LOKALNI NAVDIH: Smart Agro Grape

Aktualno, Prispevki

📅 29.01.2024

Digitalna platforma za vinogradnike.  

Ko bo prišla sezona obiranja grozdja in uživanja v letini, bodo vinarji spet vabili na svoje dogodke lokalnih pogostitev. In, ko smo že v svetu umetne inteligence, ki prodira v vse pore možnega boljšega poslovnega delovanja, je vselej zanimivo spoznati kakšno novo digitalno platformo iz panoge, ki je malo manj omenjena, to sta kmetijstvo in vingradništvo.

Pametni vinogradi

Smart Agro Grape je digitalna platorma za vinogradnike, ki se neposredno vključuje v koncept naprednega vinogradništva, znanega kot »pametni vinogradi«. Glavna priložnost in izziv za vinogradnike v tem konceptu je pravilno oceniti razmere in pogoje v vinogradih z namenom določitve optimalnega časa in lokacije učinkovitega ukrepanja, kar vključuje predvsem oceno idealne količine potrebne vode, gnojil in sredstev za varstvo in zaščito trte.

V okviru platforme so naslovili aktualne probleme vinogradništva ter temu ustrezno razvili rešitve skozi tehnologijo. Na primer, pregledovanje stanja trte vzame precej časa. Ko detektiraš eno težavo, na primer premalo vlage, avtomatično zaliješ in vzdržuješ vlago celotne površine nasadov, četudi morda kak delček površine tega ne bi potreboval. Platforma Smart Agro Grape pa s pametno senzorično tehnologijo omogoča natančno sektorsko detekcijo, kateri deli so kritični in vlage potrebni.

To je le en manjši ilustrirani del uporabniške vrednosti platforme, ki zmore vse to in še mnogo več. Namreč zbiranje in obdelovanje tovrstnih podatkov omogoča tudi napoved stanja posameznih sektorjev površin in v zvezi s tem tudi napoved možnega vznika bolezni na teh površinah, kar je ključno za kmete, ki jih o tem avtomatsko obvesti aplikacija. Rešitve tako omogočajo tudi prijaznejšo obdelavo tal (prav zaradi detekcije določenih kritičnih delov je količina uporabljenih tovrstnih sredstev za varstvo in zaščito bistveno manjša in se uporabijo samo tam kjer je res nujno potrebno) ….

Vir slike: Smart Agro Grape.

Platforma v oblaku in za pametne telefone

Splošni cilj projekta je pridobiti ustrezne senzorične podatke neposredno in posredno iz izbranih lokacij kmetijskih gospodarstev, z namenom shranjevanja, analize in postavitve napredne digitalne platforme, (tudi) preko dronov, kar v nadaljevanju omogoča tehnološko, ekonomsko in okoljsko učinkovitejše upravljanje kmetijskih zemljišč – vinogradov. Za optimizacijo upravljanja vinogradov v okviru koncepta »pametnih vinogradov« bosta v nadaljevanju razviti dve napredni digitalni orodji, in sicer digitalna platforma v oblaku za zbiranje, obdelavo, modeliranje ter prikaz podatkov in uporabniški vmesniki za pametne telefone, ki bodo omogočali preprost vnos podatkov neposredno na terenu.

Vir slike: Smart Agro Grape.

Zgodba znamke, ki rešuje sodobne izzive

Pametni okoljski pristopi z namenom zmanjševanja obremenitev kmetijstva na okolje bodo vse bolj v ospredju in obenem tudi idealna priložnost za grajenje dobrih zgodb znamk. Projektu pod akronimom Smart Agro Grape to nedvomno uspeva in uspešno rešuje vsaj štiri sodobne izzive v panogi kmetijstva in vinogradništva:

  1. Nizka tehnološka in ekonomska učinkovitost ter relativno visoki stroški upravljanja zemljišč.
  2. Visoke obremenitve kmetijstva na okolje, primarno zaradi pretirane uporabe sredstev za zaščito rastlin.
  3. (Ne)trajnostna raba tal kmetijskih zemljišč ter visoka stopnja nevarnosti erozije ter degradacije tal.
  4. Nizka digitalna usposobljenost nosilcev kmetijskih gospodarstev in omejene digitalne kompetence za učinkovito rabo digitalnih orodij in IoT rešitev na lastnih kmetijah.
Vir slike: Smart Agro Grape.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

BRANJE: ZASE IN ZATE

BRANJE: ZASE IN ZATE

Lahko bi rekla, da je v tem delu vse nekako strnjeno, zaokroženo, s spektrom barv emocij. Če želimo razumeti zoomerke in zoomerje, se potopiti v njihove vidike čustvovanja in doživljanja, se moramo biti zmožni potopiti v njihove konotacije navdušenja in ogorčenja.

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

KAJ PRAVI: Zmago Novak, Zavod Big, direktor

Ustvarjalna moč in ustvarjalni duh potencialov jugovzhodne Evrope nikoli ne počivata. Sta navdih in širši gradnik. V ozadju celotnega koncepta pa sloni idejni oče in ustanovitelj ter direktor Zavoda Big, Zmago Novak, ki je prepričan, da gre v tej zgodbi za najatraktivnejšo regijo in da mora Ljubljana postati njena ustvarjalna prestolnica.

LEGENDA: LEGO®.

LEGENDA: LEGO®.

Znamka LEGO® je v svojih skoraj 90 letih prehodila dolgo pot – od majhne mizarske delavnice do sodobnega, globalnega podjetja, ki je eden največjih svetovnih proizvajalcev igrač. Namen in vizija LEGO Group je…

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja