LOKALNI NAVDIH: D`Cekar

Aktualno, Prispevki

Unikatne torbice iz dveh materialov: les in usnje.
📅 27.07.2021

Fascinantne so domače zgodbe, ki iz veselja do ustvarjanja v prostem času prerastejo v dobre zgodbe znamk. Meni osebno so toliko bolj zanimive, če zrastejo na prastarih obrtniških temeljih. Aleš in Urška Dovč, kreatorja znamke znamke D`Cekar, sta se odločila za nakup laserskega stroja z namenom dodatnega zaslužka in ob idejah, ki jima jih nikoli ne zmanjka. Ob takšnem stroju me spomini takoj popeljejo na tiste vonjave v otroštvu, ko sem z zanimanjem opazovala dedka, ki je iz lesa (na sicer bolj arhaičnih strojih in pripomočkih) ustvaril mnogo, premnogo izdelkov, meni takrat pa čisto pravi mali otroški valjar, da bova z babico valjali testo in pekli dobrote.

Unikatne lesene torbice in nahrbtniki

Da, laserski stroji so lahko “vstopnica v svet ustvarjanja”, ko svojo zgodbo opisujeta Urška in Aleš, saj, poleg lesa, omogočajo obdelave in graviranje vseh vrst materialov (les, steklo, pleksi steklo, usnje …) z izjemo kovin. Vsak večer, ko sta njuna otroka zaspala, sta premišljevala, česa vse bi se lahko s strojem lotila. Masovni izdelki jima niso dišali, ker so po njunem mnenju “brez duše”. Sta bolj zagovornika unikatnih izdelkov in omejene količine. Vrh tega sta pa še zelo precizna človeka in se rada vsemu posvetita do potankosti, tako da rutinsko izdelovanje in hitro obdelovanje naprej pri takšnih idejah ne pride v poštev.

D`Cekar

Izvirne kolekcije iz dveh materialov: les in usnje

Poigravala sta se z različnimi mislimi, od izdelave lesečnih lestencev, metuljčkov, do darilnih embalaž, napisov za svinčnike, obeskov, raznoraznih obdelav kozarcev … Potem se je rodila ideja za izdelavo torbic in takoj sta bila soglasna, da bo s premišljeno izdelavo torbic stroj najbolje izkoriščan. Občudovanja vredno je, da sta pri idejni zasnova izdelka premišljevala tudi o tem, kako bosta lahko stroj čim bolj vsestransko uporabila. Tako se je rodila unikatna znamka torbic, D`Cekar, pri katerih gre za tehnično zelo zahtevno (iz)rabo in izdelavo materialov, tisti ključni pečat ali ščepec začimbe, ki bistveno subvertira klasični izdelek v končno unikatno podobo, pa je njena umetniška zasnova.  

“Nisva dolgo posedala”, kot v svoji predstavitvi naglasita. Po seriji slik se je Aleš usedel za računalnik in samo zato, da je potegnil nekaj črt, je potreboval dve uri. Kmalu sta ugotovila, da bosta pri risanju potrebovala pomoč nekoga. S pomočjo prijatelja sta tako osvojila osnove risanja in upravljanja s kompleksnim strojem. Kontinuirano učenje skozi delo, risanje in upravljanje s strojem je rodilo zadovoljne rezultate. Idejne zasnove torbice so še danes skrbno shranjene na njunem računalniku, medtem ko laserski stroj opravlja svoje delo in je vse več v pogonu.

D`Cekar

Znamko D`Cekar odlikuje premišljena uporaba dveh klasičnih materialov, to sta les in usnje. Njuna kombinacija prepričljivo funkcionira zaradi preprostosti, saj uspešnost estetične zgodbe mnogokrat potrjuje pravilo “manj je več”. Obenem pa sama torbica zaradi obstojnosti tako izbranih materialov preprosto diha, omogoča trajnost njene uporabniške vrednosti. Les skrbno obdelata in premažeta z ekološkim rustikalnim oljem, ki pri otipu zagotavlja občutek naravnosti, po izgledu pa ustvarja vtis svilnatega sijaja. Kljub vsakodnevni rabi torbice ostanejo kot nove. Kvalitetno usnje pa mojstrsko sešije priznan slovenski usnjar.

S certifikatom obrtniške stroške stroke

V prvem letu sta oblikovala tri modele torbic, ki sta jih poimenovala Georgina, Leonora in Sophia. Osebno mi je malenkost škoda, ker bi zasnovane linije in modele izdelkov takoj raje poimenovala s slovenskimi, kot sta to pogumno storila že pri osrednjem delu krovnega imena znamke (D`Cekar), a to je zgolj moje subjektivno doživljanje pri celotni odlični zgodbi. Namreč s tem bi lahko dodatno podkrepila dejstvo in pečat, da je to 100 % slovenski izdelek, ki je pridobil cenjene certifikate slovenskega rokodelstva; Urška in Aleš Dovč sta ponosna nosilca certifikata kakovosti Rokodelstvo Art&Craft Slovenija, izdelki so tudi intelektualno zaščiteni pri Evropski uniji. Torbica Georgina in nahrbtnik Clohe nosita posebej še certifikat kakovosti Kolektivne tržne znamke Srce Slovenije. Pri novejših linijah izdelkov pa sta pričela vpeljevati tudi Swarovski kot pomemben okrasni element pri graviranih elementih, zato nekatere torbice nosijo še certifikat Swarovski. Z vsem srcem jima želim in privoščim, da na tej poti še naprej pridno ustvarjata in pridobivata vedno več tujih naročnikov, doma pa, upam, da v svojih poslovnih krogih ujamem vedno več  dam in urbanih gospodičen, ki si bodo privoščile tudi njun kos izdelka. Nenazadnje, še pri izdelavi spletne trgovine sta bila bila toliko domiselna, da sta znak za nakupovalno košarico skreirala v idejni zasnovi njune torbice. Srečno D`Cekar in na še veliko razprodanih unikatnih kosov, kot jih beležiš že zdaj.

Ostali prispevki

LEGENDA: CHANEL

LEGENDA: CHANEL

Znamka Chanel se še vedno močno uvršča med tiste, ki predstavljajo vrhunec sodobnega oblikovanja. Brezmejne interpretacije sofisticiranih Chanelovih modelov so razlog, zakaj znamka ostaja splošno priznana in velecenjena kontinuiteta, tudi izven meja opevane pariške mode.

ZNAMKA V INDUSTRIJI METAVERZUMA

ZNAMKA V INDUSTRIJI METAVERZUMA

Podatki ocen tržnih priložnosti namreč izkazujejo metaverzum infiltracijo na več kot 1 trilijon amerških dolarjev letnih prihodkov, kar se bo z leti samo še povečevalo. Ne samo velike industrije, kot so modna, avtomobilska, gaming in druge, počasi bodo temu vstopu sledile tude druge; ko bo znotraj panoge eden od konkurentov naredil premik v metaverzum okolje, bodo zagotovo sledile tudi druge.

Težko je napovedati ali oceniti, ali bomo kot posamezniki, uporabniki, potrošniki uspeli obstati imuni na te spremembe na srednji dolgi rok. Dejstvo pa je, da…

REFLEKSIJE

REFLEKSIJE

Pri spodbujanju in udejanjanju trajnostne potrošnje imajo pomembno vlogo tako trgovci kot tudi potrošniki. Slednji v vedno večjem obsegu razumejo svojo vlogo in pomen (spreminjanja) potrošniških navad za ohranjanje naravnih virov ter zmanjševanje odpadkov, kamor spada tudi zamenjava tiskanih za digitalne račune. Hkrati marsikdo od njih pričakuje, da bodo ključno vlogo odigrali trgovci. A ti potrebujejo ozaveščene potrošnike, da lahko uresničijo svoje trajnostne vizije. Kako izstopiti iz tega kroga in ustvariti trajnostno potrošnjo? Bi morala podjetja odigrati vlogo »influencerjev«? Kakšna so trajnostna pričakovanja potrošnikov?

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA

PROFIL ZNANEGA POTROŠNIKA

Jure Godler.
Estet, brilijanten, sofisticiran, inteligenten, duhovit in tako čudovito british like … nas ne pusti ravnodušne.

ZNANJE, VÉDENJE

ZNANJE, VÉDENJE

– Kako narediti produkcijo bolj trajnostno?
– TikTok bo premagal Youtube in Google.
– Komu na spletu bolj zaupamo?
– PR pobegi.

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

MESSVJU: Sašo Šketa, kulinarični bloger

»Evo ti kosilo«, nova kuharska knjiga priljubljenega ustvarjalca receptov in kulinaričnega blogerja, Saša Škete, bo po našem prepričanju postala ponarodela fraza v svetu slovenskega kulinaričnega ustvarjanja. Seveda za tem stoji zgodba. Dobra zgodba.

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja