NAVDIH: Kloss. Super modularni pohištveni sistem za odpadke.

Močne inovacije jih nenehno ženejo v razvoj novih, pametnih in okolju prijaznih oblikovalskih rešitev. Tako se je rodila znamka Kloss, ki predstavlja nov modularni sistem pohištva s posodami za domače recikliranje odpadkov, ki so ga med drugim predstavili tudi na Tednu oblikovanja v Stockholmu.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

LOKALNI NAVDIH: Papa Juliett Aviation Art. Unikaten dekor.

Papa Juliett Aviation Art pooseblja pustolovščino letenja, pristno zgodbo podjetja, predanost letalstvu, poklon fascinantni letalski zgodovini, povezanost v unikatnem oblikovanju, ekološko osveščenost. S ponovno uporabo letalskih kosov znamka prispeva k zmanjševanju odpadkov, obenem pa tvori lastnost trajnostnega luksuza.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja