LOKALNI NAVDIH: Rastlinski sladoled Chika

Aktualno, Prispevki

📅 22.02.2024

Znamka, ki dokazuje, da se lahko izzive v okolju in prehranjevanju uspešno obrne.

Idejo je razvil (takrat še) študent kineziologije Taj Clar. Pravi, da je že od otroštva rad eksperimentiral z živili, saj so z družino veliko potovali, tudi po bolj eksotičnih lokacijah, kjer je rad pomagal pri pripravi obrokov. Med študijem se je uspel preizkusiti tudi v gostinstvu, vse skupaj pa je bila odlična odskočna deska za uspešno podjetniško pot, ki ga še danes veseli.

Zgodovina

Začetki na samostojni podjetniški poti niso enostavni, ne glede na smer študija, a Taj Clar pravi, da je odločitev za čičerikin sladoled, kot vstopni izdelek, bila prava. Zakaj? Preprosto se mu je zdelo, da imamo sladoled radi prav vsi.

Pri lansiranju prehranskega izdelka je tudi nujno imeti primeren prostor, opremo, urejene nabavne poti za surovine, delavce, ki bodo asistirali pri proizvodnji, in prodajne točke. Zato je povezovanje ključnega pomena. Pri lansiranju Chike se je Taj Clar imel priložnost vključiti v podporno okolje Etri, ki mu je znatno zmanjšalo investicijska sredstva za poskusni start, ki pa se je v nadaljevanju izkazal za zelo uspešnega. Lenka Puh, predstavnica Etri skupnosti poudarja, da »ni napačne investicije« in vidi številne priložnosti v sodelovalnemu poslovnemu delu.

Vir slike: etri.si.

Izdelek

Sladoledno idejo je navdihnilo potovanje po Siciliji, kjer je Taj poskusil tamkajšnje tradicionalne čičerikine ocvrtke. Te je potem poskušal pripraviti tudi doma in v procesu opazil, kaj vse se v resnici da pripraviti iz čičerike in kaj vse lahko nadomešča tradicionalne surovine (mleko, jajca). V razvojni fazi se je tudi poigraval z različnimi možnimi okusi sladoleda, ki bi bili iz popolnoma naravnih sestavin. Danes so na lokacijah v ponudbi številni okusi, od klasične maline do matche, orea in smoki. Embalaža, ki porabniku omogoča, da Chiko vzame s seboj na kakšno daljšo pot, je biorazgradljiva.

Vir slike: etri.si.

Pomembno je naglasiti, da se stranskih primesi, ki nastanejo pri pridelavi sladoleda iz čičerike, nikakor ne zavrže, temveč se porabijo za falafel kroglice, ki so v ponudbi zainteresiranim gostincem. Želje mladega podjetnika pa so usmerjene v dobre prodajne lokacije in v razvoj novih izdelkov, kot so jogurti ali rastlinsko maslo v liniji izdelkov znamke Chika.

Vir slike: etri.si.

Promocija

Sladoled, katerega ime je že samo po sebi promocijsko, saj je kratko, spevno in prepoznavno. Da pa bi bilo praktično tudi z grafičnega vidika, so zamenjali črko Č na Ch. Ime so zakoličili, še preden so sladoled dokončno razvili. Ob tem Lenka Puh opaža, da »podjetniški razvoj vedno izhaja iz potrebe na trgu in slišnosti, marketinga, kar šele potem privede do produkta«. Tako da »produkt sam po sebi že kaže na tržno raziskavo«. Meni, da je podjetniška inovativnost tukaj bolj pomembna kot tehnična inovativnost, in dodaja, da »poslanstva, ki ga imaš v sebi, ne smeš preslišati«.

Vir slike: etri.si.

Zanimivosti

Zemljepisna širina Slovenije je približno ista kot zemljepisna širina Japonske. Prav tako Japonci in Slovenci pridelujemo zelo podobne vrste zelenjave, pri čemer Japonci uporabljajo stročnice za sladice, mi pa za enolončnice. V luči globalizacije sveta, izmenjave informacij in receptur se je tako tudi pri nas stročnicam odprla pot v sladico.

Aktualno (tudi zaradi podnebnih sprememb) dejstvo je tudi to, da stročnice za svoje hranjenje ne potrebujejo zamrzovalnikov. Tudi ob odsotnosti elektrike, stročnice prezimijo v preprosti shrambi na suhem, medtem ko bi na primer krompir propadel. Tako ob zaužitju stročnic naše telo prejme potrebna hranila, a pri tem dodatno ne ohromimo okolja. Prav tako pa so stročnice ugodne za strukturo same zemlje, saj je ne izčrpavajo.

Pa še ta znamkina zanimivost v razmislek: Delo krepi človeka, zato so stročnice tudi v tem pogledu znamkinega ustroja dragocene. Namreč še danes se večina teh lupi in obdeluje ročno, kar je lahko hkrati tudi zabavno skupinsko opravilo.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja