LEGENDA: SWATCH. Svetovni rekord v svetu urarstva.

Aktualno, Legenda, Prispevki

📅 14.03.2024

Leta 1978 so Japonci izzvali švicarske urarje. Predstavili so uro, široko le 2,5 milimetra. V Švici so se odločili postaviti nov svetovni rekord v svetu urarstva. Zamislili so si uro, ki naj ne bi bila debelejša od vžigalice (2 milimetra). Konec leta 1979 so po petih mesecih intenzivnega dela predstavili »Delirium Tremens«, ki še danes velja za najtanjšo zlato ročno uro na svetu (0,98 milimetra).

Zgodovina

Zgodovinska skrivnost te luksuzne ure je bila v njeni radikalni poenostavitvi (sestavljena iz samo 51 kosov) in prav ta koncept je Swatch uvedel na trg. Uspeh te znamke je spodbudil švicarske oblikovalce, da so ustvarjali manj drago, a še zmeraj kakovostno uro, pretežno iz plastike. Kombinacija sintetičnega materiala, odpornega na udarce, in natančnega mehanizma (kot nalašč za masovno proizvodnjo) je bila odslej cenovno dostopna in na voljo v široki paleti barv. Končni preboj pa naj bi se zgodil leta 1984, ko modelov niso več omenjali z njihovimi referenčnimi številkami, temveč je vsaka ura dobila svoje lastno ime. Imenovale so se “Don’t be too late”, “Chrono-Tech”, “Nicholson” in “Black Magic”, s čimer so poskrbeli za pravo senzacijo. Inovativen švicarski izdelek je postal simbol vznemirljivega življenjskega sloga. Istega leta je bilo ustanovljeno podjetje SMH Swiss Corporation for Microelectronics in Watchmaking Industries Ltd., ki je od leta 1998 znano kot The Swatch Group Ltd. s sedežem v Bielu (Švica). Nenehni razvoj in novi izdelki, kot sta na primer najbolj melodična budilka na svetu, Swatch Musical, in ročna ura Swatch Access z vgrajenim sistemom, ki deluje kot smučarska vozovnica, korakajo skupaj z revolucionarnim internetnim časom. Tako je Swatch postal tudi uradni časomerilec olimpijskih iger v Sydneyju in obeležil odličen vstop v novo tisočletje.

Izdelek

Swatch pomeni švicarsko kakovost, ki temelji na inovativni tehnologiji, ta pa ima izjemen ugled po vsem svetu. Kajti, ko gre za natančnost, se Swatch lahko kosa z vsemi luksuznimi kronometri. Konec leta 1980 je plastično uro preizkusil inštitut COSC (Controle Officiel Suisse des Chronometres) in zanjo uvedel enako stroga merila, kot jih uporablja za luksuzne ure. Rezultati testa so bili osupljivi, saj je od 5000 Swatch ur test uspešno opravilo 4843 ur. Leta 1996 je potekal drugi krog testiranja, tokrat z aluminijastim »Swatch Irony«, vseh 1500 ur v izdaji Irony Chrono “Time Cut” je prestalo strogi test.

Vir slike: swatch.com.

Pot, ki jo je ubrala znamka Swatch, je tlakovana s pionirskimi inovacijami na tehnološkem področju, ki obenem sledijo velikemu načelu oblikovanja, kar je bilo nekaj povsem novega v urarski industriji. Swatch je ponudil nizko, v Švici nepredstavljivo, ceno za kakovostno kvarčno uro z analognim zaslonom, ki je bila prej na voljo le pri dragih luksuznih urah. Blagovna znamka, ki je obveljala za predstavnika vznemirljivega življenjskega sloga, je  tako vdahnila pravi zagon. Izdelek, ki se ne neha spreminjati in izpolnjuje vse kriterije pravega modnega dodatka – to je bil šele začetek neskončne Swatch evolucije, ki se ne zadovolji z izvedljivim, temveč za lastni kompas izbere želje zahtevnih ciljnih skupin. Vsi izdelki morajo uresničevati eno samo filozofijo, kot jo zapoveduje Swatch: visoka kakovost po najboljši možni ceni. Še ena ključna beseda v svetu Swatch-a pa je večnamenskost: ura, ki se potaplja; alarm, ki predvaja glasbo; ura s pametnimi čipi … in še mnogo več. Da je bilo po vsem svetu prodanih 200 milijonov zmogljivih ur z okusnim videzom, so potrebovali samo 18 let.

Promocija

Predstavitev izdelka je takšna, kot je izdelek sam, zato je “Vedno nov, vedno drugačen” zapovedani moto znamke Swatch že od samega začetka. Tako kot tehnični strokovnjaki, so tudi njeni oblikovalci in ekipa trženja vselej grizli v nove izzive, kar velja še danes. Globalne kampanje in nekonvencionalne predstavitve prav tako posredujejo ključno sporočilo znamke. Na primer junija 1998 sta Swatch in Le Cirque du Soleil pripravila poseben ognjemet na Zabriskie Point, ki je del narodnega parka Dolina smrti, z namenom lansiranja znamke Swatch Irony Scuba 200. Bilo je še veliko drugih razburljivih in unikatnih lansiranj. Prav tako je Swatch pozdravil 700.000 obiskovalcev v svojem paviljonu na Expo ’98 v Lizboni s temo: “Oceani – dediščina prihodnosti”. Promocijo pa omogoča tudi s podporo vrhunskih športnikov v najrazličnejših disciplinah. V veliki meri in prav zahvaljujoč Swatchu so nekatere discipline, ki jih sponzorira, postale celoviti olimpijski dogodki. Poleg tega pa ima Swatcheva promocijska ekipa tudi posluh za glasbo; sponzorira koncerte in muzejske razstave, kot je na primer “Skin Dimension” v Milanu. Nenazadnje, da bi prikazal tudi svojo zavezanost okolju in širši družbi, pa je Swatch lansiral Swatch Automatic “Time to move”, ko je  z delom svojih prihodkov podprl Earth Summit v Riu de Janeiru (Brazilija).

Vir slike: swatch.com.

Zanimivosti

  • Ura Swatch Access z vgrajenim mikročipom lahko deluje kot sezonska vstopnica in kot elektronska denarnica.
  • V sodelovanju z Mercedes-Benzom je Swatch leta 1994 začel projekt izdelave majhnega, okolju prijaznega futurističnega avtomobila.
  • Swatch Group si lasti naslednje znamke ur: Swatch, Blancpain, Omega, Longines, Rado, Tissot, Certina, Mido, Hamilton, Pierre Balmain, CK watch, Flik Flak, Breguet, Glashutte, Leon Hatot in Jacquet Droz.

Vir znamkinih podatkov: Superbrands Worldwide.

Ostali prispevki

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

BESEDA USTANOVITELJA: Začne se z razumevanjem, da vsaka interakcija šteje

Kot strokovnjak za mreženje dobro vem, da je za vzpostavitev trajnih odnosov ključnega pomena iskrenost in zaupanje. Če se zavedamo, da ne želimo ob sebi neavtentičnih oseb, zakaj bi potem pričakovali, da bodo potrošniki navdušeni nad blagovnimi znamkami, ki ne izražajo pristnosti?

Kako torej znamke in osebnosti lahko ohranijo to polje avtentičnosti?

Komentarji

0 komentarjev

Oddaj komentar

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja